חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתרים רספונסיביים

תוכן עניינים

יתרונת בניית אתרים רספונסיביים – והדרך הנכונה להקים אותם!

אין ספק כי בכל הקשור לעולם האינטרנט ולחוויית המשתמש, אנו נמצאים בעידן בו קיימת מהפכה רצינית בתחום. שלל הפלטפורמות השונות המאפשרות לנו גישה לאתרים – כמו למשל טאבלטים, מחשבים ניידים וסמארפונים, מחייבות בעצם התאמת האתר שלנו לפלטפורמה בה הוא מוצג. באופן זה, ניתן להנגיש אתר בצורה נוחה ויעילה למשתמש, וככה להגדיל משמעותית את מספר הכניסות אליו. זאת ניתן לעשות בקלות, באמצעות בניית אתרים רספונסיביים.

מה זה בכלל אתר רספונסיבי פירוש?

אתר רספונסיבי הוא אתר גמיש שמתאים עצמו אוטומטית לכל סוגי המסכים: למחשב, למסכי מגע (אייפד, סמרטפונים), ולמסכים ברזולוציות שונות. באמצעות בניית אתרים רספונסיביים אנו למעשה יוצרים אתר בעל עיצוב "מגיב", או עיצוב "גמיש" יותר. עיצוב זה משתנה בהתאם לפלטפורמה באמצעותה אנו גולשים באינטרנט ולרזולוציה שהיא מאפשרת, כך שלמעשה מדובר בעיצוב חכם במיוחד, היודע להתאים את האתר לשלל מצבים שונים בו הוא נצפה. באופן זה, כאשר מתבצעת כניסה כלשהי לאתר, כלל האלמנטים בו – בכלל זה הצבעים, הגדלים ועוד – משנים עצמם בכדי לייצר חוויית הגלישה הטובה ביותר עבור הגולש והפלטפורמה בה הוא עושה שימוש. לא רק באבחנה שבין מחשב נייח או נייד, טלפון נייד או טאבלט, אלא אפילו בהתאמה לדגמים שונים של מכשירים.

בעבר היה נהוג בעיקר לחשוב אודות נראות האתר – כלומר, העיצוב שלו, הצבעים השונים והתאמתם לאוכלוסיית היעד מנקודת המבט העיקרית של גלישה ממחשב נייד או נייח. בכל הנוגע לתכנות, נהוג היה להקפיד שהאתר יתאים לשלל הדפדפנים השונים: אקספלורר, גוגל כרום ועוד. אתה שעשה זאת יכל היה לסמן כמעט בוודאות "וי" בהיבט חוויית המשתמש, וזה פלוס גדול.

רספונסיביות השתלטה על העולם!

עם זאת, היום עם התקדמות הטכנולוגיה אנו נדרשים להתאים את האתר שלנו לפלטפורמות נוספות בהם הוא נצפה, כמו מובייל וטאבלט, באמצעות פיתוח אתר רספונסיבי. היום הגלישה באתרים נעשית בעיקר מהמובייל, ונראה שהמגמה הזו רק הולכת ומתרחבת משנה לשנה. סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם במהלך 2021 הראה שכ-86% מהישראלים גולשים באינטרנט מהטלפון הנייד שלהם, כאשר באופן לא מפתיע מרבית נחשבים לצעירים אופן יחסי: כ-90% מבני 44-20. אפילו בקרב האוכלוסייה המבוגרת, שיש הסבורים שנוטה פחות לאמץ חידושים טכנולוגיים, מדובר בהיקף נאה: כמעט מחצית (כ-48%) מבני 75 ויותר הגולשים באינטרנט דרך הטלפון שלהם.

למרות שעדיין יש הבדלים בהיקף הגלישה באינטרנט באוכלוסיות שונות במגזר הישראלי, ניתן לראות עלייה משמעותית גם בהקשר הזה. אם בשנת 2010 כ-68% בלבד מהישראלים השתמשו באינטרנט, ב-2020 מדובר בכ-90%. בעוד שכ-96% מהחילונים משתמשים באינטרנט, עושים זאת גם אחוז גבוה מאוד של דתיים (כ-91%) וכ-64% מהחרדים.

במילים אחרות: מי שאינו מתאים את האתר שלו למובייל ולמכשירים השונים מהם גולשים, עלול לפספס חלק גדול מאוד מקהל היעד שלו. המשמעות לטווח הארוך עלולה להיות פחות גולשים, בטח גולשים המבצעים פעולות אקטיביות, ויש לכך השפעה ישירה וגם עקיפה בדירוג אתר בגוגל. לעומת זאת, אתר רנפונסיבי עשוי ליהנות מכמות כניסות ורכישות גבוהה יותר, במקרה של אתר חנות רספונסיבי.

מפני שתחום האינטרנט אינו "נח על זרי הדפנה", ובעצם ממשיך להתפתח תדיר, הרי שאנחנו נמצאים במגמת עלייה בכל הנוגע לשימוש בשלל פלטפורמות שונות באמצעותן ניתן לגלוש באינטרנט. היום יותר ממחצית מהגלישה באתרים, כ-60% מהם, ליתר דיוק נעשית דרך טלפונים סלולריים וטאבלטים. גם בכל הנוגע לחיפוש בגוגל ולכניסה לאתרים הממוקמים במקומות ראשונים במנוע החיפוש, המכשירים הניידים מקבלים תפקיד מרכזי מאוד. בניית אתרים רספונסיבי היא לא מותרות היום.

סוגיה נוספת שחייבים להתייחס אליה היא נראות העסק או החברה, חלק מרכזי במסע של עסקים ונותני שירותים לצבור יתרון על פני המתחרים ולקבל ייחודיות שתגדיל את היתרונות כדי שהגולשים יהפכו ללקוחות. העובדה היא שגולשים המבקרים באתר שאינו מותאם למכשיר ממנו הם גולשים, עלולים להסיק שהגורם המיוצג באתר אינו מקצועי מספיק. מכאן שחוסר ההתאמה הזה עלול לפגוע בנראות העסק. התרחיש בו גולש נכנס לאתר כלשהו דרך המובייל ונתקל בקשיים הגורמים לו לעזוב את האתר ולבקר באתר המתחרה הישיר – הוא ממש לא בדיוני.

ההתייחסות של גוגל לאתרים רספונסיביים

ומכאן… בניית אתרים רספונסיביים הינה חיונית ביותר לצורך שמירה על עדכניות האתר והאופטימיזציה שלו. חשוב מאוד לדעת כי גם חברת גוגל, בכבודה ובעצמה, ממליצה על שימוש רספונסיבי ובעצם בניית אתר רספונסיבי, ומתגמלת אתרים כאלה בהתאם (תוצאות חיפוש טובות יותר ועוד).

ברגע שהאתר אינו רספונסיבי ואינו מותאם לפלטפורמות אלה, בדרך כלל לא ניתן יהיה להציג אותו באחת מהן באופן יעיל, נוח וכפי שהוא אמור היה להיות מוצג מלכתחילה. עניין זה עלול ליצור שלל בעיות עבור המשתמש, וחוסר הנוחות הנגרמת מהעניין עלולה להבריח אותו מהאתר ולעלות לנו בלקוחות פוטנציאליים.

בשנים אחרונות קיבלנו חותמת רשמית מגוגל בכך שחווית הגלישה משפיעה באופן ישיר על מיקום האתר. החל מאפריל 2015, גוגל החלה לתעדף במנוע החיפוש שלה אתרים המותאמים לשימוש בסלולר או בטאבלט, כך שאתרים שאינם מותאמים לסלולר יופיעו במיקומים נמוכים יותר מאשר אתרים שכן מותאמים

גם גוגל זיהתה זאת, כחלק מעדכוני האלגוריתם בשנים האחרונות. היום חוויית המשתמש ומאפייני האתר מקבלים משקל גדול יותר ויותר בקביעת הדירוג שלו, ושאלת אתר רספונסיבי היא חלק בלתי נפרד מכך. במילים אחרות: אתר רספונסיבי במלוא מובן המילה עשוי להתקדם משמעותית בדירוגים במנוע החיפוש, בעוד שאתר לא רספונסיבי מהווה גורם מרתיע שעלול לפגוע בדירוגים, או לכל הפחות לא לגרום לכך שהאתר יממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

אז… איך בונים אתר מותאם?

בניית אתר אינטרנט רספונסיבי הוא לרוב המפגש הראשון של לקוח פוטנציאלי עם המוצר שלך באינטרנט. בכדי שאותו מפגש יהפוך למושלם ויעיל עסקית עבורך, יש לשים דגש על אתר רספונסיבי. כלומר, התאמתו לכל הרזולוציות וסוגי המסכים: מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ועוד. זה הרבה יותר מאשר התאמה למובייל "בלבד", לעיתים עד לרמה של מכשיר ספציפי (נפוץ ככל שיהיה), שתמנע מאנשים שאינם משתמשים בו חוויה מלאה. אתר "רגיל" אשר לא נבנה בצורה רספונסיבית, לא יציג עצמו בצורה נוחה ולעיתים אף יאבד אלמנטים מסוימים בעבור גולש שאינו נכנס ממחשב רגיל.

התאמות אפשריות אשר יהפכו את האתר לידידותי למסכים קטנים:

  • לא להשתמש בגלילה ימינה ושמאלה, אלא רק למעלה ולמטה.
  • סידור העמודה השמאלית באתרים בשפה העברית מתחת לעמודה הימנית, נניח – מיקום התמונות מתחת לטקסט ולא לצידו
  • כלל אצבע – במסכים קטנים יש להשתמש בתפריטים אנכיים, כמובן  פתיחתם רק לפי הצורך ולא באופן פרוס כמו ב-WEB
  • כפתורים גדולים מספיק, מה שיקל בעת לחיצה עליהם וימנע מצב בו לוחצים בטעות על כפתור שגוי
  • מרחק סביר בין אלמנטים שונים בעמוד, מה שימנע מצב בו המשתמש לוחץ על משהו שלא התכוון לו

האתר הרספונסיבי חייב לעמוד בכמה דרישות נוספות. מהירות, למשל. הגולשים היותר הם חסרי סבלנות, וזה נכון גם למובייל. גוגל למשל פרסמה ב-2018 שמשך טעינת עמוד באתר משנייה אחת לעשר שניות, מביאות להגדלת אחוזי הנטישה ממנו בלא פחות מכ-123%. מספיקות חמש שניות של טעינה, להביא לאחוז נטישה מפלצתי של כ-90%. לכן האתר חייב להיות נוח, ידידותי וגם מהיר מכל מכשיר.

סקוטי – הבחירה הנכונה לטובת בניית אתר רספונסיבי

מבחינה טכנית חשוב מאוד להבין שמידת התאמת האתר לסלולאר יכולה להיות מאוד משמעותית בתנובה שהאתר יביא לאחר עלייתו לאוויר. בניית אתרים רספונסיבים צריכה להתבצע באמצעות אנשי מקצוע מיומנים, המבינים היטב את התחום ויכולים לספק את התוצאות הטובות ביותר, תוך התחשבות מושלמת בכלל מאפייני האתר. אנו, ב"סקוטי", בעלי ניסיון רב בתחום זה, ויכולים להציע לכם בניית אתר רספונסיבי ברמה גבוהה ומקצועית ביותר, תוך קבלת שירות מצויין וללא דופי. אנו מסייעים ללקוחותינו ומלווים אותם בכל השלבים בעת בניית אתר רספונסיבי, עד לקבלת התוצאה האופטימלית.

אנו בסקוטי, בונים אתרים רספונסיביים כברירת מחדל מתוך ההכרה שמדובר במאפיין הכרחי לאתרי אינטרנט.

מעוניינים לקבל ייעוץ חינם בנוגע לפיתוח האתר שלכם? תנו לנו להפוך גולשים ללקוחות חדשים 🙂 צרו קשר

 

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
רישום דומיין
עיצוב ופיתוח אתרים
סקוטי
בחירה ורכישת דומיין

שיקולים מרכזיים בבחירת שם מתחם (דומיין) לעסק כל עסק מתחיל מבחירת שם נכון ומדויק, אבל זה נכון גם בזירה האינטרנטית. בחירת שם דומיין (URL) מתאים

להמשך קריאה >>