ux - שיפור חוויה באתר

בעל עסק – שפר את חווית הקנייה באתרך!

עולם המסחר האלקטרוני, המכונה איקומרס (eCommerce), הוא כבר שחקן ותיק בכלכלתן של מדינות אירופה וכמובן בארה"ב, בעולם רוב הצרכנים כבר רגילים למדיום ונוהגים לרכוש מוצרים דרך האינטרנט כדרך קבע . זהו תחום אשר תמיד נמצא בעלייה כמעט בכל העולם ועכשיו גם בישראל. אמנם בישראל ההתפתחות הייתה איטית יחסית אך בחמש השנים האחרונות רואים צמיחה והתפתחות. עולם המסחר האינטרנטי מספק כר פורה לשלל משקיעים וחברות מכל הסוגים – מצד אחד, קל יחסית וזול להקים אתר אינטרנט ולהתחיל למכור מוצרים. מצד שני, רבות מהחברות גדולות הבינו שניתן לנצל את הפוטנציאל הטמון בערוץ האינטרנטי. לכן, בשלב זה באבולוציה של אתרי המסחר, רק האיכותי, המוצלח והמיוחד ביותר מצליח לבלוט מעל לקהל למשוך לקוחות ולייצר מכירות משמעותיות.

מכורים למכירות

בסופו של יום אתר אי קומרס טוב הוא כזה המבצע מכירות . בעולם שלנו, עולם המכורים לשיווק און ליין, אנו מודדים את ההצלחה ב"יחס המרה", המבטא יחס בין כמות הגולשים המגיעה לאתר לעומת כמות הרוכשים בפועל. כדי להגדיל מכירות ניתן להגדיל את כמות הגולשים המגיעים לאתר או להגדיל את אחוז הגולשים שרוכשים – כשעדיף כמובן את שניהם יחד, והנה כמה טיפים מוצלחים במיוחד שיעזרו לכם להפוך כל גולש לרוכש.

יחס ההמרה הממוצע בעולם עומד על כ-2%, כשאתר מצליח מגיע ליחס כפול. באתר מדהים ניתן להגיע ליחס המרה של יותר מכך ועד כ-10%, בעיקר בעזרת גישה לא "סטנדרטית" לפיתוח האתר ותוכנית עסקית שחושבת מחוץ למסך.

אז איך עושים זאת?

המוצר הוא המסר שימו אותו בפרונט: בנו שפה עיצובית ותבנית אתר המדגישה את המוצר שלכם.  התרכזו בלספר במה שחשוב לדעת, וותרו על אופציות ומידע שולי והשתמשו במינימום טקסט ומקסימום אמצעי המחשה. מכירים את הביטוי "העין אוכלת"? זוהי בדיוק הכוונה

חוויה טוטלית: על השפה העיצובית והכתובה להיות אחידה וחדה, המדברת ללקוח לאורך כל התהליך: מהפרסום, אל האתר, התקשורת החוזרת באימיילים וחווית המוצר. חשוב כי לאורך תהליך הרכישה מבנה הדף יהיה אחיד, ללא שינויים, והסחות דעת. הימנעו ככל האפשר מלהוציא את הלקוח מהאתר לצורך הסליקה.

וידאו מעלה את אחוזי ההמרה בעד כ 80% – זוהי ההמחשה האולטימטיבית למוצר שלכם! אל תדלגו עליה ופנו לאיש מקצוע מצוין להכין את סרטון המוצר לאתרכם. מומלץ אף להכין מספר סרטונים – זה גם מוריד את עלות ההפקה מול הספק וגם יוצר לכם מאגר עשיר לעתיד.

קצר וקולע – ארוך וצולע: רוב אחוזי הנשירה של לקוחות לאורך תהליך הרכישה מתרחשים בעת הצ'ק-אאוט. ניתן לוותר על פתרונות סטנדרטיים (ויותר זולים) של פתרונות מדף (כמו מג'נטו או אופן-קארט) המספקים חווית עגלת קניות מסורתית – ובמקומם לפתח מנגנון שמאפשר רכישה קצרה ופשוטה. אף אחד לא אוהב לעמוד בקופה!

הרגיעו את הלקוח: כדי להגביר את תחושת הביטחון פעלו לייצר שקיפות. תנו פרטים על האבטחה באתר, מי המפעילים, מי הנפשות הפעולות כדי שהלקוח ירגיש כי הוא בידיים טובות. הציגו את פרטי הקשר בפירוט. הוסיפו המלצות אמיתיות של לקוחות ואל תשכחו לפתוח לאתר עמוד מקביל ברשת החברתית שייצר עבורכם גם טראפיק, גם תקשורת עם הקהל ובעיקר מיתוג ומודעות למוצרכם.

זכרו: כי חוויית משתמש נקיה ללא באגים מגבירה אמון צרכנים. לכן יש להשקיע זמן מספיק בבדיקות לפני עלייה לאוויר ובבדיקות תקופתיות כדי למצוא כל באג או טעות במהירות האפשרית.

קצרו ללקוח את הדרך: אל תתנו ללקוח זמן להתלבט כי ידוע שזה מה שלקוחות הכי אוהבים לעשות! הלקוח לא ממש מעוניין לבחור, הוא מעוניין באופציה הטובה ביותר שאנו יכולים להציג עבורו! מפו את האתר שלכם על פי רצונות הלקוח ופשטו לו את חווית הקנייה – בחרו רק את המסלולים הפופולריים וותרו על אופציות מיוחדות.

טראפיק מגוון: התחילו מחברים ומכרים וזנקו משם לפעילות מול גופי תקשורת מגוונים – כולל שיתופי פעולה ופרסום מסורתי. דאגו באופן שוטף לקידום אורגני וממומן ופעילות בפייסבוק. חשוב לזכור כי פרט לפרסומי יח"צ בעיתונות האינטרנטית והכתובה, הטראפיק הגדול שלכם יכול לבוא מהלקוחות עצמם וחווית קנייה מושלמת ומשתלמת ולכן כדאי לתגמל אותם על הפניית טראפיק לאתר – מבצעי "חבר מביא חבר".

לסיכום

אל תפספסו את חווית המשתמש גם אם הממשק והדרך קצת יותר יקרים או קצת יותר דורשים מחשבה והשקעה. חיפוש אחר האופטימיזציה המקסימלית להמרות הוא עסק מורכב ולעיתים יראה יקר יותר . אך חיפוש מעמיק יותר יגלה שניתן למצוא פתרונות משתלמים אשר מספקים את הצורך ולא עולים כפול. לשם כך אמצו גמישות עסקית, קחו על עצמכם כמה שתוכלו מהאחריות בפיתוח ועיצוב חווית המשתמש, מבנה תהליך הרכישה והמיתוג שלכם. זהו גם תהליך לימודי עבורכם ויתן את פירותיו מבחינה עסקית וגם התוצאות לא יאחרו לבוא.

השקתם אתר מוצלח? מזל טוב! אל תשכחו את התחזוקה המתמדת והשיווק שבא לצידה כל זאת על מנת שלא תאבדו "גובה". היו תמיד צעד אחד קדימה האתר והעמודים המשיקים לו ברשתות החברתיות הם חלון הראווה של העסק, ובו זמנית אל תשכחו גם את תחזוקת המדפים, המוכרים והקופה.

בהצלחה!

קראו גם על פרסום ברשת המדיה של גוגל

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *