חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אורגני – מה זה ומה חשיבותו?

תוכן עניינים

המושג 'פרסום' כפי שאנו מכירים אותנו היום הגיח לעולם לפני יותר ממאה שנים, ומאז ועד היום הוא אינו מפסיק להתרחב ולהתפתח. עם פריצתו של תחום הדיגיטל לחיינו, תפס עולם הפרסום תאוצה גדולה עוד יותר, ולמעשה אין גבול ליכולותיו של עסק או מוצר להתפתח, מאחר והחידושים המוצעים בעולם זה מתרבים מדי יום. אחד המושגים החשובים והבולטים ביותר בהקשר זה הוא קידום אורגני, המהווה את הבסיס הראשוני לנוכחות אינטרנטית משמעותית.

מה זה בכלל קידום אורגני?

קידום אורגני, בשונה מקידום ממומן, אינו פרסומת גלויה החושפת את הגולשים באינטרנט למוצר או לשירות מסוים, אלא מוטמעת בו מילת החיפוש שאותה הם הקלידו, במטרה "לטפס" לראש התוצאות במנועי החיפוש וכמובן כדי לקשר אותם למוצר הספציפי. במובן זה, קידום אורגני אינו נחשב לפרסומת של ממש, מכיוון שהגולשים נחשפים בו למידע שימושי, ובעקבותיו הם יגיעו למוצר הסופי – לרוב ללא קשר לשיווקו הישיר.

חשיבות הקידום האורגני

עבור מי שאינו בקיא במנועי החיפוש, קידום אורגני עשוי להיראות כמו תהליך ארוך שאינו מביא לקוחות באופן ישיר, אך ההיכרות עם עולם זה מלמדת כי זהו למעשה כלל האצבע הראשון לנוכחות משמעותית באינטרנט. האלגוריתם של מנועי החיפוש המייצרים קידום אורגני (ובראשם גוגל), מתוכנן כך שתוצאות החיפוש הראשונות יגיעו מהאתרים אשר מביאים לגולשים מידע משמעותי עבורם, זאת מלבד פרמטרים רבים אחרים שרובם אינם ידועים לאיש מלבד חברות מנועי החיפוש עצמן. כך תופס קידום אורגני נתח גדול וחשוב מהפרסום באינטרנט, והוא למעשה מהווה את התשתית להמשך קיומן של פעולות שיווקיות נוספות.

איך יודעים שהקידום עובד?

כאמור, האלגוריתם המותאם לתוצאותיו של קידום אורגני אינו ידוע בשלמותו לאיש. אך עם זאת, ניתן בקלות לדעת האם הקידום עבד או לא – במבחן התוצאה כמובן: על ידי הקלדת מילת המפתח הרלוונטית ובדיקת מיקומו של אתרכם בתוצאות החיפוש. בשיטה זו פועלות ומתנסות שוב ושוב חברות הקידום כל העת – במטרה לחשוף את האלגוריתם (המשתנה מדי פעם), וכדי להבטיח נוכחות משמעותית וארוכת טווח עבור האתרים השונים. (כמובן שיש תוכנות מקצועיות המציגות לנו את התוצאות אחד לתקופה – נניח שבוע).

ובכל זאת – מהם הכללים הידועים להצלחתו של קידום אורגני?

מלבד המידע המשמעותי לגולשים, על דפי קידום אורגני לשלב בתוכם באופן מדויק את ביטוי המפתח, לחדש את התוכן המופיע בהם לעתים תכופות, לייצר כניסות לאתר במיוחד מאתרים חיצוניים, להתאים לרזולוציית מכשירים סלולריים ואף להיטען במהירות. כל אלה הם כללים הידועים לנו בהבטחת נוכחות משמעותית במנועי החיפוש, והם נבדקו ואומתו על ידי חברות התוכן והשיווק. לכללים אלה מצטרפת שורה ארוכה של עקרונות מנחים נוספים – חלקם מאומתים באופן ודאי וחלקם נתון לבדיקה מתמדת. כדי ליצור קידום אורגני משמעותי, על חברות התוכן למעשה לחבור לחברות עיצוב ופיתוח אתרים איכותיות, בכדי להבטיח חבילה כוללת של קידום אורגני מדויק ובעל ערך.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: