חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אורגני וקידום ממומן – לא, זה לא אותו דבר

תוכן עניינים

קידום אורגני וממומן – נא לא להתבלבל

כמעט בלתי אפשרי לגלוש באינטרנט מבלי לשמוע ביטויים כמו 'קידום אורגני' ו-'קידום ממומן', על אחת כמה וכמה אם אתם בעלי אתר חדש ואתם מנסים להפיץ אותו לאנשים, אבל אל תבהלו; אם אתם לא עובדים בתחום, אין באמת סיבה שתבינו מה משמעות הביטויים האלה ומה ההבדל ביניהם (ואם להיות כנים, יש גם כאלה שעובדים בתחום ולא באמת מבינים…). אז נכון, יכולנו לומר לכם שפשוט תנו למקדם לעשות את העבודה שלו, אבל אנחנו מאמינים שידע הוא כוח, אז רצינו לספר לכם בדיוק מה זה קידום אורגני וממומן, ומה ההבדל ביניהם.

קידום אורגני על רגל אחת

קידום אורגני זו דרך לקדם את האתר שלכם בכדי שיופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש לפי ביטוי מסוים בגוגל. הופעה בתוצאות הראשונות היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להבטיח שתנועת הגולשים אל האתר שלכם תעלה ובהתאם, כך גם החשיפה ומכירות. הדרך לבצע את הקידום הזה היא לבחור ביטוי מפתח נכונים (הביטויים שמייצגים את המוצר או השירות שלכם שתואמים למה שהגולשים נוהגים לחפש) ולהטמיע את אותם ביטויים באתר שלכם. עבודת המקדם היא הרבה יותר מורכב מהתיאור הפשטני הזה והיא כוללת גם הטמעת לינקים ושיתופי לינקים עם אתרים אחרים, מציאת ביטוי מפתח נכונים ויצירת תוכן שתואם את הכללים לקידום, אך כל אותם תהליכים נועדו להביא לאותה תוצאה – לקדם אתכם בצורה טבעית (אורגנית).

קידום ממומן על רגל אחת

גם קידום ממומן עובד על מנת לקדם אתכם, אבל כאן במקום לתת למקדם שלכם לעבוד, נותנים לכסף לעבוד. קידום כזה, כשמו כן הוא, עובד על מימון שלכם. אתם משלמים לגוגל או לרשתות חברתיות כדי שיקדמו אתכם בתור ויציגו אתכם כבחירה הטובה ביותר לאלו המחפשים את ביטויי המפתח. עבודת המקדם כאן היא אמנם פחות מורכבת אבל לא פחות חשובה שכן עליו להחליט מה יהיו הביטויים אותם הגולשים יחפשו, אליהם תוצמד המודעה, וכמה לשלם על כל מודעה. ואם כבר דיברנו על כסף, איך עובד התשלום? במקרה הזה, בניגוד לפרסום מודעה בעיתון, אתם לא משלמים על הופעת המודעה עצמה, אלא על כל אדם שמגיב לאותה מודעה (כלומר- לוחץ על הקישור). אתם מגדירים תקציב מראש (בהתייעצות עם המקדם כמובן) ומשלמים סכום מסוים לכל קליק של גולש, עד לסיומו של התקציב. ברגע שהתקציב שלכם נגמר, המודעה תפסיק להופיע בהקשר לביטויים שהגדרתם.

ומה ההבדל?

בשורה התחתונה – ההבדל הוא הכסף. על קידום ממומן משלמים בעוד שעל קידום אורגני לא משלמים. אבל אם נכנס מעט יותר עמוק נבין שהמילה ‘אורגני’ אומרת לא מעט. קידום אורגני הוא תהליך, הוא מצריך מחשבה והתמדה, אבל הוא גם מניב המון פירות. בניגוד למודעה שנעלמת ברגע שהכסף נגמר, בכל הנוגע לקידום אורגני – השקעה נכונה ועבודה עקבית תבטיח שתמיד תמצאו בתוצאות הראשונות בחיפוש, גם לאחר זמן רב. ניתן לומר שקידום ממומן יהיה נכון יותר לפרסום מאסיבי, כאן ועכשיו כמו מבצעים חשובים או עליה של אתר חדש, פרסום של כנס חד פעמי, וקידום אורגני נכון יותר לתהליך ארוך של הטמעת העסק שלכם בתודעה הרשתית.

צור קשר להצעת מחיר לקידום במנועי חיפוש של העסק שלך

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: