3 הגורמים החשובים ביותר ב-SEO

על מה מדברים כשמדברים על SEO

קידום אתרים הוא נושא מורכב המשתנה באופן מהיר. בעוד שרק לפני כמה שנים, פעולות מסויימות היו גורמות לאתר שלנו לעלות במעלה המיקומים בתוצאות החיפוש,
היום גוגל עשוי להעניש אותנו בעקבותן. למעשה, יש שני גורמים עיקריים שתורמים למורכבות הנושא:

א. גוגל לא מפרסם 'הוראות הפעלה לקידום אתרים'. למעשה, גוגל היה מעדיף עולם ללא מקדמי אתרים. למרות שמדי פעם צפוי להתפרסם מידע מגוגל לגבי אודות פרמטרים המסייעים לקידום האתר בתוצאות החיפוש,
לרוב זה יהיה לימוד מניסוי וטעיה המצריך הרבה נסיון.
ב. עידכונים דחופים באלגוריתם החיפוש הופכים את מה שידענו אתמול להרבה פחות רלוונטי להיום. המשמעות היא שבקידום אתרים צריך להישאר תמיד עם היד על הדופק.

ובכל זאת, ישנם שלושה אלמנטים בסיסיים של קידום אתרים שכרגע (למי שקורא מהעתיד: זה סוף 2018, מכוניות חשמליות כבר כאן אבל טרם ישבנו את המאדים..) הם המשפיעים ביותר וצפויים להשאר כאלו בעתיד הנראה לעין:

1. תוכן

כאשר מדברים על קידום בגוגל, זה רק הגיוני לחשוב שגוגל יתן עדיפות לתוכן טוב. גולשים המחפשים מידע במנוע החיפוש מבקשים בסופו של דבר תוכן.
תוכן טוב הוא כזה שכתוב ברהיטות ובאופן קולח, כזה שיתן תשובות ברורות לשאלות ולחיפושים של הגולש. תוכן טוב יהיה תוכן מקורי או לפחות כזה שרובו הגדול מקורי.
גוגל מייחסת חשיבות רבה גם לתוכן מעודכן שמתעדכן בתדירות גבוהה יחסית.

כשאומרים "תוכן", הכוונה היא כמובן לכל מה שהדף באתר מכיל. סוגי תוכן אפשריים:

א. טקסטים – כל המלל שנמצא בדף. הזהרו שהוא לא מלל מועתק. ניתן לבדוק זאת בקלות בעזרת חיפוש משפטים שלמים מתוכו, בגוגל.
ב. תמונות – דאגו לתמונות מושכות. שימו לב, הן לא חייבות תמיד להיות בסגנון 'מקצועי'. לפעמים תמונות שנראו אמיתיות דווקא משכנעות יותר. מה שכן, הן חייבות להיות תמונות מקוריות ואסטטיות ברמה זו או אחרת.
ג. סרטונים – זה כרגע סוג התוכן החזק ביותר. נכון, יותר קשה להפיק אותם, אבל זה גם לא בשמיים. סרטונים יתרמו משמעותית לזמן שהיה ארוך בדף ולמעורבות של הגולש עם האתר.

קידום בגוגל

2. קישורים – Backlinks

לפי מרקטפרו, ועל אף החידושים התכופים יחסית ב – SEO,  קישורים הם עדיין גורם מכריע בדרך שבה גוגל מדרג אתרים ומציג אותם בתוצאות החיפוש שלו. הרעיון הוא פשוט ומסתמך על עקרון הדומה קצת ל'הראה לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה". כלומר, גוגל יוצא מנקודת ההנחה שאם אתר מסוים הוא טוב, כלומר מספק תוכן איכותי או שהוא בר סמכות בנושא מסוים, הרי שאתרים אחרים יקשרו אליו. ניקח לדוגמא אתר שמפרסם תחזיות מזג אוויר. בואו נניח שיש במידע שם משהו בעל ערך, אולי התחזית נסמכת על חישובים מקוריים שמישהו מבצע או שאולי האתר קשור עם איזה פיתוח טכנולוגי שיודע לחזות את מזג האוויר. במקרה כזה נמצא ככל הנראה הרבה אתרים שיקשרו אליו.

כמובן, ככל שהקישורים אליו יבואו מאתרים 'נחשבים' יותר, כך נדע שזה אתר יותר אמין. אך קחו לדוגמא שניה, אתר מזג אוויר שעושה 'קופי פייסט' למידע יומי מאתרי מזג אוויר.
למידע כזה יהיה פחות ביקוש. אם אני ארצה להפנות משתמשים לראות את מזג האוויר, אני כנראה אפנה אותם למקור ולא לחיקוי. כך בדיוק גוגל מסיק על חשיבות של אתרים מתוך מבנה הקישורים.

 

3. ראנק-בריין – Rankbrain

זהו האלמנט החדש שנכנס לשימוש נרחב בגוגל. הראנק-בריין הוא בעצם שדרוג לאלגוריתם שמנסה להבין מנתוני החיפוש את המשמעות של החיפוש, ופחות מתמקד במילות החיפוש הספציפיות. קחו לדוגמא את החיפושים הבאים: 'החלפת מצבר לפורד', 'מצבר פורד', 'איך מניעים פורד עם מצבר מרוקן'. כולם יכולים לקבל מענה על ידי דף אחד בודד בו יהיה מידע על החלפת מצבר או על דרכים בהן ניתן לפתור את הבעיה אפילו באופן זמני. בעבר, החיפוש האחרון למשל היה חלק ממה שנקרא 'חיפושי זנב ארוך'. אלו חיפושים פחות פופולריים שנראים דומים לחיפושים אחרים. אם פעם היינו פותחים דפים שלמים באתר רק כדי לתת להם מענה, הרי שלא עוד. הראנק-בריין יודע לשייך אותם מבחינת התוכן למקום הנכון שנותן להם מענה. בדוגמא שלנו, יכול להיות שהמילה 'מניעים' לא תופיע אפילו בדף אבל הוא עדיין ידורג גבוה לחיפוש הזה.

מבחינה טכנית, הראנק-בריין עובד על ידי כך שהוא יוצר באופן אוטומטי מדרג של לאמנטים לפיהם הוא מדרג כל חיפוש. כלומר, יש סוגי מידע בהם חשוב יותר שהדף יהיה מעודכן מאשר סמכותי. זה נכון נניח לחיפוש כמו 'דילים לחו"ל'. כאן יהיה יתרון עצום לאתר שמעדכן כל הזמן את המידע שבו על פני אתר סמכותי אבל לא מעודכן. המצב ההפוך קורה למשל בחיפוש 'טיפולי שיניים' בו יש אמנם חשיבות כלשהי לעדכון אבל חשיבות רבה יותר לסמכות האתר. הראנק-בריין הוא אלגוריתם של למידת מכונה, היודע להתאים לכל חיפוש את הפרמטרים לפיהם יקבע איזה דף יופיע באיזה מיקום.

שילוב של כל האלמנטים לעיל ודאי יניב את התוצאות הטובות ביותר באופטימיזציה למנועי החיפוש. ואל תשכחו – Content is King!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *