פרסום ברשת המדיה של גוגל

הנה הסיבה לכך שאתם חייבים פרסום ברשת המדיה של גוגל

הידעתם? פרסום בגוגל הוא הרבה יותר מאשר רק פרסום בעמוד תוצאות החיפוש למעשה, ענקית החיפוש מתפעלת את רשת מודעות הדיספליי הגדולה ביותר בעולם האון ליין וזהו אמצעי חשיפה מצוין לעסקים המנהלים אתר ברשת. לפי הערכות של גוגל עצמה, רשת הדיספליי של גוגל (Google Display Network = GDN) מגיעה לכ-80% מהגולשים ברשת. מדוע? מכיוון שרוב בעלי האתרים מעוניינים לייצר רווח מהאתרים שלהם ועושים שותפות עם גוגל בהצגת פרסומות, מה שהופך אותה לכזו אפקטיבית היא העובדה שניתן למקד את הצגת המודעות לגולשים בעלי מאפיינים ספציפיים ובכך למנף את היכולות המעולות של מודעות דיספליי.

 

מקמפיין חיפוש לקמפיין מדיה – איך עושים את זה

לפני שנכנס לסוגי המודעות והעלאת הקמפיין של פרסום בפועל, נחליט על כמה נקודות בסיס.

  • השירות ו\או המוצר שמפרסמים: קמפיין נפרד למוצרים שונים הוא יעיל יותר ומאפשר מעקב טוב יותר אחר תוצאות לכל מטרה.
  • מיקום המודעות: אפשר לבחור כך שהמודעות יוצגו גם ברשת החיפוש וגם ברשת המדיה (דיספליי) של גוגל כאשר מומלץ שכל מודעה תעשה במסע פרסום נפרד, אפשר לבחור הצגה אוטומטית באתרים רלוונטיים או לבחור ידנית אתרים שאתם מעוניינים להופיע בהם לפי הקשר למוצר או השירות.
  • תקצוב ועלויות: נושא זה מצריך לבחור התמקדות במטרת הפרסום דהינו בקליקים או מספר חשיפות במודל או בכלל להתמקד בהמרות הטובות ביותר. כמו כן יש לקבוע תקציב מינימום לפרסום.

פרסום ברשת המדיה של גוגל נעשה דרך חשבון ה-AdWords הרגיל. כאשר לוחות הבקרה השונים מאפשרים לקבוע את כל ההגדרות ופירוט ממוקד מאוד לקמפיין הפרסום.

סוגי המודעות

רשת המדיה של גוגל מאפשרת שימוש בכמה סוגי מודעות, לכל אחת יתרונות וחסרונות ויש אתרים המקבלים רק סוג מסוים של מודעות פרסום.

  • מודעות טקסט: מודעות טקסט באותו פורמט כמו המודעות בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.
  • מודעות תמונה: תמונה סטטית הממלאת בלוק פרסום ספציפי באתר.
  • מודעות ריץ' מדיה: הכוונה לאנימציות ומודעות המושכות את תשומת לב הגולש בצורה טובה יותר הן גם יקרות אך שוות כל שקל.
  • מודעות וידאו: מודעות הכוללות סרטוני וידאו – זמינות רק באתרים מסוימים.
  • מודעות מובייל: גדלים וצורות שונים לעומת מודעות המוצגות במחשבים.

אחרי שמיקדנו את הקמפיין במה אנו מעוניינים לפרסם, תקציב ומיקום נבחר את אחד מסוגי המודעות לפי התקציב. אם בחרתם במודעה עם אימ'ג חשוב כי תקפידו על הגדלים הנחוצים לכל מכשיר (מובייל ודסקטופ) ותעזרו לשם כך בגרפיקאי ווב מקצועי. לאחר שנעשו כל הבחירות מומלץ לחלק את הקמפיין לכמה קבוצות מודעות הפועלות כל אחת תחת הגדרה שונה ומילות מפתח שונות. כיצד עושים זאת? ניגשים ללשונית הקמפיינים באדוורדס, בוחרים ליצור קבוצת מודעות חדשה, מעלים את המודעות הרלוונטיות, שומרים את ההגדרות ומגדירים אמצעי תשלום אם כזה אינו מוגדר בחשבון מלחתכילה.

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

כעת נמקד את המודעה הן מבחינת מיקום ברשת, קהלים ושיטת תמחור.

מיקוד לפי אתרים

זוהי השיטה האפקטיבית ביותר למיקוד הצגת המודעות על פני פרסום רשת המדיה של גוגל – אתם בוחרים באילו אתרים ספציפיים ובאילו סוגי אתרים הפרסום יופיע. שיטה זו אפקטיבית מאוד כאשר נרצה להתמקד מבחינה דמוגרפית בקבוצות גולשים המתעניינים בנושאים מסוימים. ניתן לבחור אתרים ספציפיים על פי הכנסת הכתובת URL שלהם ואפשר גם לקבוע תחומים ספציפיים שבהם האתר עוסק.

בממשק המשתמש אפשר להיעזר במתכנן הפרסום של דאבל קליק (חברת בת של גוגל) המאפשר לבחור אתרים דומים לאלו שבחרתם כבר.

זכרו – הרלוונטיות של האתר למוצר או השירות שאתם מספקים היא קריטית – לא תרצו לראות קמפיין של בית אבות בטיפת חלב או קמפיין ל "אדום אדום" באתר של צמחונות. לעומת זאת קמפיין על תכשיר פנים חדש באתר או בלוג אופנה וטיפוח יהיה אפקטיבי וממיר מאוד!

ניתן גם למקד על פי הקשר זוהי דרך המיקוד הנפוצה ביותר לפרסם בגוגל, מכיוון שהיא משתמשת במילות מפתח שהן הבסיס לפרסום גוגל. לשם כך ניצור רשימת מילות מפתח רלוונטיות, כאשר גוגל מאבחנת את הנושא המרכזי של רשימה זו – בכל טעינת עמוד ברשת המדיה האלגוריתם של גוגל ינתח את הטקסט ובהתאם לכך יציג מודעות בקשר הדוק אל מילות המפתח הרלוונטיות וה"ביד" שהלקוח הציע. ניתן למקד גם לפי רשימת נושאים שגוגל מציע מרשימה קיימת אך זה פחות ממוקד מבחירה של מילות מפתח ספיצפיות.

המחיר הנכון

השלב החשוב ביותר בכל קמפיין פרסום דיגיטלי הוא קביעת התמחור בפועל – זה מה שיקבע האם המודעה תוצג מחד ובאיזה קצב התקציב יאזל מאידך. במודל תשלום לפי קליק (CPC),  יש לקבוע כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק על הפרסום או עבור קבוצת מודעות. ניתן ליישם את אותה עלות לקליק כמו בקמפיינים של החיפוש שלכם כברירת מחדל. במקרים של מיקוד לפי הקשר (מילות מפתח / קונטקסטואלי) גוגל מציע עלויות אפשרויות בהתאם למתחרים ולמצב החיפוש ברשת.

יתרון נוסף של פרסום ממומן ברשת המידה של גוגל הוא שלאחר הקמת המודעות וקבוצות המודעות, גוגל מסנכרן את התמחור לכל קליק אוטומטית בהתאם למחיר שיגרום לתוצאות הטובות ביותר מבחינת ROI – אופטימזציה אוטמטית אם לא מבטלים אופציה זו. התמחור לקליק יכול להיות לכל מודעה, מילת מפתח ועוד. להבדיל מפרסום ברשת החיפוש אין קשר למיקום המודעה, לא מציעים מחיר למיקום אלא לחלק בחשיפות של האתר הרלוונטי.

חשוב לזכור:

  • מבחינת ציון האיכות – נקבע לכל מודעה ולכל מיקום של מודעה – מודעה שלא מביאה קליקים פשוט לא תוצג ואין לכך השפעה על הציון לגבי הפרסום של החיפוש.
  • שלבו בין שיטות מיקוד להצגת המודעות – לדוגמא מיקומים מדויקים באתרים ונושאים.
  • ריימרקטינג וצביעת קהלים: מאפיין איכותי זה מאפשר בפשטות להציג לגולש שהיה באתר מסוים או התעניין במוצר מסוים באתר אחר מודעה הרלוונטית המתייחסת לפעילותו בעבר – ומעלה את הסיכוי שילחץ על המודעה.

 

קראו עוד – מהו הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט בעמוד הפייסבוק?

וגם את – 5 הטעויות הכי גדולות שעסקים עושים בפייסבוק

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *