אופטימיזציה לאתר

יש אינספור פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כאשר בונים אתר, כפי שכל חברה הפועלת בתחום תעיד. חלק מרכזי של כך נוגע לשאלה חשובה מאוד, והיא עד כמה האתר בכלל מותאם למנוע החיפוש. המדובר הוא במגוון רחב של פעולות הנעשות בתוך האתר (On Site) ומכניסות אותנו לשדה המשחק של אופטימיזציה לאתר, או ליתר דיוק אופטימיזציה למנועי חיפוש. אז מהן הפעולות הנכללות במסגרת זו? ומדוע פשוט אי אפשר לוותר עליהן?

החשיבות המכרעת של אופטימיזציה לאתרים

הדרך לבינה מלאכותית צוברת תאוצה משנה לשנה וישנה התקדמות גדולה בתחום, המשפיעה גם על התנהגותם של מנועי החיפוש הקיימים, אך אלה עדיין פועלים באותן דרכים של סריקת האתר שלכם והענקת ציון איכות ודירוג, לפיהם יקבע מיקומו בין כל האתרים האחרים, אך משימתם של בוני אתרים הופכת קשה יותר, כאשר עליהם לעמוד לא רק בתחרות מול אתרים מתחרים, אלא גם לבנות את האתר לפי החוקים המשתנים תדיר של מנועי החיפוש, על פי האלגוריתם של גוגל, לפיהם כאמור נקבע דירוג האתר שלכם.

אמנם התפשטות הרשתות החברתיות במרחב הקיברנטי רק עולה בהתמדה, כאשר אלה מעוניינות לנגוס בכוחם של מנועי החיפוש, אך אלה (מנוע החיפוש של גוגל ואחרים) עדיין שולטים בתחום החיפוש. כאשר מדובר בהשגת אינפורמציה רלוונטית לגולש, בין אם מדובר בחיפוש אינסטלטור באזור המרכז, חברת קייטרינג שעושה עוגות נסיכות לימי הולדת וכיוצא בזה, המקום האינטואיטיבי ביותר אליו אנו ניגשים על מנת לחפש את השירות או המוצר, זה מנוע החיפוש. כמעט כל הטראפיק – התנועה של הגולשים אל האתרים – מגיעה דרך מנועי החיפוש. כאשר גולש מגיע לאתר בדרך זו, יש סבירות גבוהה יותר שהוא יהפוך להיות לקוח או יבצע פעולה רצויה מנקודת המבט של בעל האתר או העסק.

דירוג גבוה יותר של האתר שלכם במנועי החיפוש השונים, מוביל לתנועה גדולה יותר לאתר שלכם וזה בדיוק מה שאתם רוצים: יותר תנועה לאתר שלכם משמע יותר חשיפה למוצר או השירות שלכם, יותר אחוזי המרה דרך האתר ו… יותר לידים ומכירות.

לכן בניית אתר בהתאמה למנועי החיפוש הוא לא עניין של מותרות, אלא מאפיין מרכזי שהאתר שלכם חייב למלא. לשם כך הוא חייב להיבנות לפי כללים ברורים של קוד ואסתטיקה, מהם מורכב ציון האיכות של האתר לפי אותם מנועי חיפוש קפדניים. מנועי החיפוש הם בסך הכל רובוטים, אבל רובוטים חכמים..

התוכן הוא המלך. גם של אופטימיזציה לאתר

ציינו קודם לכן שאופטימיזציה לאתרים נעשית ברחבי האתר. מדויק יותר לומר שהיא נעשית פר עמוד (On Page), עם דגש משמעותי על תוכן לאתרים. באמצעותה אפשר, קודם כל, לייחד ביטוי מפתח מחופש ורלוונטי לכל עמוד: בדרך זו אפשר יהיה "להיאבק" על הביטויים המתאימים ביותר ולמנוע את בעיית הקניבליזם הנפוצה, במסגרתה מספר עמודים באתר "נלחמים" על אותו ביטוי – מה שגורם פעמים רבות לירידה בדירוג הכולל. אופטימיזציה נכונה מבוססת על מחקר מילים ובדיקת מיקום האתר, בעזרת כלים שונים יעילים, והיא דורשת מחשבה עמוקה ותכנון יסודי.

אם נכנסים בעובי הקורה, אפשר להצביע על מספר פעולות שמרכיבות את תמונת האופטימיזציה של עמוד ספציפי. זה מתחיל עם מאחורי הקלעים של העמוד, כלומר, האופן שבו גוגל תציג אותו במנוע החיפוש. לכן חובה לכתוב תיאור עמוד (מטא דסקריפשן) ממצה, שיווקי ורצוי שגם עם מילת המפתח העיקרי או וריאציה שלה. כותרת ה-SEO צריכה להיות מזמינה אף היא, כשמעבר לפן הטכני של שילוב מילת המפתח גם בה רצוי לחשוב איך לעודד גולשים הנתקלים בכותרת להיכנס לעמוד.

אופטמיזציית תוכן לאתרים כוללת בתוכה בנוסף:

  • שילוב הביטוי המרכזי מספר פעמים לפחות בגוף הטקסט ובכותרות, אבל שימו לב – בלי להגזים! גוגל לא מת על זה, בלשון המעטה
  • איתור ביטויי משנה וזנב ארוך, ושילובם בטקסט. פעמים רבות הביטויים האלו הם שעושים את ההבדל, בעיקר אם מדובר בתחום בו הביטויים הראשיים מחופשים מאוד, ולכן גם תחרותיים מאוד
  • קישורים פנימיים מדויקים בעמוד, במטרה להקל על ההתמצאות של הגולשים, לסייע לתהליך ייחוד הביטויים ולחזק עמודים שדורשים חיזוק באתר
  • הוספת תגית alt לתמונות בעמוד, עם שילוב של מילת או מילות המפתח
  • הרחבת תוכן בעמודים, בין השאר מכיוון שגוגל מעריכה איכות – ותוכן מפורט ובעל ערך מוסף עונה פעמים רבות על ההגדרה הזו. אנחנו כבר לא בימים בהם מאמר של 300 מילים היה עושה אפקט משמעותי על הקידום, כפי שתעיד העובדה שבעמודים המובילים בחלק גדול מהביטויים, מבחינה סטטיסטית, יהיו בני 2,000 מילים ויותר
  • ועוד

חשיבותה של היררכיה

במסגרת המאמצים של קידום אורגני של האתר עליכם לחשוב במה בדיוק אתם מתמקדים: לאתר ממוצע יש מאות ולרוב גם אלפי ביטויים רלוונטיים, ואי אפשר לקדם בו זמנית את כולם (אלא אם מדובר בתקציבי קידום אסטרונומיים). מומלץ לחשוב מהם העמודים או הביטויים בהם מתמקדים, על פי היקפי החיפושים והרלוונטיות לעסק. יש אתרים בהם דווקא ביטוי עם כמות מצומצמת יחסית, דוגמת עשרות בודדות של חיפושים חודשיים בממוצע, יניב את הפלוסים הגדולים. באתרים גדולים או "חזקים", יכול מאוד להיות שאסטרטגיה עיקרית תהיה לתת דגש על ביטויים בעלי נפח משמעותי.

יש דרכים מגוונות ליצור היררכיה באתר, והאופטימיזציה בהחלט עשויה להתמקד גם במישור הזה. לדוגמה, ההחלטה אילו ביטויים יקבלו מקום דרך עמוד הבית, בתפריט העליון או בתפריט התחתון עשויה להשפיע על נוחות הניווט של הגולש – אבל גם על הדירוגים. מאחורי הקלעים של האתר, רצוי להשתמש בעמודי קטגוריה רחבים יותר, אליהם משייכים פוסטים ספציפיים. תגיות הן כלי נוסף שעשוי להתבצע במסגרת האופטימיזציה.

אופטימיזציה לאתר, חוויית המשתמש ומה שביניהם (ספוילר: הרבה מאוד)

למרות שהתוכן מקבל מקום מרכזי בכל אתר, ברור שחייבים להתבונן באתר גם ברמת המאקרו ולבצע פעולות אופטימזיציה במישור זה. בשנים האחרונות שמים בגוגל דגש משמעותי מאוד על חוויית המשתמש, ואתרים שאינם עומדים בסטנדרטים הנדרשים במישור הזה צפויים להישאר מאחור. בין היתר, מדובר כאן בפעולות הכרחיות דוגמת שיפור מהירות האתר, בניית אתרים רספונסיביים ומותאמים למובייל, הנגשת אתרים, עיצוב ידידותי ונעים לעין, ניווט נוח בין עמודים, אבטחת מידע גבוהה (למשל, קבלת תעודת SSL והחלפה של כתובת האתר ל-https ולא http) – והרשימה עוד ארוכה.

החישוב פשוט: אופטימיזציה למנועי חיפוש עושה את ההבדל בין אתר מקודם לבין אתר המשתרך מאחור

בשורה התחתונה, דאגו לכך שהאתר שלכם לא רק יראה טוב ויכיל את כל המידע שהגולש צריך, יהיה זמין ונעים לעין ויאפשר לכל מי שנכנס אליו לקבל חוויית משתמש איכותית שתשאיר אותו באתר שלכם כמה שיותר זמן – אלא דאגו שהאתר שלכם ייבנה בצורה חכמה ואיכותית בצורה שתבטיח חשיפה מרבית במנועי החיפוש. אתרים מהסוג הזה יהיו בעלי אפשרות הגעה לתוצאות הדירוג הגבוהות ביותר בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש!

באופן לא מפתיע, אופטימיזציה לאתר אינטרנט היא מלאכה למקצוענים בלבד. ניתן ולעיתים קרובות מומלץ ליצור קשר עם חברה שתלווה אתכם לכל אורך התהליך: החל מאיפיון והקמת האתר, דרך אופטימיזציה לאתר עצמו ועד לאופטימיזציה מחוץ לאתר (קישורים חיצוניים למשל) ולפעולות רחבות יותר של שיווק במרחב הדיגיטלי. החדשות הטובות הן שאתם נמצאים בדיוק במקום הנכון.

 

 

עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
קידום בגוגל
קידום במנוע חיפוש
סקוטי
קידום בגוגל

אנחנו מתכתבים עם גוגל בווצאפ 🙂 למרות שהתרגלנו לקשר את המילה "אורגני" עם פירות וירקות שגדלים בטבעיות, קידום אורגני מתאר למעשה מגוון פעולות המתבצעות מתוך

להמשך קריאה >>