חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דף נחיתה: כל המידע לבניית עמוד נחיתה מנצח

תוכן עניינים

דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט שיכול לעמוד בפני עצמו, ולרוב יש לו מטרה שיווקית ברורה. דפי נחיתה נוצרים בדרך כלל במסגרת קמפיינים בגוגל או ברשתות החברתיות, וכשהגולש "נוחת" בדף לאחר שהקליק על המודעה, מצופה ממנו להשלים איזושהי פעולה שהדף מכוון אליה. פעולה מסוג אחד למשל, יכולה להיות השארת כתובת אימייל למטרת הגדלת רשימת תפוצת העסק. מטרה אחרת תהיה רכישה של מוצר או שירות כלשהו שהעסק מעוניין לשווק באתר האיקומרס. כדי שזה יקרה, חשוב שדף הנחיתה יקיים מספר תנאים. במדריך הבא תקראו אודות כל מה שצריך לדעת בדרך לבניית דף נחיתה אידיאלי!

קווים לדמותו של דף נחיתה מוצלח

כשאנו משקיעים כסף בפרסום ממומן ומשלמים עבור כל קליק, אנחנו רוצים לוודא שכל גולש שהגיע לעמוד בזכות הקמפיין, הצדיק את אותו תשלום-פר-קליק. ומכיוון שרוב העמודים באתר שלנו המיועדים לקידום האורגני מכילים תוכן להעשרה שבדרך כלל לא מניע לפעולה, יש צורך לבנות דפי נחיתה ייעודיים לאותו קמפיין שהשקענו בו ממיטב כספינו על מנת שיביא תוצאות ברורות. כלומר, דף נחיתה ייעודי צפוי להגדיל לנו משמעותית את אחוז ההמרה בהשוואה לעמוד רגיל שנמצא באתר שלנו.

כבר בנקודת ההתחלה, חשוב לציין שיש לא מעט בלבול סביב הנושא של דפי נחיתה. רבים טועים לחשוב שמדובר רק בדף אליו מפנה אותנו המודעה בגוגל, למשל. ובכן, לא מדויק. דף נחיתה מוגדר כדף שמקבל את פנינו כאשר אנחנו נכנסים לאתר. נכון, במקרים רבים בהם אנחנו יוצאים בקמפיין קידום ממומן בגוגל (PPC) נבנה דפי נחיתה מותאמים. זאת בכדי לקבל תנועה ספציפית מהקמפיין ובאופן מתאים. עלינו לזכור, עם זאת, שאת עקרונות הקמת דף נחיתה, אנחנו יכולים וצריכים ליישם גם בדף ממנו נכנסים גולשים לאתר שלנו שלא דרך המודעה אלא גם ממקורות אחרים, כגון חיפוש אורגני או לינקים שונים. מקור תנועת גולשים נוסף אל עבר דפי נחיתה הוא כמובן שיווק בפייסבוק, בין אם זה שיווק 'אורגני' או מתוך קמפיין ממומן. בניגוד לתהליך קידום אורגני למשל, בו פחות מתאים לדפי נחיתה, ויותר מתאים לעמודי אתר.

מה זה דף נחיתה?

ניתן לעצב דף נחיתה בדרכים שונות ומרובות, ישנם שני סוגים מובילים למבנים; אחד המיועד לאיסוף לידים, בו הגולש מתבקש למעשה להשאיר את שמו, מספר הטלפון והאימייל שלו, והשני המשמש לאיקומרס דרכו ניתן לרכוש מוצרים. באופן כללי, חשוב שבכל בניית עמוד נחיתה תהיה כותרת ראשית וכותרת משנית, פסקה ראשית, תמונה המחזקת את הכותרת, הוכחה חברתית כלשהי שאתם מוערכים ומוכרים, תועלות שמטרתן לענות על השאלה המהותית של הגולש "מה יוצא לי מזה"? וכמובן, טופס ליד או כפתור שמניע לפעולה.

חשוב להתאים את המבנה הנכון של דף הנחיתה למטרה שעומדת מאחוריו. לאחר מכן יש לחשוב על קהל היעד הצפוי להגיע לאותו עמוד ומה מבקש למצוא בו. עוד יש לקחת בחשבון מהיכן הגיעה התנועה – האם מקמפיין ממומן בגוגל? האם מפייסבוק? מה היו המסרים במודעה שהובילה אל הדף? ועוד. דגש חיוני אחר יהיה לספק תוכן איכותי שיוביל את הקורא למסקנה שאנו מעוניינים שהוא יגיע אליה, ולהקל עליו עד כמה שניתן את ההמרה.

בניית דפי נחיתה – איך עושים אותם מושלמים?

המילים שעושות הבדל

דף נחיתה טוב מתקשר בכמה שניות בודדות מסר לגולש, באמצעות:
1.  כותרת – כאן יש לכתוב בבירור מה אנחנו מציעים לגולש. פעמים רבות, הפתרון הוא כותרת שיווקית חזקה שנוגעת בבעיה שהקורא מתמודד איתה, ומסבירה מדוע השירות או המוצר יכולים להיות רלוונטי עבורו. כותרת כזו תהיה משהו כמו: "גלה מהי הדרך הזולה ביותר לשלוח כסף לחו"ל'.
2. תת-כותרת – משלים את הכותרת ומספק הסבר ושכנוע לבצע פעולה. זה יכולה להיות תועלות או הוכחה חברתית או כל דבר אחר. הנה כותרת טובה של דף נחיתה לדוגמא: "הצטרף ל-25 מיליון הלקוחות שכבר משתמשים בשירות" או "העברת כספים לחו"ל מהיום להיום ללא חתימת בנקאי". שימו לב שחשוב לשכנע את הגולש לא רק מדוע זקוק לשירות מסוים, אלא גם מדוע אתם נחשבים לפיתרון האידיאלי עבורו: הדגשת הייחודיות שלכם ביחס למתחרים, שבוודאי קיימים, היא חלק מרכזי נוסף בדרך להצלחה.
3. קריאה לפעולה – אל תשאירו מקום לספקות, לדמיון או ליוזמת הגולש. רצוי לכתוב בדיוק מה מצופה מהמשתמש לעשות בצורה קצרה ונחרצת. אנשים לא יכולים ולא רוצים לנחש, ואם לא נכווין אותם בדיוק לפעולה הנדרשת הם עלולים לא להגיע לשם. פעולה יכולה להיות השארת פרטים, התקשרות (בעיקר מנייד), מעבר לסיור בחלק מסוים באתר או אפילו רכישה ישירה.

ואם כבר מילים – לא רק האיכות קובעת במקרה של עמוד נחיתה, אלא גם הכמות. יש הרבה מאוד עמודים באינטרנט בהם כדאי להרבות במילים. דפי נחיתה, ברוב המקרים, אינם חלק מהם. הדף אמור להיות מזמין וברור, וזה נוגע גם למסרים המילוליים. מומלץ לא להרבות במלל או בניסוחים מעורפלים, אלא להציג אך ורק את מה שחשוב ורלוונטי. במידה ויש מידע שחשוב מבחינתכם שיופיע בדף הנחיתה, חשבו היטב מהם המקומות המתאימים ביותר עבורו: לעיתים, החלקים הנסתרים או התחתונים בדף הנחיתה הם המקום בו אפשר מעט יותר להרחיב במילים.

עיצוב פשוט ולעניין

על דף הנחיתה לתקשר באופן ויזואלי את מה שהוא מתקשר במילים. זה אומר שהעיצוב יהיה פשוט, בלי שעין הקורה תתבלבל בעמוס וריבוי אלמנטים עיצוביים או להוציא את המשתמש מריכוז עם תמונות רבות, למשל. העיצוב צריך למקד את העין סביב איזור הפעולה הרצוי מבחינתכם, ולא ללכת סחור סחור עם אינספור אלמנטים ויזואליים בחלקי העמוד השונים.

בחירת הצבעים היא תורה של ממש, כאשר ההמלצה הכללית היא להעדיף גוונים ברורים שמושכים את העין. ניתן להשתמש בניגודיות (קונטרסט) בכדי להדגיש אזור הזה. בנוסף, לצבעים יש הרבה משמעות ולכן חשוב לשקול את הצבעוניות בהתאם למסר שנדרש ולדעת מה כל צבע מסמל. למשל: אדום הוא צבע עז שמשדר ריגוש, חום מסמל משהו בייתי יותר, לבן משדר טוהר ורצינות, זהב משדר מכובדות ובגרות. בהקמת דף נחיתה לעסק, החזון שלו הוא חלק בלתי נפרד מהבחירה. אם ניקח דוגמה נפוצה, חברה הפועלת בתחום אקולוגי למשל תרצה בוודאי לשלב בעת בניית דף נחיתה לדוגמא גוונים שונים של הירוק.

תמונות שוות הרבה כסף

תמונה טובה יכולה לעשות את כל ההבדל, אך בבחירת התמונה יש הרבה שיקולים. האם נשים תמונה של המוצר שלנו? איך והיכן היא תהיה ממוקמת? סגנון נוסף שמאד משפיע על אנשים הוא תמונה של… ובכן, בן-אדם! מהפכני אה? אנשים מגיבים לתמונה של אנשים אחרים. תמונה טובה כזו תשדר מסר נכון ותניע אותם לפעולה.

חשוב מאוד לאתר תמונות שמושכות את העין, או אפילו מעלות סקרנות. הפשטות נכונה גם במקרה הזה, כי אתם לא רוצים להעביר מסרים מעורפלים, דו משמעיים או לא ברורים דרך התמונות. עם כל הרצון שלכם לתמונות שעושות את אפקט ה"וואוו", קחו בחשבון שהתמונות חייבות להיות בגדלים שאינם משמעותיים מדי על מנת שהעמוד כולו יוכל להיטען מהר. גולשים שממתינים "יותר מדי" לטעינה של דף נחיתה, אפילו ברמת התמונה הבודדת בו, צפויים להתייאש ולסגור את הדף מהר מאוד.

בניתים דף נחיתה? אל תוותרו על אופטימיזציה!

בניית דף נחיתה היא רק נקודת ההתחלה שלכם. כדי להגיע לתוצאות הכי טובות ולאחוזי המרה טובים, יש לבצע אופטימיזציה של הדף באופן שוטף, עושים זאת על ידי ביצוע מה שנקרא מבחן A/B) A/B TESTING). העיקרון המרכזי כאן הוא "ניסוי וטעייה", או אם תרצו – "חוכמת ההמונים". טקטיקה נפוצה היא לייצר שני דפי נחיתה עם הבדלים קטנים ביניהם: בכותרת, בתת כותרת, בתמונה, בקריאה לפעולה ובעצם בכל אלמנט כלשהו בדף. בדרך זו ניתן לבדוק מי יותר יעיל. את היעיל יותר שומרים, ממנו יוצרים שוב שתי גרסאות, וכן הלאה. כך שהרעיון לשפר את הדף כל הזמן עד שלאט לאט הדף הופך לממיר יותר לקוחות.

מבחינה טכנית, רצוי להטמיע "פיקסלים" או "תגי המרה" בדפי נחיתה כדי לראות בדיוק מה עושים הגולשים השונים, ומה המאפיינים שלהם. מגוון כלי בדיקה וניתוח משמשים אף הם לקבלת תשובות לשאלות הכרחיות אחרות. מומלץ לכן לא להסתפק בחברה המציעה שירות הקמת דפי נחיתה, אלא גם כזו שתוכל ללוות אתכם לאורך הדרך ולבצע בקרה אחר הצלחת ולחילופין כישלון עמודי נחיתה.

בגדר חובה בעת בניית דף נחיתה: התאמה לניידים

ציינו כבר את חשיבות בניית אתרים רספונסיביים, ובצדק גמור. דפי נחיתה מקיימים גם הם תנאי הזה. היום רוב הגולשים הרי עושים זאת דרך המכשירים השונים, ודף שלא יהיה נוח וברור לצפייה עבורם בפלטפורמות האלה יחטיא חלק גדול מהמטרה שלו. דף שכזה משדר חוסר מקצועיות, והוא עלול גם לפגוע בתדמית שלכם בעיני הגולשים המגיעים אליו.

מבחינה מעשית, אתם חייבים לתכנן את דף הנחיתה כך שיהיה נוח לצפייה מכל סוג מסך, ומטלפונים ניידים בעיקר. השתמשו בעיצוב רספונסיבי שמתאים את האלמנטים שבו – גודל העמוד, הכפתורים וכן הלאה – למסכים שונים. כך תבטיחו שהדף יהיה קריא ויעיל לכל משתמש מכל מכשיר שהוא, ובעיקר – מכל מקום בו נמצא. הדבר עשוי להגדיל את אחוזי ההמרה שלכם פי כמה.

דף נחיתה

 

אקשן!

דפי נחיתה טובים הם כאלו שמשדרים אווירת דחיפות. כמובן שאנחנו לא רוצים להגזים ולדחוף יותר מדי, אך הרעיון הוא לבחון את הדף ולראות האם בסופו של דבר הוא מניע לפעולה מהירה שלא סובלת דיחוי. אנחנו רוצים למנוע מצב שבו המשתמש אומר לעצמו משהו בסגנון: 'מעניין, אני אחשוב על זה ואולי אחזור כדי להשלים את הפעולה'. לרוב לא יחזור, כי אף אחד כמעט לא חוזר. פשוט יעבור לאתר הבא שכן יצליח לשכנע אותו שהוא צריך לנקוט פעולה, עכשיו.

אז איך מונעים זאת? בגדול, משכנעים את הגולש למה נקודת הזמן הנוכחית היא הטובה ביותר מבחינתו לבצע את הפעולה שאתם רוצים. אתם יכולים למשל לשווק 'הצעה מיוחדת לאחרי החגים', 'מחיר מיוחד עד סוף השנה' או לדרבן את הגולש דרך הצעות דוגמת 'רכוש עכשיו והזדכה על שנת המס הנוכחית'. לכל מוצר או שירות יש חוקים משלהם, ועליכם לקחת בחשבון גם את מאפייני קהל היעד הצפוי. כך או כך, יש להשקיע מאמצים בבניית דף נחיתה שישאיר את הגולש באתר שלכם ויוביל אותו לביצוע הפעולה הדרושה לכם!

סקוטי – בניית דפי נחיתה שאוהבים לנחות עליהם

אין ספק, כשמדובר בהמרות, דפי נחיתה ותנועת גולשים אין מקום לפשרות, ורק אנשים מקצועיים בתחום ידעו באמת איך להפוך גולש מנומנם ללקוח נאמן באמצעות עמוד נחיתה אחד בודד. אנו בסקוטי נשמח לבנות ולעצב לכם דפי נחיתה ממירים שלא ישאירו אף גולש אדיש.

קראו עוד כיצד משיגים לידים לעסק

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
בניית אתרים רספונסיביים
סוגי אתרים
סקוטי
בניית אתרים רספונסיביים

יתרונת בניית אתרים רספונסיביים – והדרך הנכונה להקים אותם! אין ספק כי בכל הקשור לעולם האינטרנט ולחוויית המשתמש, אנו נמצאים בעידן בו קיימת מהפכה רצינית

להמשך קריאה >>
רישום דומיין
עיצוב ופיתוח אתרים
סקוטי
בחירה ורכישת דומיין

שיקולים מרכזיים בבחירת שם מתחם (דומיין) לעסק כל עסק מתחיל מבחירת שם נכון ומדויק, אבל זה נכון גם בזירה האינטרנטית. בחירת שם דומיין (URL) מתאים

להמשך קריאה >>