אופטימיזציה לאתר – מה זה ואיך תגיעו להצלחה

תוכן עניינים

יש אינספור פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כאשר בונים אתר, כפי שכל חברה הפועלת בתחום תעיד. חלק מרכזי מכך נוגע לשאלה חשובה מאוד, והיא עד כמה האתר בכלל מותאם למנוע החיפוש. המדובר הוא במגוון פעולות רחב הנעשות לאתר (On Site) ומכניסות אותנו לשדה המשחק של אופטימיזציה לאתר, או ליתר דיוק אופטימיזציה למנועי חיפוש. אז מהן הפעולות הנכללות במסגרת זו? ומדוע פשוט אי אפשר לוותר עליהן?

החשיבות המכרעת של אופטימיזציה לאתרים

הדרך לבינה מלאכותית צוברת תאוצה משנה לשנה וישנה התקדמות גדולה בתחום, המשפיעה גם אודות התנהגות מנועי החיפוש הקיימים, אך אלה עדיין פועלים באותן דרכים הכוללת סריקת האתר שלכם והענקת ציון איכות ודירוג, לפיהם יקבע מיקומו בין כל האתרים האחרים, אך משימת בוני אתרים הופכת קשה יותר, כאשר עליהם לעמוד לא רק בתחרות מול אתרים מתחרים, אלא גם לבנות האתר לפי החוקי מנועי החיפוש המשתנים תדיר, על פי האלגוריתם של גוגל, לפיהם וטיב ביצוע אופטימיזציה לאתר שלכם יקבע דירוג האתר שלכם.

אמנם התפשטות הרשתות החברתיות במרחב הקיברנטי רק עולה בהתמדה, כאשר אלה מעוניינות לנגוס בכוח מנועי החיפוש, אך מנוע החיפוש גוגל ואחרים עדיין שולטים ביד רמה בתחום החיפוש. כאשר מדובר בהשגת אינפורמציה רלוונטית לגולש, בין אם מדובר בחיפוש אינסטלטור באזור המרכז, חברת קייטרינג שעושה עוגות נסיכות לימי הולדת וכיוצא בזה, המקום האינטואיטיבי ביותר אליו אנו ניגשים בכדי לחפש את השירות או המוצר, זה מנוע החיפוש. כמעט כל הטראפיק – התנועת הגולשים אל האתרים – מגיעה דרך מנועי החיפוש. כאשר גולש מגיע לאתר בדרך זו, יש סבירות גבוהה יותר שהוא יהפוך להיות לקוח או יבצע פעולה רצויה מנקודת מבט בעל האתר או העסק.

דירוג אתר גבוה יותר במנועי החיפוש השונים, מוביל לתנועה גדולה יותר לאתר שלכם וזה בדיוק מה שאתם רוצים: יותר תנועה לאתר שלכם משמע יותר חשיפה למוצר או השירות שלכם, יותר אחוזי המרה דרך האתר ו… יותר לידים ומכירות.

לכן בניית אתר בהתאמה למנועי החיפוש, קרי אופטימיזציה לאתר, היא לא עניין שניתן להקל בו ראש ולהחשיבו כמותרות, אלא מאפיין מרכזי שהאתר שלכם חייב למלא. לשם כך הוא חייב להיבנות לפי כללי קוד ברורים ואסתטיקה, מהם מורכב ציון איכות לאתר לפי אותם מנועי חיפוש קפדניים. מנועי החיפוש הם בסך הכל רובוטים, אבל רובוטים חכמים..

התוכן הוא המלך! גם של אופטימיזציה לאתר

ציינו קודם לכן שאופטימיזציה לאתרים נעשית ברחבי האתר. מדויק יותר לומר שהיא נעשית פר עמוד (On Page), עם דגש משמעותי בנושא תוכן לאתרים. באמצעותה אפשר, קודם כל, לייחד ביטוי מפתח מחופש ורלוונטי לכל עמוד: בדרך זו אפשר יהיה "להיאבק" על הביטויים המתאימים ביותר ולמנוע את בעיית הקניבליזם הנפוצה, במסגרתה מספר עמודים באתר "נלחמים" על אותו ביטוי – מה שגורם פעמים רבות לירידה בדירוג הכולל. אופטימיזציה נכונה מבוססת מחקר מילים ובדיקת מיקום האתר, בעזרת כלים שונים יעילים, והיא דורשת מחשבה עמוקה ותכנון יסודי.

אם נכנסים בעובי הקורה, אפשר להצביע על מספר פעולות שמרכיבות את תמונת האופטימיזציה של עמוד ספציפי. זה מתחיל במאחורי הקלעים של העמוד, כלומר, האופן שבו גוגל תציג אותו במנוע החיפוש. לכן חובה לכתוב תיאור עמוד (מטא דסקריפשן) ממצה, שיווקי ורצוי שגם עם מילת המפתח העיקרי או וריאציה שלה. כותרת ה- SEO צריכה להיות מזמינה אף היא, כשמעבר לפן הטכני כגון שילוב מילת המפתח גם בה, רצוי לחשוב איך לעודד גולשים הנתקלים בכותרת להיכנס לעמוד.

אופטמיזציית תוכן לאתרים כוללת בתוכה בנוסף:

  • שילוב הביטוי המרכזי מספר פעמים לפחות בגוף הטקסט ובכותרות, אבל שימו לב – בלי להגזים! גוגל לא מת על זה, בלשון המעטה
  • איתור ביטויי משנה וזנב ארוך, ושילובם בטקסט. פעמים רבות הביטויים האלו הם שעושים את ההבדל בתרומתם עבור אופטימיזציה לאתר, בעיקר אם מדובר בתחום בו הביטויים הראשיים מחופשים מאוד, ולכן גם תחרותיים מאוד
  • קישורים פנימיים מדויקים בעמוד, להקלת התמצאות הגולשים, לסייע לתהליך ייחוד הביטויים ולחזק עמודים שדורשים חיזוק באתר
  • הוספת תגית alt לתמונות בעמוד, עם שילוב מילת או מילות המפתח
  • הרחבת תוכן בעמודים, בין השאר מכיוון שגוגל מעריכה איכות – ותוכן מפורט ובעל ערך מוסף עונה פעמים רבות להגדרה הזו ולקבלת נקודות נוספות במסגרת אופטימיזציה לאתר. אנחנו כבר לא בימים בהם מאמר בן 300 מילים היה עושה אפקט משמעותי על הקידום, כפי שתעיד העובדה שבעמודים המובילים בחלק גדול מהביטויים, מבחינה סטטיסטית, יהיו בני 2,000 מילים ויותר
  • ועוד

חשיבות ההיררכיה

במסגרת המאמצים של קידום אורגני בגוגל עליכם לחשוב במה בדיוק אתם מתמקדים: לאתר ממוצע יש מאות ולרוב גם אלפי ביטויים רלוונטיים, ואי אפשר לקדם בו זמנית את כולם (אלא אם מדובר בתקציבי קידום אסטרונומיים). מומלץ לחשוב מהם העמודים או הביטויים בהם מתמקדים, בהתאם להיקפי החיפושים והרלוונטיות לעסק. יש אתרים בהם דווקא ביטוי עם כמות מצומצמת יחסית, דוגמת עשרות חיפושים חודשיים בממוצע, יניב את הפלוסים הגדולים. באתרים גדולים או "חזקים", יכול מאוד להיות שאסטרטגיה עיקרית תהיה לתת דגש על ביטויים בעלי נפח משמעותי.

יש דרכים מגוונות ליצור היררכיה באתר, והאופטימיזציה בהחלט עשויה להתמקד גם במישור הזה. לדוגמה, ההחלטה אילו ביטויים יקבלו מקום דרך עמוד הבית, בתפריט העליון או בתפריט התחתון עשויה להשפיע על נוחות הניווט של הגולש – אבל גם על הדירוגים. מאחורי הקלעים של האתר, רצוי להשתמש בעמודי קטגוריה רחבים יותר, אליהם משייכים פוסטים ספציפיים. תגיות הן כלי נוסף שעשוי להתבצע במסגרת האופטימיזציה.

אופטימיזציה לאתר, חוויית המשתמש ומה שביניהם

ספוילר: הרבה מאוד!

למרות שהתוכן מקבל מקום מרכזי בכל אתר, ברור שחייבים להתבונן באתר גם ברמת המאקרו ולבצע פעולות אופטימזיציה במישור זה. בשנים האחרונות שמים בגוגל דגש משמעותי מאוד בנושא חוויית המשתמש, ואתרים שאינם עומדים בסטנדרטים הנדרשים במישור הזה צפויים להישאר מאחור. בין היתר, מדובר כאן בפעולות הכרחיות דוגמת שיפור מהירות האתר, בניית אתרים רספונסיביים ומותאמים למובייל, הנגשת אתרים, עיצוב ידידותי ונעים לעין, ניווט נוח בין עמודים, אבטחת מידע גבוהה (למשל, תעודת SSL והחלפת כתובת https ולא http) – והרשימה עוד ארוכה.

החישוב פשוט: אופטימיזציה לאתר עושה את ההבדל!

בין אתר מקודם לבין אתר המשתרך מאחור

בשורה התחתונה, דאגו לאתר שלכם ולא רק שיראה טוב ויכיל את כל המידע שהגולש צריך, יהיה זמין ונעים לעין ויאפשר לכל מי שנכנס אליו לקבל חוויית משתמש איכותית שתשאיר אותו באתר שלכם כמה שיותר זמן – אלא דאגו שהאתר שלכם ייבנה בצורה חכמה ואיכותית בצורה שתבטיח חשיפה מרבית במנועי החיפוש. אתרים מהסוג הזה יהיו בעלי אפשרות הגעה לתוצאות הדירוג הגבוהות ביותר בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש!

באופן לא מפתיע, אופטימיזציה לאתר אינטרנט היא מלאכה למקצוענים בלבד. ניתן ולעיתים קרובות מומלץ ליצור קשר עם חברה שתלווה אתכם לכל אורך התהליך: החל מאיפיון והקמת האתר, דרך אופטימיזציה לאתר עצמו ועד לאופטימיזציה מחוץ לאתר (קישורים חיצוניים למשל) ולפעולות שיווק רחבות יותר במרחב הדיגיטלי. החדשות הטובות הן שאתם נמצאים בדיוק במקום הנכון.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: