לייקים פקטיבים בפייסבוק

איך עוצרים את מתקפת ה"משובטים"?

כל מפרסם בפייסבוק נתקל לאחרונה באותה בעיה – אתה מקדם פוסט, מטרגט לקהל המטרה מתחיל לרוץ ופתאום הפרסום שלך לחנות חיות בחולון מקבלת לייק ממחמוד סולטן מערב הסעודית במקרה הטוב ומטיי קוואן דו מתאילנד במקרה הרע.

זה לא נעים, זה מאוד מביך מול הלקוח ובעיקר זה כסף שיוצא לחינם – המעורבות אינה רלוונטית לפרסום שלך ואתה עלול לאבד לקוח.

   לייקים פקטיבים

בוא נראה למה זה קורה

מי שנתקל בתופעה, ודאי בטוח כי פייסבוק מוליכה אותנו שולל ומוכרת לנו מעורבות פיקטיבית, אך זה לא נכון. מדוע? האינטרס העליון של הפרסום בפייסבוק שהוא ישתלם לנו וללקוח שלנו. פרופילים פיקטיביים אינם תורמים לאף מותג – אין אף מותג שרוצה לקדם עמוד רק לשם הקידום והלייקים. פייסבוק יודעת כי עבורנו המפרסמים, ההמרות והלידים הן החשובות ביותר ואלו לא יגיעו ממעורבות פיקטיבית.

במקומות שונים בעולם מופעלות "חוות לייקים" המעניקות לייקים לפי מחיר, באופן הנוגד את תקנות פייסבוק. אלו הן בסיסי דאטה של פרופילים פיקטיביים. פייסבוק מנסה לסגור אותן אך על כל אחת שהן סוגרים נפתחות עשר נוספות. על מנת לחמוק מרובוטי השיטור של פייסבוק, מפעילי חוות הלייקים ייצרו אלגוריתם המורה לשרת של חוות לייקים להעניק לייקים גם לדפים שלא שילמו על רכישתם ובכך לשנות דפוס הפעולה של חוות לייקים ולא להיתפס על ידי פייסבוק. זו בעצם מעיין "זליגה" מהעולם המהוגן של פייסבוק ועולמן הפרוץ והפרוע של חוות הלייקים.

למה ערבים ותאילנדים אתם שואלים? ובכן, לכל אזור בעולם יש את חוות הלייקים הפיקטיביים שלו אינדונזיה ותאילנד הן קרקע חקלאית פורייה ביותר, במזרח התיכון אלו בעיקר מדינות ערביות, ואלה מפעילות, במסגרת משרד החקלאות הענף שלהן, גם חוות לייקים מתקדמות. אגב גם אנחנו הישראלים הבנו את הפרינציפ וכחלוצים וחקלאים גאים גם בישראל יש חממה ל"חוות לייקים"

 

אז מה הפתרון?

אחרי ההסבר המלומד, אתם וודאי שואלים מה אפשר לעשות על מנת להילחם בתופעה? למען האמת, לא ניתן לסנן לחלוטין את הלייקים הפיקטיביים (fake like), אך בהחלט אפשר להוריד את האחוז שלהם באופן ניכר.

מעקב צמוד – עקבו מדי יום אחר הקמפיינים שלכם. זיהיתם לייק פיקטיבי – "אסרו" את המשתמש מן הדף על מנת שלא יחזור שנית בפרסום אחר עם חמולה נוספת.

מיקוד – כשאתם ממקדים לפי אזור בחרו באופציה "אנשים שגרים באזור זה". מקדו לפי שפות הרווחות באזור הפרסום שלכם. מקדו על פי תחומי עניין ספציפיים לעמוד שלכם – נכון ככל שהקהל ממוקד יותר תפוצתו של הפרסום פוחתת והמחיר ללייק עולה אך תקבלו אך ורק מעורבות רלוונטית

חסימת משתמש לא רצוי בפייסבוק

אקסקלוד מיי!

יותר חשוב מהמיקוד הוא כלי ה "אקסקלוד" (exclude) – אי הכללה. מניסיוננו ככל שהאי הכללה יותר מדוייקת כך יש לייקים של משתמשים שממש מעוניינים לראות את הפרסום שלך. כמה טיפים על אי הכללה נכונה:

  1. אקסקלוד גלובוס – למשל אם נרצה לא לקבל לייקים מערב הסעודית או תאילנד, באופציית מיקוד על פי גאוגרפיה נוכל להגדיר מדינות אלו באי הכללה.
  2. שפה – בחרו רק את השפות שאליהן הפרסום נוגע, למשל עברית, ובשורת תחומי עניין אל תכלילו את השפה בה אתם לא מעוניינים.
  3. תחומי עניין – מלבד מיקוד חיובי להכללת תחומי עניין, מומלץ מאוד להשתמש באי הכללה של תחומי עניין של קהל היעד בו אינכם מעוניינים.
  4. שפה זרה – מלבד אי הכללת תחומי עניין בשפתכם, תרגמו את תחום העניין לשפה בה אינכם מעוניינים כך לא תכלילו גם בשפתכם וגם בשפה של קהל היעד שאינכם מעוניינים בו.

אקסקלוד

זכרו – אי אפשר למנוע לחלוטין את הזליגה הזו וכדי להיות כנים עם הלקוח בקשר אליה – כאשר הלקוח רואה שאתם מודעים, יודעים את הסיבה ויכולים לתת לו את הפתרון הטוב ביותר שיש לכם – הוא יודע שתקציב הפרסום שלו בידיים טובות!

ואם זה לא עזר תמיד תוכלו להקים חוות לייקים כחול לבן 😉

 

קראו עוד – 5 הטעויות הנפוצות ביותר בפייסבוק?

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *