בניית אתר תדמיתי – כרטיס הביקור הדיגיטלי של העסק שלכם

החיים בעבר הלא רחוק היו הרבה יותר פשוטים עבור בעלי עסקים מכל הסוגים. אם בעבר כאשר רציתם לשדרג את העסק שלכם, החלפתם את שלט הכניסה, חידשתם את הרצפה, צבעתם את הקירות וכדומה, הרי שהיום עם השתלטותו של המרחב ווירטואלי על חיינו, זה ה-מקום בו עליכם לשים דגש. החדשות הטובות הן שמי שמשקיע את המאמצים הנדרשים ומקפיד על בניית אתר תדמית צפוי ליהנות מרשימה ארוכה של יתרונות, כולל האפשרות להציג את עצמו בצורה חיובית בפני רשימה אינסופית של לקוחות פוטנציאליים.

הלקוח הפוטנציאלי הבא נכנס לאתר שלך – האם הוא הולך לרצות להישאר שם?

כאשר הלקוח הפוטנציאלי נכנס לחנות שלכם, יש לכם לרוב הזדמנות לשכנע אותו להישאר: לפנות אליו, לתת למבחר המוצרים בחנות לעשות את שלו וכן הלאה. באתרי אינטרנט אין את הפריבילגיה הזו. מחקרים מראים שזמן השהות הממוצע של גולש קצר מאוד.. חלק מהם מדברים על שניות בודדות, אחרים על 15 שניות או קצת יותר. זה אומר שתוך פחות פרק זמן מינימלי הגולש הספיק להיכנס, להתרשם ולהחליט על סמך אותן שניות מעטות אם להמשיך לנווט באתר או לעזוב אותו. פעמים רבות, הוא ייכנס בשלב הזה לאתרי המתחרים הישירים שלכם.

בתנאים האלו, יש רק הזדמנות אחת לרושם ראשוני: כדאי שהרושם שהאתר שלך יעשה יהיה חיובי, ולו מכיוון שבזמן קצר זה נקבע בעצם 'גורל' האתר שלך עבור אותו לקוח פוטנציאלי. אם האתר נראה טוב ומושך את הגולש להמשיך ולחקור אותו, עשיתם חצי עבודה. מנגד, חשבו על אתר שנטען במשך שניות ארוכות או על אתר שאינו מותאם בכלל למובייל (והיום רוב הגולשים עושים זאת דרך טלפון סלולרי או טאבלט. סבירות גבוהה שהגולש שמגיע לאתר ימהר לעזוב אותו, בלי קשר למקצועיות של הגורם שמיוצג באתר, לאיכות המוצר הנמכר בו וכן הלאה.

שימו לב שאתר תדמית אינו מיועד רק ללקוחות החדשים או המתלבטים. אחת המטרות העיקריות של בניית אתר תדמית היא לשמר את אלו הקיימים, כי אנחנו הרי אוהבים לדעת שאנחנו נמצאים תחת ידיים טובות. אתר תדמית בנוי היטב עשוי להגדיל את הסיכויים שהלקוחות – בין אם קיימים ובין אם חדשים – יבצעו את הפעולה הרצויה מבחינת אנשי העסק (קנייה, השארת פרטים, יצירת קשר וכן הלאה).

בניית אתר תדמית נמדדת בחוויית השימוש בו

נתון נוסף מצביע על כך שגולש שלא נהנה מחוויית הגלישה באתר מסיים, כמעט בוודאות לא יחזור אליו שוב. יש אינספור גורמים שעלולים לפגוע בחוויית השימוש הזו, ועקב כך גם בעסק, וחשוב לשים אליהם לב כבר בשלבים הראשונים של בניית אתר תדמיתי. באנרים מציקים, ניווט שאינו נוח, איטיות וכמובן שגם בעיות באבטחת מידע הם רק חלק מהגורמים האלו. לכך ניתן להוסיף את העיצוב וכמובן שגם התוכן באתר, שחייב להיות מקצועי ולהעביר את המסרים שאתם מעוניינים שיעברו. למרבה הצער, בעיות דוגמת אלה שתוארו כאן הן נפוצות, במיוחד באתרים שנבנים בצורה שאינה מקצועית או ללא מחשבה מספיקה.

חשוב לציין שבשנים האחרונות, גוגל בהחלט מיישרת קו עם המטרות האלה. בעקבות עדכונים האלגוריתם של השנים האחרונות, אתרים שמציעים חוויית משתמש גבוהה צפויים להתקדם בצורה משמעותית הרבה יותר במנועי החיפוש. לעומת זאת, אתרים שלוקים בבחינות האלה עלולים לסבול מדירוגים נמוכים, או לכל הפחות לא לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. זוהי סיבה מצוינת נוספת להשקיע את כל הדרוש באתר שיצעיד אתכם קדימה, כולל במנועי החיפוש.

בניית אתרי תדמית לעסקים – אתגרים עיקריים

מסיבות אלה ואחרות בניית אתרי תדמיתי היא משימה לא פשוטה, יש שיגידו יותר מסוגים אחרים של אתרים. זהו אחד מכרטיסי הביקור היותר מובהקים שלכם, בטח ובטח בעידן הדיגיטלי, והאמצעי שיכול להפוך אתכם לזכירים ולהבליט אתכם לעומת המתחרים שבוודאי אורבים בפינה. מצד שני, אם האתר פשוט לא נראה טוב או אינו נוח לשימוש, רבים מהגולשים יסיקו דברים שליליים על החברה, הארגון או בעל המקצוע המיוצגים בהם. חשוב להתאים את האתר למאפייני קהל היעד הפוטנציאלי, אם הוא ידוע ומוגדר, למשל בכל הנוגע לעיצוב או לשפה. חוסר הלימה עלולה לפגוע בתדמית: חשבו למשל על אתר של עורך דין מכובד, בו השפה היא יום-יומית "מדי" ופונה לקהל צעיר, שלא מהווה גרעין הלקוחות העיקרי שלו.

על מנת להגיע לתוצאות טובות שיחזיקו לאורך זמן עם אתר איכותי ומושקע, יש צורך במחשבה, תכנון והוצאה לפועל בעזרת האמצעים המתקדמים ביותר בתחום. בניית אתר תדמיתי טוב היא השער דרכו מגיע העסק שלך מגיע ללקוח. לכן חשוב שהוא יהיה יציב, מעוצב ומזמין להיכנס ויציג את העסק שלך בצורה המתאימה לו ביותר.

מיתוג, מיצוב, אסטרטגיה ושאר ירקות

בניית אתרי תדמית היא עסק למקצוענים בלבד. יש עסקים או אנשים שמתפתים להקים בעצמם "אתר", בעזרת פלטפורמות חינמיות כאלה או אחרות, אולם התוצאה שלהם רחוקה מלהרשים ועלולה לפגוע יותר משהיא מועילה. מנגד, היתרון של חברת בניית אתרים איכותית הוא בניסיון ובידע שלה בכל הסוגיות הנלוות, הן במעמד ההקמה של האתר והן בשלבים המאוחרים יותר. הרי העבודה על האתר ממש לא מפסיקה ברגע שהוא כבר עולה לרשת, אלא במידה רבה אפשר לציין שהיא רק מתחילה.

מומלץ לקבל ליווי וסיוע של מומחים לכל אורך הדרך: החל משלב האפיון, דרך העיצוב, העמסת הנתונים, בניית התפריטים, העלאת התוכן והנגשת האתר שלך באמצעים החדישים ביותר לניווט ולחיפוש, לרבות הקמת חנות מקוונת – כל אלה צריכים להיעשות בצורה מדויקת וללא פשרות. לא משנה מה סוג העסק שלכם, אתר תדמית טוב ישדרג אותו ויהפוך את המוצר או השירות שלכים נגישים וקליטים יותר לקהל הרחב. לכן המסרים שלכם באתר צריכים להיות ברורים, והכל צריך לשדר אמינות ומקצועיות.

אם תשכילו לבנות אתר תדמיתי טוב שייתן לגולש בדיוק את מה שהוא מחפש, הסיכוי שלכם להפוך אותו ללקוח קבוע רק גובר, ולא רק זאת – האתר שלך יעלה בדירוג מנועי החיפוש והרווח שלך יהיה כפול.

 

עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
רישום דומיין
עיצוב ופיתוח אתרים
סקוטי
בחירה ורכישת דומיין

שיקולים מרכזיים בבחירת שם מתחם (דומיין) לעסק כל עסק מתחיל מבחירת שם נכון ומדויק, אבל זה נכון גם בזירה האינטרנטית. בחירת שם דומיין (URL) מתאים

להמשך קריאה >>