חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנקור טקסט (טקסט עוגן) – חשוב מאוד לאתר שלכם

תוכן עניינים

הבסיס להצלחת האתר שלכם – קידום אתרים בגוגל

קידום בגוגל הוא שם כולל של קבוצת אמצעי קידום, אשר תפקידם אחד: לקדם את האתר שלכם בגוגל ולהביא אותו כמה שיותר גבוה בדף הראשון של תוצאות החיפוש, רצוי באחד מ-3 המקומות הראשונים.
הקידום בגוגל מתחלק לשתי שיטות: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (PPC).

 

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?

למעשה מדובר בשתי שיטות קידום המבקשות להשיג את אותה מטרה, כאשר בראשונה קונים שטחי פרסום שמטרתם לחשוף את הקהל לאתר שלכם, ובשנייה אתם בונים את האתר ומקדמים אותו בצורה טבעית דרך הטמעת תוכן איכותי ושורה של כללים, אשר אם תעמדו בהם, תזכו לכך שהאתר שלכם יהיה מקודם בצורה אורגנית על ידי גוגל עצמה, דרך הקריטריונים לפיהם היא קובעת את דירוג האתר בדף תוצאות החיפוש.

 

קידום ממומן

קידום ממומן הוא בעצם קמפיין פרסום אשר בו אתם יוצרים על גבי פלטפורמת הפרסום של גוגל: (google adwords) את מודעות הפרסום שלכם, המכוונות את הגולש להקליק עליהן ולהעביר אותו אל האתר שלכם.
קיים מגוון רחב של סוגי מודעות: מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעת וידאו ועוד, שכולן יכולות להגיע אל הגולש בשתי דרכים: 1. דרך רשת החיפוש – הגולש רושם את הביטוי הדרוש לו, לדוגמה: "כלי בית במבצע" בשורת החיפוש של מנוע החיפוש.  2. דרך רשת המדיה: מודעות המכילות את התכנים והתמונות שלכם יופיעו באתרים הרלוונטיים לגולש בחיפושו אחר: "כלי בית במצע" אתרים של עיצוב הבית, דפים פנימיים של פורטלים שונים הקשורים לאותו נושא ועוד.

 

קידום אורגני

זוהי עבודה הנעשית באתר שלכם וסביבו, מאחורי הקלעים שלו ובמקומות נוספים ברשת במקביל. עבודת מקדם האתרים, הנעשית גם היא על מנת להביא את האתר שלכם שוב למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בדף הראשון, אך הפעם אלה תוצאות החיפוש האורגניות מול כל שאר האתרים המתחרים (גם בקידום ממומן האתר שלכם מתחרה מול אתרים אחרים, המקדמים את האתר שלהם).

 

מה זה אנקור (anchor) טקסט, עוגן טקסט?

עוגן טקסט הוא למעשה הביטוי או המילה שנבחרה על ידכם (על ידי מקדם האתרים שלכם) להיות זו שתקשר בין המאמר או הפוסט בעמוד בו היא נמצאת (בין אם באתר שלכם או באתר חיצוני) לבין עמוד אחר באתר שלכם אליו אתם רוצים להביא את הגולש שלחץ על אותו מילת חיפוש. ביטוי זה מודגש בצבע שונה משאר הטקסט והוא היפר קישור שניתן להקליק עליו ולהגיע לדף אחר.

 

אפשר לומר שאנקור טקסט הוא מעין הפנייה או המלצה שאנחנו מטמיעים בדף מסוים על מנת לרכוש את תשומת ליבו של הגולש ולסמן לו שאם יקיש על מילה זו המהווה את ה- 'אנקור טקסט' שלנו, הוא יגיע לדף הרלוונטי עבורו עוד יותר מזה בו הוא נמצא.

למשל בדוגמה שלנו: יש לנו בדף הבית מגוון רחב של מוצרים וטקסט המסביר לגולש מה יש באתר. שם ייתכן ונרצה להטמיע טקסט עוגן כגון: "כלי בית במבצע" כחלק מהמבחר שיש לנו באתר. במידה ואותו גולש יתעניין בנושא יהיה לו קל וברור ללחוץ על אותו ביטוי והפעולה תעביר אותו ישירות לדף ספציפי אחר, נניח דף מחלקת כלי הבית שלנו באתר, שם כבר יהיה טופס קנייה או הרשמה למוצר או לשירות בהם התעניין הגולש מלכתחילה (בלי בית במבצע) וכך יהיה לו קל יותר לבצע רכישה או הרשמה באתר.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: