6 עקרונות להקמת דף נחיתה מנצח

קווים לדמותו של דף נחיתה מוצלח

נראה שיש לא מעט בלבול סביב הנושא של דפי נחיתה. רבים טועים לחשוב שמדובר רק בדף אליו מפנה אותנו המודעה בגוגל, למשל. ובכן, זה לא מדויק. דף נחיתה מוגדר כדף שמקבל את פנינו כאשר אנחנו נכנסים לאתר. נכון, במקרים רבים בהם אנחנו יוצאים בקמפיין PPC נבנה דף נחיתה מותאם. זאת בכדי לקבל את התנועה הספציפית מהקמפיין באופן מתאים. עלינו לזכור, עם זאת, שאת העקרונות של הקמת דף נחיתה אנחנו יכולים וצריכים ליישם גם בדף ממנו נכנסים גולשים לאתר שלנו שלא דרך המודעה אלא גם ממקורות אחרים, כגון חיפוש אורגני או לינקים שונים. מקור תנועה חשוב נוסף לדפי נחיתה הוא כמובן שיווק בפייסבוק, בין אם זה שיווק פייסבוק 'אורגני' או מתוך קמפיין ממומן. קידום אתרים בדגש על האורגני למשל – פחות מתאים לדפי נחיתה, ויותר מתאים לעמודים באתר.

אז כיצד בעצם צריך להראות דף נחיתה?

ישיר ולענין

דף נחיתה טוב מתקשר בכמה שניות את המסר לגולש, באמצעות:
1.  כותרת – כאן יש לכתוב בבירור מה אנחנו מציעים לגולש. דוגמא לכותרת כזו תהיה משהו כמו: "גלה את הדרך הזולה ביותר לשלוח כסף לחו"ל'.
2. תת-כותרת – משלים את הכותרת ומספק הסבר ושכנוע לבצע את הפעולה. זה יכולה להיות תועלות או הוכחה חברתית או כל דבר אחר. למשל: "הצטרף ל-25 מליון הלקוחות שכבר משתמשים בשירות" או "העברת כספים לחו"ל מהיום להיום ללא חתימת בנקאי".
3. קריאה לפעולה – יש לכתוב בדיוק מה מצופה מהמשתמש לעשות בצורה קצרה ונחרצת. אנשים לא יכולים ולא רוצים לנחש, ואם לא נכווין אותם בדיוק לפעולה הנדרשת הם עלולים לא להגיע לשם. פעולה יכולה להיות השארת פרטים, התקשרות (בעיקר מנייד), מעבר לסיור בחלק מסוים באתר או אפילו רכישה.

עיצוב פשוט ולענין

דף הנחיתה צריך לתקשר באופן ויזואלי את מה שהוא מתקשר במילים. זה אומר שהעיצוב יהיה פשוט, בלי שנבלבל את העין עם הרבה אלמנטים עיצוביים או להוציא את המשתמש מריכוז עם תמונות רבות, למשל. העיצוב צריך למקד את העין סביב איזור הפעולה. ניתן להשתמש בניגודיות (קונטרסט) בכדי להדגיש את האיזור הזה. בנוסף, לצבעים יש הרבה משמעות ולכן חשוב לשקול את הצבעוניות בהתאם למסר שנדרש ולדעת מה כל צבע מסמל. למשל: אדום הוא צבע עז שמשדר ריגוש, חום מסמל משהו בייתי יותר, לבן משדר טוהר ורצינות, זהב משדר מכובדות ובגרות.

השקע הרבה מחשבה בתמונה

תמונה טובה יכולה לעשות את כל ההבדל, אך בבחירת התמונה יש הרבה שיקולים. האם נשים תמונה של המוצר שלנו? איך והיכן היא תהיה ממוקמת? סגנון נוסף שמאד משפיע על אנשים הוא תמונה של… ובכן, בן-אדם! מהפכני אה? אנשים מגיבים לתמונה של אנשים אחרים. תמונה טובה כזו תשדר מסר נכון ותניע אותם לפעולה.

בצע אופטימיזציה

בכדי להגיע לתוצאות הכי טובות ולאחוזי המרה טובים, יש לבצע אופטימיזציה של הדף באופן שוטף, כאשר עושים זאת על ידי ביצוע מה שנקרא מבחן A/B) A/B TESTING). הרעיון הוא לייצר שני דפי נחיתה עם הבדלים קטנים בינהם ולבדוק מי יותר יעיל. את היעיל יותר שומרים, ממנו יוצרים שוב שתי גרסאות, וכן הלאה. השינויים יכולים להיות בכותרת, בתת כותרת, בתמונה, בקריאה לפעולה ובעצם בכל אלמנט כלשהו בדף. הרעיון הוא לשפר את הדף כל הזמן כך שלאט לאט הדף נהיה יותר יעיל.

התאם לניידים

אתה חייב לתכנן את דף הנחיתה כך שיהיה נוח לצפיה מכל סוג מסך, ומניידים בעיקר. השתמש בעיצוב רספונסיבי שמתאים את האלמנטים שבו למסכים שונים. כך תבטיח שהדף יהיה קריא ויעיל לכל משתמש מכל מכשיר שהוא ובעיקר – מכל מקום בו הוא נמצא.

הקמה של דף נחיתה

 

אקשן!

דפי נחיתה טובים הם כאלו שמשדרים אווירה של דחיפות. כמובן שאנחנו לא רוצים להגזים ולדחוף יותר מדי, אך הרעיון הוא לבחון את הדף ולראות האם בסופו של דבר הוא מניע לפעולה מהירה שלא סובלת דיחוי. מה שאנחנו רוצים למנוע הוא מצב בו המשתמש אומר לעצמו משהו כזה: 'מעניין, אני אחשוב על זה ואולי אחזור כדי להשלים את הפעולה'. הוא לא יחזור, כי אף אחד כמעט לא חוזר. הוא פשוט יעבור לאתר הבא שכן יצליח לשכנע אותו שהוא צריך לנקוט פעולה, עכשיו. אז איך מונעים זאת? משווקים 'הצעה מיוחדת לאחרי החגים', 'מחיר מיוחד עד סוף השנה' או מסוג 'רכוש עכשיו והזדכה על שנת המס הנוכחית', לדוגמה. כך או כך, יש להשקיע מאמצים בבניית דף נחיתה שישאיר את הגולש באתר שלכם ויוביל אותו לביצוע הפעולה הדרושה לכם!

קראו עוד כיצד משיגים לידים לעסק

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *