חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתר תדמית – כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם

תוכן עניינים

החיים בעבר הלא רחוק היו הרבה יותר פשוטים עבור בעלי עסקים מכל הסוגים. אם בעבר כאשר רציתם לשדרג את העסק שלכם, החלפתם את שלט הכניסה, חידשתם את הרצפה, צבעתם את הקירות וכדומה, הרי שהיום עם השתלטותו המרחב ווירטואלי על חיינו, זה ה-מקום בו עליכם לשים דגש. החדשות הטובות הן שמי שמשקיע את המאמצים הנדרשים ומקפיד על בניית אתר תדמית צפוי ליהנות מרשימת יתרונות ארוכה, כולל האפשרות להציג את עצמו בצורה חיובית בפני רשימת לקוחות פוטנציאליים אינסופית. אז איך עושים את זה נכון? ולמה חשוב לא להתפשר בשום שלב? על כך ועוד במאמר הבא.

לקוח פוטנציאלי נכנס לאתר תדמית שלך. האם הוא ירצה להישאר שם?

כאשר הלקוח הפוטנציאלי נכנס לחנות שלכם, יש לכם לרוב הזדמנות לשכנע אותו להישאר: לפנות אליו, לתת למבחר המוצרים בחנות לעשות את שלו וכן הלאה. הלקוח הממוצע יבלה כמה דקות בחנות מסוימת לפני שהוא יחליט אם הוא מעוניין לבצע רכישה, או שמא לעזוב אותה כשלעומת שבא. 

לאתרי אינטרנט אין את הפריבילגיה הזו, מהסיבה הפשוטה שחייבים ללכוד את הלקוחות בהקדם האפשרי. מחקרים מראים שזמן שהות ממוצע של גולש קצר מאוד.. חלק מהם מדברים על שניות בודדות, אחרים על 15 שניות או קצת יותר. זה אומר שתוך פחות פרק זמן מינימלי הגולש הספיק להיכנס, להתרשם ולהחליט על סמך אותן שניות מעטות אם להמשיך לנווט באתר או לעזוב אותו. פעמים רבות, הוא ייכנס בשלב הזה לאתרי תדמית המתחרים הישירים שלכם. אין הרבה חוויות מתסכלות יותר.

בתנאים האלו, יש רק הזדמנות אחת לרושם ראשוני והיא קצרה יותר מאי פעם. כדאי שהרושם שהאתר שלך יעשה יהיה חיובי, ולו מכיוון שבזמן קצר זה נקבע בעצם 'גורל' האתר שלך עבור אותו לקוח פוטנציאלי. אם האתר נראה טוב ומושך את הגולש להמשיך ולחקור אותו, עשיתם חצי עבודה (אם לא יותר). כך גם לגבי אתרים העומדים בסטנדרטים הנדרשים כיום, למשל אתר רספונסיבי האתר יכול ליצור אצל הגולש את הסקרנות לקרוא עוד, לבקר בעמודים נוספים ובמקרים מסוימים אפילו להזמין את השירות או את המוצר המיוצגים באתר.  מנגד, חשבו על אתר שנטען במשך שניות ארוכות או כזה שחוויית השימוש בו היא הכול חוץ מנוחה עבור הגולש. סבירות גבוהה שהגולש שמגיע לאתר ימהר לעזוב אותו, בלי קשר למקצועיות הגורם שמיוצג באתר, התדמית שלו, לאיכות המוצר הנמכר בו וכן הלאה. 

שימו לב שאתר תדמית אינו מיועד רק ללקוחות החדשים או המתלבטים. אחת המטרות העיקריות בעת בניית אתר תדמית היא לשמר את אלו הקיימים, כי אנחנו הרי אוהבים לדעת שאנחנו נמצאים תחת ידיים טובות. אתר תדמית בנוי היטב עשוי להגדיל את הסיכויים שהלקוחות – בין אם קיימים ובין אם חדשים – יבצעו את הפעולה הרצויה מבחינת אנשי העסק (קנייה, השארת פרטים, יצירת קשר וכן הלאה).

בניית אתר תדמית נמדדת בחוויית השימוש בו

נתון נוסף מצביע על כך שגולש שלא נהנה מחוויית הגלישה באתר מסוים, כמעט בוודאות לא יחזור אליו שוב. יש אינספור גורמים שעלולים לפגוע בחוויית השימוש הזו, ועקב כך גם בעסק, וחשוב לשים אליהם לב כבר בשלבים הראשונים של בניית אתר תדמיתי. באנרים מציקים, ניווט שאינו נוח, איטיות וכמובן שגם בעיות באבטחת מידע הם רק חלק מהגורמים האלו. לכך ניתן להוסיף את העיצוב וכמובן שגם התוכן באתר, שחייב להיות מקצועי ולהעביר את המסרים שאתם מעוניינים שיעברו. למרבה הצער, בעיות דוגמת אלה שתוארו כאן הן נפוצות, במיוחד באתרים שנבנים בצורה שאינה מקצועית או ללא מחשבה מספיקה מאחוריהם.

חשוב לציין שבשנים האחרונות, גוגל בהחלט מיישרת קו עם המטרות האלה. גוגל מבינה שהאתרים לא מיועדים למנוע החיפוש, אלא לגולשים שמשתמשים בו, והסטנדרטים השתנו בהתאם. בעקבות עדכוני אלגוריתם בשנים האחרונות, אתרי תדמית (ואתרים באופן כללי) שמציעים חוויית משתמש גבוהה צפויים להתקדם בצורה משמעותית הרבה יותר במנועי החיפוש. לעומת זאת, אתרים שלוקים בבחינות האלה עלולים לסבול מדירוגים נמוכים, אם לא ירידה בדירוג בהשוואה למיקום הקודם, או לכל הפחות לא לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. זוהי סיבה מצוינת נוספת להשקיע את כל הדרוש באתר שיצעיד אתכם קדימה, כולל במנועי החיפוש.

ניתן להדגים את הנקודה הזו היטב באמצעות התאמה למובייל, או ליתר דיוק: בניית אתרים רספונסיביים. לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לדעת שחוויית הגלישה השתנתה באופן דרמטי בשנים האחרונות, כך שכיום עיקר הכניסות לאתר נעשות מטלפונים ניידים או מטאבלטים, ולא ממחשבים (דסקטופ). יכול להיות שהאתר נראה פיקס בגרסה השולחנית, אבל לא מותאם לטלפונים ניידים, כך שהוא מפספס חלק גדול מאוד מקהל היעד שלו. אתר התדמית, במקרה הזה, יעשה את ההיפך הגמור.

בניית אתרי תדמית לעסק – אתגרים עיקריים

מסיבות אלה ואחרות בניית אתרי תדמיתי היא משימה לא פשוטה, יש שיגידו יותר מסוגי אתרים אחרים. זהו אחד מכרטיסי הביקור היותר מובהקים שלכם, בטח ובטח בעידן הדיגיטלי, והאמצעי שיכול להפוך אתכם לזכירים ולהבליט אתכם לעומת המתחרים שבוודאי אורבים בפינה. מצד שני, אם האתר פשוט לא נראה טוב או אינו נוח לשימוש, רבים מהגולשים יסיקו דברים שליליים על החברה, הארגון או בעל המקצוע המיוצגים בהם. זו הסיבה שחשוב לא להתפשר בעבודה על האתר.

חשוב להתאים את האתר למאפייני קהל היעד הפוטנציאלי, אם הוא ידוע ומוגדר, למשל בכל הנוגע לעיצוב או לשפה. חוסר הלימה עלולה לפגוע בתדמית: חשבו למשל על אתר עורך דין מכובד, בו השפה היא יום-יומית "מדי" ופונה לקהל צעיר, שלא מהווה גרעין הלקוחות העיקרי שלו. או, דוגמה נוספת, אתר שדווקא פונים לצעירים אבל הצבעים שבו הם "מבוגרים" והמראה שלו מיושן, מה שבוודאי לא ידרבן את החבר'ה הצעירים לבקר בו.

אחת הסיבות העיקריות לפנות לחברות מקצועיות בתחום היא ההפרדה הנדרשת בין מה שהאנשים מאחורי האתר אוהבים או מעדיפים, לבין הדרישות והמאפייני קהל היעד. נותני שירותים רבים מתקשים לבצע "הזרה" ולראות את העסק שלהם, כמו גם את האתר שלהם, דרך עיניים חיצוניות. הם מקבלים החלטות שמתאימות אולי להם, אבל פחות לקהל היעד, והתוצאות בהתאם. זאת ועוד, המומחים לתחום יוכלו לדעת בדיוק איך "לתרגם" את הצרכים ורצונות הלקוח לכדי החלטות מהותיות באתר עצמו, בין אם ברמת המבנה, הטקסט, האלמנטים הוויזואליים וכן הלאה. אתרים לא נבנים יש מאין, ומאחורי ההקמה שלהם יש גוף ידע רחב מאוד, נתונים שחייבים להתבסס עליהם והרבה מאוד כלים מקצועיים ותיאוריות המשמשים את אלו שבונים את האתר בפועל. גם אם תוכלו למצוא באינטרנט אי אילו המלצות על בניית אתר תדמית בחינם, סביר מאוד להניח שמדובר בפתרון שלא יספק את העסק הנתון או אפילו עלול להסב לו נזקים מסוימים.

 

מה כוללת בניית אתר תדמית?

על מנת להגיע לתוצאות טובות שיחזיקו לאורך זמן עם אתר איכותי ומושקע, יש צורך במחשבה, תכנון והוצאה לפועל בעזרת האמצעים המתקדמים ביותר בתחום. בניית אתר תדמיתי טוב היא השער דרכו מגיע העסק שלך מגיע ללקוח. לכן חשוב שהוא יהיה יציב, מעוצב ומזמין להיכנס ויציג את העסק שלך בצורה המתאימה לו ביותר. 

לכל אתר יש את המאפיינים שלו, ככה שקשה להגדיר מראש מהי ה"נוסחה" המנצחת של בניית אתרי תדמית. בכל זאת אפשר לטעון ברמה הכללית שאתרי תדמית יהיו לרוב מצומצמים ביחס לסוגים אחרים של אתרים – הדוגמה המובהקת היא למשל חנויות וירטואליות, בהן לכל מוצר יש לרוב עמוד ייעודי – ויימדדו בפרמטר האיכות, לא פחות מאשר הכמות (של התוכן או מספר הדפים הפנימיים, למשל). 

השאלה החשובה ביותר היא מה האתר אמור ללמד את הגולשים על העסק, המוצר, השירות או הנושא המיוצגים בו. עמוד אודות הוא כמובן הכרחי, ובו נרצה להציג את המידע הכללי לגבי מה שאמור להיות מיוצג באתר. לצד המידע האינפורמטיבי, נרצה לחשוב כבר בשלב הזה איך להבליט את העסק, לייחד אותו ולהפוך אותו לזכיר. לפעמים המילים עושות את ההבדל, במצבים אחרים דווקא העיצוב הוויזואלי הוא שמושך את העין. אתרים מסוימים מצליחים להתבלט במבנה שלהם או בחוויית המשתמש, וכן הלאה. ברוב המקרים, האתר צריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד, מכל החזיתות, כדי שיעשה את עבודתו נאמנה. 

מספר העמודים הפנימיים באתר משתנה כאמור בכל אחד מהמקרים, אבל יש כמה כללי אצבע שנכונים בדרך כלל. האתר אמור להציג את השירותים העיקריים שהוא מציע, באופן שיקל על הגולש להבין להיכן הגיע והאם האתר יכול לספק מענה לצורך שיש לו. חשוב לא פחות להפגין את הבקיאות והמקצועיות שלו בתחום, מה שאפשר לעשות בכמה דרכים. יש מצבים בהם תמונות עושות את ההבדל, לדוגמה כאשר מדובר באתר תדמית של אדריכל, בית מלון וכן הלאה. באחרים הדגש יהיה יותר על המלל, כשרופאים או עורכי דין לדוגמה חייבים לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד מנקודת המבט של הלקוחות וגם אם בוחנים את כללי האתיקה הנוקשים החלים בתחומים אלו. ברוב המקרים, האתר חייב להפגין ביצועים גבוהים בכל אחת מהחזיתות.

מיתוג, מיצוב, תדמית, אסטרטגיה ושאר ירקות

בניית אתרי תדמית, כפי שכבר ציינו קודם לכן, היא עסק למקצוענים בלבד. יש עסקים או אנשים שמתפתים להקים בעצמם "אתר", בעזרת פלטפורמות חינמיות כאלה או אחרות, רק כדי שיהיה להם אתר "כי לכולם יש". אולם התוצאה שלהם רחוקה מלהרשים ועלולה לפגוע יותר משהיא מועילה. טעות נפוצה אחרת היא לבנות אתר ולחשוב שהוא יכול לשמש אתכם ללא כל עבודה נוספת עליו למשך שנים ארוכות, מה שלרוב לא עומד במבחן התוצאה. הגולשים מסיקים לגבי עסק מסוים גם על פי הדינמיות שלו, כך שאם הם יראו מידע שאינו רלוונטי או כזה שלא מדויק בנקודת הזמן הנוכחית, הם עלולים להסיק מסקנות לא חיוביות על האתר והחברה שמאחוריו. 

מנגד, היתרון של חברת בניית אתרים איכותית הוא בניסיון ובידע שלה בכל הסוגיות הנלוות, הן במעמד הקמת האתר והן בשלבים המאוחרים יותר. הרי העבודה על האתר ממש לא מפסיקה ברגע שהוא כבר עולה לרשת, אלא במידה רבה אפשר לציין שהיא רק מתחילה. נכון, לא מדובר כאן לרוב בעדכון על בסיס יום-יומי או כמה פעמים ביום כמו במקרה בניית אתר חנות או חדשות, אבל עדיין תרצו שהאתר שלכם לא יהיה סטטי אלא יתעדכן מפעם לפעם. בדיוק כמו שהעסק שלכם לא יכול לדרוך במקום יותר מדי זמן.

מומלץ לקבל ליווי וסיוע מאת מומחים לכל אורך הדרך: החל משלב האפיון, דרך העיצוב, העמסת הנתונים, בניית התפריטים, העלאת התוכן והנגשת האתר שלך באמצעים החדישים ביותר לניווט ולחיפוש, לרבות הקמת חנות מקוונת – כל אלה צריכים להיעשות בצורה מדויקת וללא פשרות. לא משנה מה סוג העסק שלכם, אתר תדמית טוב ישדרג אותו ויהפוך את המוצר או השירות שלכם נגישים וקליטים יותר לקהל הרחב. לכן המסרים שלכם באתר צריכים להיות ברורים, והכל צריך לשדר אמינות ומקצועיות.

אם תשכילו לבנות אתר תדמיתי טוב שיספק לגולש בדיוק את מה שהוא מחפש, הסיכוי שלכם להפוך אותו ללקוח קבוע רק גובר, ולא רק זאת – האתר שלכם עשוי לעלות בצורה משמעותית בדירוג מנועי החיפוש, כך שהרווח שלכם יהיה כפול. זאת כמובן בהנחה שאתם לא מסתפקים בהקמה של האתר אלא חושבים, כנדרש בנקודת הזמן הנוכחית, גם על קידום אורגני שלו, קידום ממומן מפעם לפעם, שילוב מדיה חברתית וכן הלאה. יכול מאוד להיות שאתר יהיה מצוין בנקודת ההתחלה ויקבל כמות כניסות נאה, אבל עם הזמן המתחרים יעקפו אותו, הוא יסבול מירידה בדירוגים וכן הלאה.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
בניית אתרים רספונסיביים
סוגי אתרים
סקוטי
בניית אתרים רספונסיביים

יתרונת בניית אתרים רספונסיביים – והדרך הנכונה להקים אותם! אין ספק כי בכל הקשור לעולם האינטרנט ולחוויית המשתמש, אנו נמצאים בעידן בו קיימת מהפכה רצינית

להמשך קריאה >>
רישום דומיין
עיצוב ופיתוח אתרים
סקוטי
בחירה ורכישת דומיין

שיקולים מרכזיים בבחירת שם מתחם (דומיין) לעסק כל עסק מתחיל מבחירת שם נכון ומדויק, אבל זה נכון גם בזירה האינטרנטית. בחירת שם דומיין (URL) מתאים

להמשך קריאה >>