חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דגשים חשובים לקידום אתרים ב-2021

תוכן עניינים

תחום קידום האתרים נחשב כבר שנים רבות, ובמידה רבה של צדק, לתחום דינמי ומתפתח, אשר מתחדש כל הזמן. לא רק מנועי החיפוש השונים, ובהם גוגל, משנים כל העת את הכללים, אלא גם סביבת התחרות היא זו שמתפתחת, עם יותר ויותר שחקנים חדשים שמנסים לייצר יתרון ברור ולשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם בדפי תוצאות החיפוש.

במאמר הזה ננסה לסקור כמה דגשים שחשוב יהיה לשים אליהם לב בכל פרויקט קידום אתרים בשנת 2021.

דגש מספר 1: תחרות גוברת והולכת בעקבות המעבר של עסקים רבים לאונליין

מגפת הקורונה אילצה עסקים רבים לחשב מסלול מחדש ולהמציא את עצמם בזירת האונליין. מסעדות החלו לבצע משלוחים ולקבל הזמנות באמצעות אתר האינטרנט שלהן. חנויות בגדים אפשרו ללקוחות לבצע את הרכישות באמצעות האתר, וכך הוא הדבר גם לגבי אוסף של תחומי חיים רבים אחרים.

הכניסה המואצת של עסקים רבים שלא פעלו לפני כן בצורה משמעותית בזירה הדיגיטלית, יצרה ביקוש גדל והולך לשירותי קידום אורגני, שכן עסקים הבינו שלטווח הארוך, מדובר בפתרון שמביא את הטראפיק האיכותי ביותר לחנות וברמת עלות תועלת הוא התהליך האפקטיבי ביותר.

הביקוש הגדל וההולך הזה היווה תשתית לסביבת תחרות פעילה יותר, שדורשת הרבה יותר יצירתיות כדי לבלוט בה. עסקים נדרשו לחשוב על דרכים מגוונות כדי להצליח ולהשיג את תשומת הלב של הגולשים.

אחת הדרכים המשמעותיות לעשות זאת ככל שהדבר נוגע לקידום אורגני של האתר, הוא מיקוד בביטוי זנב ארוך, שהם נישתיים יותר ובעלי נפח קטן יותר, כאלו המאפשרים לעסקים לראות תמורה למשאבים שהם משקיעים בתהליך הקידום מהר יותר.

דגש מספר 2: חיפושים ספציפיים מקבלים טיפול שונה על ידי גוגל

גוגל השיקה לאחרונה עדכון לאלגוריתם הדירוג שלה שמבוסס רכיבים של בינה מלאכותית, ותפקידו לאנדקס מקטעים ספציפיים שיכולים לתת מענה לשאילתות ספציפיות שביצעו הגולשים, גם אם מקטעי התוכן האלו מוטמעים בתוך טקסט ארוך ומשמעותי שכלל אינו עוסק בנושא שבו בוצעה השאילתא.

הדבר הזה היווה בשורה אמיתית לכ 7% מן החיפושים המבוצעים מידי יום במנוע החיפוש. מבחינת גוגל – המטרה הייתה להנגיש תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר לגולשים.

מבחינת בעלי האתרים – הם נדרשו לטייב את התוכן הנמצא באתר שלהם בצורה כזו, שיוכל לתת מענה איכותי לשאלות ספציפיות של גולשים בתחום. למעשה, כחלק מן ההערכות לעדכון הזה, נדרשו בעלי אתרים לבצע מחקר מקיף לשאלות וסוגיות שמעניינות את הגולשים בתחום, לוודא כי התוכן באתר הוא תוכן הוליסטי שנותן מענה רחב ומקיף ככל הניתן, ואשר בו יוכלו למצוא הגולשים את התשובות לשאלות שחיפשו.

דגש מספר 3: ריבוי התוצאות העשירות

תופעה נוספת שככל הנראה תאפיין את שנת 2021 בכל הקשור למנוע החיפוש הוא ריבוי התוצאות העשירות שיראו הגולשים בדפי תוצאות החיפוש. התוצאות העשירות הן ביטוי לשימוש הגובר וההולך של גוגל במה שקרוי גרף הידע של גוגל – מבנה ישויות ענקי שבאמצעותו מנהלת גוגל כרטיסיות מידע אודות אובייקטים וכן את הקשרים ביניהם.

באמצעות שימוש בגרף הידע מצליחה גוגל להבין בצורה חכמה יותר את הקשר בין פריטי תוכן כמו שחקן כדורגל וקבוצת כדורגל, את הקשר בין קבוצת כדורגל ומשחקי הכדורגל בהם השתתפה, את הקשר בין טבלת ליגת העל לכל אחת מן הקבוצות ועוד ועוד.

ריבוי התוצאות העשירות על גבי דפי תוצאות החיפוש יוצר אתגר של ממש לבעלי אתרים ונכסים דיגיטליים וימשיך להיות אתגר כזה גם בשנת 2021. הסיבה לכך היא שלעיתים קרובות התוצאות העשירות האלו מספקות את המענה השלם לשאילתא שביצע הגולש כבר בדפי תוצאות החיפוש, ולמעשה מייתרות את הכניסה של הגולש לאתרי האינטרנט המקושרים באמצעות התוצאות הטבעיות.

ריבוי התוצאות העשירות יכריח את מנהלי האתרים למצוא פתרון איכותי למצב בו מצד אחד הם רוצים לייצר אתר עם תוכן מקיף ככל האפשר, ומצד שני, לא לספק את התוכן הזה באמצעות תוצאות עשירות במנוע החיפוש על חשבון כניסת גולשים שרוצים להנות מן התוכן הזה, לאתר האינטרנט עצמו.

דגש מספר 4: חשיבות מוגברת ליוצרי התוכן

במסגרת אוסף העדכונים שפרסמה גוגל וכחלק מתפיסת ה YMYL שלה (אלו ראשי התיבות של הביטוי Your Money or Your Life.) מייחסת גוגל חשיבות רבה בתקופה האחרונה לא רק לאיכות התכנים המוטמעים באתר, אלא גם לסמכות, הבקיאות, ההכשרה, והמוניטין של יוצרי התוכן באתר.

המגמה הזאת צפויה להימשך, ואתרים שעוסקים בתחומים שיש להם השפעה ניכרת על חיי אדם או על ההתנהלות הפיננסית שלהם, צריכים יהיו להשקיע משאבים ניכרים בטיוב הפרופיל המקצועי של כותבי התוכן, תוך הפניה למקורות בם גוגל תוכל להתרשם על הפיגורה שעומדת מאחורי התכנים באתר.

לסיכום

שנת 2021 הולכת להיות שנה מאתגרת במיוחד בכל הקשור לקידום האורגני של אתרים במנועי החיפוש בכלל ובגוגל בפרט. גוגל מנסה כל העת לשפר את תוצאות החיפוש שהיא מציגה לגולשים ועל בעלי אתרים המעוניינים להגדיל את החשיפה האורגנית שלהם, ליישר קו עם מגמה זאת.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: