חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלגוריתם של גוגל? כל העדכונים!

תוכן עניינים

המדריך לעדכונים ושינויים באלגוריתם של גוגל

גוגל משחררת עדכוניים לאלגוריתם שלה בערך פעם או פעמיים בחודש. הסקירה הבאה כוללת עדכונים משמעותיים שנערכו בשנים האחרונות:

פנדה (Panda)

אלגוריתם זה מעניק ציון לאיכות עמודי אינטרנט, ומוריד בדירוג אתרים עם תוכן באיכות נמוכה (ספאם). בינואר 2016, הפך לחלק בלתי נפרד מהאלגוריתם של גוגל, אם כי זה לא אומר שהוא בהכרח פועל בחיפוש בזמן אמת, אלא שהעדכונים שלו נעשים תכופים יותר. ניתן לשער כי הפקטורים הבאים הם אלו אשר מנוטרים על ידי הפנדה: תוכן משוכפל, גנבות ספרותיות, תוכן דל, ספאם, עודף של מילות מפתח (Keyword stuffing) ו/או חווית משתמש נמוכה מאוד.

כדי לדעת אם הדירוג של האתר שלך ירד, פנה אלינו ונבצע בדיקה באמצעות כלים מתקדמים של קידום אורגני – SEO, כלי אשר עוקב אחר הדירוגים בהתאם לעדכוני הפנדה. כמו כן, על מנת לזהות ולתקן נקודות תורפה באתר שלך, ניתן לבצע את הבאים: א. לבחון האם יש תוכן שחוזר על עצמו – במיוחד אתרים גדולים (מעל 1000 עמודים); ב. לבחון האם התוכן באתר לא מועתק ממקורות אחרים; ג. לבחון האם יש מספיק תוכן מקורי בעמוד, מעבר לפרסומות; ד. האם יש עודף של מילות מפתח; ה. לתקן כמובן את הבעיות שנמצאו.

פינגווין (Penguin)

אלגוריתם המיועד לזהות קישורים לא-טבעיים (Unnatural link profiles), אשר מטרתם היא להעלות את הדירוג של האתר בעת החיפוש. פינגווין גורם להורדה בדירוג של אותם אתרים – בהינתן שהאתרים מתקנים את הקישורים, יוחזר להם הדירוג שלהם עם העדכון של האלגוריתם. הפקטורים הבאים מנוטרים על ידי הפינגווין: קישורים מאתרים עם תוכן ספאם, קישורים שנוצרו רק למטרת בניית קישור (SEO link Building; PBNs) קידום אורגני, קישורים המגיעים מאתרים לא רלוונטיים מבחינת נושא, קישורים בתשלום וקישורים עם טקסט עוגן (anchor text) מותאם יתר על המידה.

על מנת להיפטר מקישורי ספאם בעמוד המשתמש שלך, מומלץ לפנות ל-webmasters. בהינתן שאין תשובה, מומלץ להשתמש בכלי Google Disavow tool אשר יאפשר לסייג את הקישורים בהערכת הפרופיל.

קולברי (Hummingbird)

שינוי משמעותי לאלגוריתם, שמטרתו לאפשר חיפוש המותאם לכוונת המשתמש, לעומת חיפוש על פי מילות מפתח בודדות. כמו כן, השימוש במלים נרדפות עבר אופטימיזציה על ידי עדכון זה. קוליברי מעניק יתרון בדירוג לאתרים עם תוכן מקורי. גורמים אשר יובילו להורדה בדירוג: עודף מילות מפתח, חווית משתמש גרועה והתמקדות במילות מפתח מותאמות (exact match keyword targeting).

על מנת להתאים את עצמך לשינוי זה, ניתן לנקוט בצעדים הבאים: א. הרחב את חקר מילות החיפוש שלך – התמקד בחיפוש נרדפים ומגוונים ולא רק במונחים קצרים מתוך Google AdWords או בשמו החדש Google Ads ; ב. גלה כיצד מדברים המשתמשים שלך – באיזה הקשר הם מזכירים אותך; ג. חשוב על רעיון – זנח את מלים המדויקות וחשוב על ניסוח טבעי יותר של התוכן.

יונה (Pigeon) משפיע על חיפוש באנגלית בלבד כרגע

שינוי זה לאלגוריתם הוביל לקשר הדוק יותר בין האלגוריתם המקומי לאלגוריתם הליבה, כך שאותם פקטורי קידום אורגני משמשים כעת לדירוג מקומי ולא מקומי בתוצאות החיפוש  בגוגל. אלגוריתם זה עושה גם שימוש בפונקציות של מיקום ומרחק כגורמי מפתח בדירוג התוצאות. גורמים אשר יובילו להורדה בדירוג כוללים: אתרים לא מותאמים כראוי, מחסור בקישורים איכותיים לאתרים אחרים (backlinks), התקנה לקויה של עמוד העסק (Google My Business page), חוסר עקביות NAP וחוסר ציטוט (citation) בתיקייה המקומית (במידה ורלוונטי).

על מנת להתאים את עצמך ל-יונה, עקוב אחר ההנחיות הבאות: א. התמקד באופטימיזציה של העמוד למטרות דירוג ובבנייה של קישורים, על פי קריטריוני הקידום בגוגל. ב. צור עמוד עסק של גוגל (Google My business page) לעסק שלך- הצעד הראשון שיכלול אותן באינדקס המקומי של גוגל. השלב השני יהיה לוודא את הבעלות שלך על הרישום (קבלת מכתב מגוגל עם קוד זיהוי). חשוב לוודא שהעסק מקוטלג כראוי; ג. וודא כי ה-NAP שלך עקבי על פני כל הרישומים שלך; ד. וודא כי אתה מופיע באתרים מקומיים רלוונטיים – מופע באתרים כמו Yelp ו-TripAdvisor מוביל לעלייה משמעותית בדירוג בעת חיפוש בגוגל, לאחר עדכון “יונה”.

עדכונים ידידותיים לנייד (Mobile friendly update)

שינוי לאלגוריתם אשר גורם לעלייה בדירוג של אתרים המותאמים למכשירים ניידים, ובהתאם לירידה בדירוג של אתרים לא מותאמים, בעת חיפוש בנייד בלבד.

עדכון זה נעשה ברמת העמוד – כלומר, אם עמוד אחד באתר מותאם לגלישה דרך הנייד, אז הוא יעלה בדירוג. חשוב לשים לב לגורמים הבאים: ידידותיות האתר למכשירים ניידים באופן כללי, קונפיגורציית viewport, תוכן לא ברור ושימוש בעזרים (plugins).

על מנת להתאים את אתרך לעדכון זה, וודא כי אתרך מותאם לנייד (ראה המלצת גוגל) ועבור את מבחן המותאמות לנייד שלנו

RankBrain

מערכת לומדת זו, מאפשרת לגוגל לפרש יותר טוב את המשמעות מאחורי מילות החיפוש. ככל הנראה, מערכת זו יכולה לסכם את תוכן העמוד, לוודא את הרלוונטיות שלו לחיפוש ולהשתפר בכך עם הזמן. כדאי לשים לב לגורמים הבאים בחיפוש: היעדר תכונות רלוונטיות לשאילת חיפוש וחווית משתמש גרועה.

לא ברור כיצד RankBrain עובד בדיוק, אך מומלץ לשים לב לגורמים הבאים כדי להתאים את אתרך: א. שיפור חווית המשתמש, ו-ב. חקר מתחרים – מניחים כי RankBrain מזהה מאפיינים באתר אשר רלוונטיים לחיפוש. כך לדוגמא, נמצא כי אתרי בריאות יותר פופולריים בהינתן שם מכילים אלמנטים אינטראקטיביים. לכן, חשוב לכלול באתר כל דבר אשר עשוי לשפר את חווית השימוש בו.

קראו עוד על חשיבות בנייה של אתר רספונסיבי?

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: