social media

לינק לעבודה, לינק לשיווק – לינקדין

לינקדאין – למה הוא חשוב לנו?

בעשור האחרון הרבה דברים התרחשו באינטרנט – גוגל שינתה גרסאות, מעצמות קמו ונפלו, תשתיות שודרגו והבינה המלאכותית – המהפכה הבאה, כבר ממש כאן. עם זאת, לשינוי המאסיבי ביותר לחיינו, הדרך בה אנו מדברים ואפילו השפה והגישה שלנו לחיים, אחראיות הרשתות החברתיות. הרשת המוכרת ביותר היא כמובן "פייסבוק", וקדמו לה רשתות קטנות ונסיוניות יותר כמו "מוטק'ה" למשל, כאשר כיום קיימות רשתות חברתיות נוספות המנסות לקנות את לב קהל המשתמשים כמו למשל הטוויטר, או לצעירים וצעירים ברוחם – הסנאפצ'ט. ועדיין אנו כאן כדי לדבר איתכם על הדבר שבאמת יביא לכם, אנשי המחשבים ההייטק ושאר ירקות – עבודה. זוהי רשת יוצאת דופן במובן שהיא לא מציעה שירות הקשור לחיי הפנאי שלכם, אלא מייצרת ערך מוסף למקצועכם ברשת.

לינקדאין – לחיפוש עבודה בתחומכם

כמו בפייסבוק או באינסטה, גם כאן יש פונקציות שלא כולם מכירים והשימוש בהן מחייב להכיר את הפלטפורמה לעומק. הפונקציות אינן רק לבנות פרופיל לאנשי מקצוע המבקשים לייצג את עצמם, אלא גם להגדיר את עצמם בתור מחפשי עבודה. כדי לעשות זאת, היכנסו לאחד מתפריטי המשנה ומלאו שאלון קצר. השירות אמנם כרוך בתשלום דמי מנוי, אך בזכותו ניתן להשתמש בפונקציות נוספות, כגון "מכתב מקדים" או "הזמנה" למעסיקים פוטנציאליים, וטיפים שלניקדאין נותנת בכל הנוגע לחיפוש עבודה ועוד.

אם אתם טירונים, הלינקדאין כאן לעזור

שלושת הדברים שכנראה הכי יעזרו לכם למצוא את העבודה הטובה הראשונה שלכם הם – קשרים, קשרים ועוד קצת קשרים. כי בעולם הפרסום לפעמים לא משנה כמה אתה מוכשר אלא את מי אתה מכיר (מתסכל, אבל נכון), אבל אל תתבאסו, אנשי פרסום! הכלל תקף גם לאנשים העובדים בנישה או תחום קטן יחסית  – לכן עליכם ועליהם לפרסם את עצמכם כמה שיותר ובכמה מקומות. חיפוש עובדים לעסקים הפועלים בתחומים ספיציפיים פעמים רבות מתבצע בעזרת המלצות ושמועות, פשוט משום שכשכולם מכירים את כולם אין טעם לפרסם מודעה (לא תמיד). לכן, עובדים טריים בתחומים נישתיים יכולים לנצל את האפשרויות של הלינקדאין, על ידי הגדלת חוג חבריהם המקצועיים ופרסום תחומי ההתמחות המיוחדים שלהם למעסיקים פוטנציאליים.

לינק לעידכונים – לינקדאין

אז מצאתם עבודה בזכות הלינקדאין, כל הכבוד! אך אל תמהרו לעזוב, לינקדאין מצויינת לכם כמקור מידע מהימן על התעשייה שלכם ומשאירה אתכם במשחק ועם יד על הדופק. הלינקדאין מעדכנת אתכם לגבי שינויים המתרחשים בפרופילים של האנשים הנמצאים ברשימת הקישורים שלכם: מי החליף עבודה? מי עושה קורס חדש? מי החליף את מי באיזה משרד? מי החליף תפקיד בעבודה, ועוד . מידע כזה יכול להיות בעל ערך לא רק לשיחות ברזייה אלא ובעיקר על מנת להבין את הלכי הרוח המתרחשים בשוק, להתעדכן לגבי משרות פוטנציאליות פתוחות ואולי להציע אותן לקולגות ולקבל עוד נקודות אצל אנשים שאתם חפצים ביקרם.

פרסום בלינקדאין

נכון, ללינקדאין אין את כמות המשתמשים של פייסבוק או את הטראפיק של גוגל. יש לה סוד קסם אחר – קהל שבוי. לרוב בלינקדאין אנו מדברים על קהילה מקצועית שחיה ומתעניינת בתחומים ספציפיים – למשל פרסום בפייסבוק של כנס מיוחד למפתחים בתחום אפליקציות יכול להיות נחמד, אבל ממוקד, קולע ואפקטיבי הרבה יותר יהיה לעשות זאת בלינקדאין.

הפרסום בלינקדאין מיועד כיום  לסקטורים ספציפיים: לשיווק, אסטרטגיה וכמובן פרסום בין עסקים לעסקים, אך גם פרסום לתחומים בעלי אופי עסקי וקרייריסטי כגון תחום פיננסים, פרסום לנדל"ן (השקעות נדל"ן, נדל"ן משרדי, נדל"ן מניב), תעשיות ההיי טק,  פרסום בינלאומי, בנקאות, רואי חשבון, עורכי דין, יועצי השקעות, וכמובן כל מה שקשור לעולם הגיוס וההשמה.

לינקדאין מונה כיום למעלה מ-300 מיליון חברים בעולם ובישראל מיליון משתמשים, ולכן היא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. בשונה מהתפיסה של השנים הקודמות, לינקדאין היא לא רק רק פלטפורמה למפגש בין "עסקים" ו"מחפשי עבודה", היא כבר רשת חברתית לכל דבר עם הזדמנויות עסקיות והזדמנויות פרסום וקריירה ומטרתה להתבסס כפלטפורמה המובילה לקהילת העסקים. לכן, קמפיינים של B2B כאילו נבראו לפלטפורמה הזו, ולרוב יהיו מוצלחים יותר מאשר לפרסם בפייסבוק. עם כזו אג'נדה, תסמכו עלינו –  הפרסום בלינקדאין עובד!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *