חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום בפייסבוק – מהו הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט לעמוד החברה?

תוכן עניינים

באיזו שעה נכון להעלות פוסט לפייסבוק?

האם ידעתם שלמרות ריבוי ערוצי הפרסום וכניסתן של רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, לינקדאין ושחקנים נוספים דוגמת אאוטבריין ואחרות לתחום, עדיין כ-80% מעוגת הפרסום מתחלקת בין הפלטפורמות של פייסבוק וגוגל? כך שאם יש לכם משאבים מוגבלים או שאתם מעוניינים להשיג אפקטיביות רבה יותר עבור אותו תקציב מדיה שברשותכם, השקעה ופרסום בשתי ענקיות אלה היא צעד הגיוני. כמובן שניתן וכדאי גם, לפרסם בזירות אחרות, בהתאם לנישה בה העסק שלכם נמצא, קהל היעד וכדומה, אך ריכוז המשאבים שלכם במנוע החיפוש של גוגל ובפייסבוק, יטרגט עבורכם את רוב הקהל שממילא נמצא שם רוב הזמן. אך מהו הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט?

ההבדלים בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל

ישנם כמה הבדלים משמעותיים בפרסום בין שתי הזירות, כשההבדל מהותי ביניהם הוא העובדה שבעוד שבפייסבוק צורת הפרסום היא מסוג PUSH כלומר המפרסם דוחף את המודעות שלו לקהל שהוא בוחר, בגוגל סוג הפרסום הוא ברובו מסוג PULL כלומר המודעות של המפרסם נחשפות לקהל הפוטנציאלי רק כאשר מילת החיפוש או הביטוי עבורה נקבעה הופעת המודעה הוקש.

אמנם בגוגל קיים גם פרסום ברשת המדיה, המופיע בצורת באנרים, שיטת הפרסום הסטנדרטית, בדומה לשלטי חוצות, המופיעים היכן שנמצא הגולש, דומה לאופן שבו חברה לבניית אתרים לטובת הצגת מודעות וכדומה, אך עיקר הכוח של קידום בגוגל הוא בהצגת מודעות בהתאם למילת החיפוש שהגולש רשם בשורת החיפוש.

מתי מומלץ פרסום בפייסבוק ומתי כדאי לפרסם בגוגל?

מבחינה טכנית ישנה אפשרות להציג את המודעות מתי שאנחנו רוצים גם בגוגל וגם בעת פרסום בפייסבוק. למשל, אם אני חושב שלא כדאי לי לבזבז את התקציב שלי בין השעות 1 ל-3 בלילה (שהן באמת השעות ה'מתות' ברשת החברתית, בהן רוב הגולשים פשוט לא נמצאים און-ליין) בקלות אני יכול להודיע למערכת שאיני מעוניין בפרסום בשעות אלה והמודעות לא יוצגו.

אותו הדבר ניתן לעשות גם בגוגל, רק שעל פי רוב אין צורך בכך כיוון שכאמור, המודעה תיחשף רק כאשר הגולש יקיש את מילת החיפוש הרלוונטית למודעה ולא נבזבז את התקציב על חשיפות מיותרות (דבר בלתי נמנע בפייסבוק, בה צורת הפרסום המבוססת על תשלום לפי קליק [PPC] לא אפשרית בכל סוגי המודעות).

פרסום בפייסבוק – המכונה שלא נחה לעולם

כאמור, ישנן שעות בהן הגיוני שלא כדאי לנו לפרסם, בעיקר בשעות הלילה הקטנות בהן רוב הגולשים לא מחוברים (למרות שדווקא בשעות אלה היצע המודעות קטן, מחיר המכרז של המודעה יורד ויש לנו אפשרות להגיע לקהל שלנו ביתר קלות ואם סוג העסק שלנו נמצא בתחום הבילוי הלילי למשל: הרווח שלנו כפול).

אך מה לגביי שעות היום? מהו הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט?

ישנן כמה תיאוריות, מחקרים ונתונים המאפשרים לנו להבין ולבחור, בהתאם לסוג הקהל שלנו, מה הזמן הטוב ביותר להעלות מודעה ולפרסם עבורו. כמו וכן יש לנו את האפשרות לראות זאת בדף עצמו (גרף הלוויתן המפורסם…) יש הגורסים שעדיף לפרסם בצהריים, כאשר התחרות נמוכה יותר מאשר בבוקר או בערב, וחלק אחר יטען שאין זה משנה מתי מעלים את המודעה, פה נכנסת האופטימיזציה לתמונה, בשלב הראשון אפשר להגיד שחשוב מאוד שתדירות ההעלאה תהיה גבוהה.

מהניסיון שלנו, אין תשובה אחת חד משמעית, עבור כל קהל לקוחות זה משתנה, יש לקוחות שנוכחים בפייסבוק דווקא בשעות הבוקר – כגון אימהות בחופשת לידה, ויש כאלו שמצליחים להיכנס לפייסבוק רק בערב אחרי שילדים הולכים לישון, או לחילופין צעירים שלאורך כל שעות היום צמודים למסך ולפעמים אל תוך הלילה, רק כאשר נבחן את הפרסום לאורך זמן ונבצע בדיקות של התוצאות ביחס לשעות ההעלאה, נדע במדויק מה כדאי לסוג העסק הספציפי שלנו וכך נחסוך משאבים בפרסום בפייסבוק, ונייצר ROI גבוה!

5 הטעויות הגדולות ביותר שעושים בפייסבוק

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
פרסום בפייסבוק
שיווק באינטרנט
סקוטי
פרסום בפייסבוק

אתר פייסבוק הוא כבר מזמן אינו רק רשת חברתית. למעשה, במרוצת השנים, פייסבוק הפך לכלי שיווקי חזק במיוחד, בו אנשים רבים בוחרים לפרסם ולשווק את

להמשך קריאה >>