קידום אורגני מול קידום ממומן – יתרונות וחסרונות

קידום אורגני VS קידום ממומן

החיפוש אחר לקוחות פוטנציאליים באינטרנט יכול להיעשות במגוון רחב של דרכים. אחד האפיקים הישירים והיעילים ביותר להגיע לקהל יעד מדויק הוא דרך מנועי החיפוש, כאשר באפשרות זו ניתן לבחור בין שני מסלולים: קידום אורגני וקידום ממומן. בשני המסלולים מקבל הגולש את המוצר שלכם על פי תוצאות חיפוש במנועים, אך חשוב להבין את ההבדלים בין שניהם – ויותר מכך את היתרונות ואת נקודות התורפה שלהם, מהן צריך להישמר.

אז מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

נתחיל מהדומה בין שני המסלולים: בכל אחת מהדרכים – קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל, יקבל הגולש פרסום למוצר שלכם דרך החיפוש שהוא ערך על פי מילת החיפוש הרלוונטית. ההבדל בין שני המקרים הוא שבקידום ממומן התוצאות יוצגו בפניו במעין באנר פרסומי שיופיע בצבע בראש תוצאות החיפוש (על פי כמויות מדויקות של חיפושי גולשים בהתאם לבחירתכם), ואילו במקרים של קידום אורגני התוצאות יופיעו ראשונות – מיד מתחת לתוצאות הקידום הממומן, זאת כמובן בתנאי שהקידום נעשה בצורה נכונה. כך, בתוצאות קידום בגוגל המוצר שלכם יוגש לגולש באופן פחות פרסומי ויותר מעודן.


רוצה לקבל פרטים? נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

קידום ממומן – יתרונות וחסרונות

היתרון הבולט בקידום ממומן בגוגל על פני קידום אורגני הוא היותו מדויק למילת החיפוש ובשל כך ממוקד לרוב לקהל היעד המתאים. כמו כן, ניתן לשנותו בכל עת בהתאם לאירועים מיוחדים, כך שההבטחה שהוא יגיע “למקומו הנכון” היא כמעט ודאית. מצד שני, במקרים רבים מאד הגולשים אינם נכנסים לקישור ואף אינם מסתכלים עליו כלל, בשל חוסר אמון במערכת הפרסום, המתקבלת עם השנים ביחס יותר ויותר חשדני.

קידום אורגני – יתרונות וחסרונות    

קידום אתר בגוגל באופן איכותי, המופיע קודם כל בראש מנועי החיפוש, לרוב יהיה מתאים גם הוא באופן מיטבי למילה הספציפית שחיפש הגולש, אך הוא לא יופיע בפרסומת “מוצהרת”, אלא בדף נחיתה הנותן מידע אמיתי לגולש. מידע זה יכלול כמובן את המוצר שלכם, אך עליו להחיל גם פרטי מידע נוספים כללים ולאו דווקא מכירתיים. יתרונו הגדול, אם כן, של קידום אורגני הוא בהיותו פחות “אגרסיבי” מקידום ממומן, אך זהו גם האתגר שאליו חייבים לשים לב: פסקת המידע שאתם מגישים חייבת להיות רלוונטית ושימושית, בכדי שהגולש ימשיך לקרוא ולהתעניין במוצר או בשירות שלכם – עבורו הוא ערך את החיפוש מלכתחילה.

הדמיון בין קידום אורגני לממומן

חשוב להבין שבשני המסלולים – קידום אורגני וקידום ממומן, עליכם להיות כמה שיותר ממוקדים, ולהיות ערים כל העת למספר הפעמים בהן הוקלדו מילות החיפוש הנוגעות למוצר שלכם. אם לפשט את הדברים, הרי שבשני המקרים מטרתו הסופית של הקידום היא להניע את הגולש לפעולה, והדרך להגיע למטרה זו הינה "העטיפה" בלבד. בכל דרך שתבחרו, בין אם קידום אתרים ובין אם ממומן, חשוב להבין את יתרונותיו וחסרונותיו המרכזיים, ולעשות בהם שימוש נכון כך שתקבלו את התוצאות המרביות ותצרפו לשורותיכם כמה שיותר לקוחות.

לדו”ח מיקומי אתרך בגוגל: info@scotty.co.il


רוצה לקבל פרטים? נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *