קידום אורגני – מחקר ענק אודות הפרמטרים המשפיעים ביותר

אנו נמצאים בעידן בו תנאי האופטימיזציה של מנוע החיפוש (SEO = Search engine optimization) משתנים כהרף עין ורבים לא מצליחים לעקוב אחר ההתפתחות והחשיבות של האלמנטים השונים. בנוסף, Google עורכת שינויים על בסיס יומי באלגוריתם שלה. המאמר הבא סוקר את ששת גורמי ה-SEO המובילים שיש לשים לב אליהם. הגורמים נוסחו בעקבות מחקר מקיף שכלל מיליון תוצאות חיפוש בגוגל.

הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אורגני:

  1. תוכן הוא המלך

  • כמות התוכן – תוכן ארוך יותר הופיע באופן מובהק יותר בראש תוצאות החיפוש לעומת תוכן דל.

כמות התוכן באתר


רוצה לקבל פרטים? נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

  • איכות התוכן – תוכן מעמיק יותר היה מדורג גבוה יותר. המטרה היא לבססTopical authority, כלומר שהאתר יספק מענה מקיף לנושא מסוים.

איכות התוכן באתר

  1. Backlinks

קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך יובילו לעלייה בדירוג במנוע החיפוש.

קישורים מאתרים

  1. Schema markup

קוד ששמים באתר אשר מוביל לכך שמנוע החיפוש מציג תוצאות אינפורמטיביות יותר למשתמש – ככל הנראה, למרות הצהרות קודמות, אלמנט זה לא משפיע על ה-SEO. עם זאת, המחקר לא הבדיל בין שימוש מוצלח לעומת שימוש לא מוצלח בהטמעת מידע מובנה (structured data), לכן, יכול להיות כי שימוש נכון ב-Schema כן יוביל לעלייה בדירוג.

Schema markup

  1. אין יותר צורך ליצור עודף מילות קוד (keyword) בתיוג כותרת

החיפוש הסמנטי של גוגל מאפשר הבנה ברורה יותר נושא האתר או העמוד. נמצא קשר חלש יחסית בין הכללה של מילת הקוד בתיוג (tag) של הכותרת.

מילת מפתח בכותרת

  1. אתרים הנטענים מהר יותר זוכים לדירוג גבוה יותר

מומלץ לבדוק את מהירות האתר (ניתן לעשות זאת באמצעות PageSpeed Insights). בנוסף, ישנם מהלכים פשוטים בהם ניתן לנקוט כדי להמהיר את האתר, כגון:

  • התקנת פלאג-אינס (WP Smush & WP Rocket)
  • התקנת CDN (כמו MaxCDN)
  • לגייס מתכנת המתמחה בתחום

טעינת מהירה לאתרים

  1. מזער את אחוז הנטישה (bounce rate) שלך

המידה בה מבקרים באתר עוזבים אותו לאחר שביקרו רק בעמוד אחד נמצאה קשור באופן מובהק לדירוג האתר. קצב נטישה נמוך יותר מוביל לדירוג גבוה יותר של האתר בחיפוש. עם זאת, יכול להיות כי מדובר בקשר שקרי, מאחר וקצב הקפצה נמוך הוא תוצר לוואי של תוכן איכותי, שנמדד על ידי גוגל. כלומר, אתרים עם תוכן מוצלח זוכים לקצב נטישה נמוך, משום שאנשים נהנים לקרוא את המאמרים שלהם.

אחוז נטישה נמוך מהאתר

קרדיט: http://www.marketingprofs.com


רוצה לקבל פרטים? נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!