שיווק באמצעות תוכן: הופכים את התוכן למלך

אם המדיה היא המלכה אז וודאי שהתוכן הוא המלך…

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. באינטרנט התמונות חשובות, אין ספק, אבל המילים לא פחות. תוכן הוא אחד המשתנים העיקריים להצלחת תהליך קידום אורגני, כאשר אתרים שמקפידים על תוכן רחב, איכותי ומתוכנן היטב – למשל בכל הנוגע למילות המפתח – עשויים להתקדם בצורה משמעותית בגוגל. אלא שלמילים יש תפקיד נוסף, והוא למכור או לשווק. זה הרגע להציג בפניכם את המאפיינים והיתרונות של שיווק באמצעות תוכן.

המטרות העיקריות של שיווק באמצעות תוכן

כשמדברים על שיווק בעזרת תוכן, מתכוונים לעולם שלם של אפשרויות. המדובר הוא בטכניקת שיווק העוסקת בכתיבת תוכן לקהלים שונים, כמו גם הפצתו ופרסומו: זה יכול לקרות כמובן באינטרנט, בו אנחנו מתמקדים מטבע הדברים, בין אם באתר עצמו ובין אם באתרים חיצוניים: עמודי שירות או מוצר, עמוד אודות, דף הבית, עמודי מוצר, בלוג וכן הלאה. אלא שהתוכן יכול להופיע גם בשלל אפיקים אחרים, לרבות אמצעים מודפסים או אפילו תקשורת ההמונים.

המטרה העיקרית של שיווק באמצעות תוכן היא לקדם את העסק, שירותים, מוצרים או אפילו ערכים באמצעות אומנות המילים. ניתן לעשות זאת על מנת להגשים יעדים שונים, ביניהם:

  • משיכת תשומת לב ובניית מוניטין חיובי, שייצור הבלטה ביחס למתחרים (שבוודאי קיימים בכל תחום ותחום)
  • מציאת לקוחות חדשים ושימור אלו הקיימים
  • הגדלת מכירות באינטרנט או בעסק עצמו, וכתוצאה מכך שיפור הרווחיות שלו
  • קבלת כמות ואיכות גבוהה של לידים לעסק, בעלי סיכויים גבוהים שהאנשים מאחוריהם יהפכו להיות לקוחות משלמים
  • הגדלת מודעות לערכים או לרעיונות שמעוניינים לקדם
  • ועוד 

אז מה יותר חשוב: המדיה או המסר?

התשובה לכך למעשה פשוטה יותר ממה שנדמה. כי להשוות תוכן למדיה זה כמו להשוות ציור למכחולים. מדובר בשני דברים שונים בהגדרתם, שאמנם קשורים זה לזה בתחום עיסוקם אך מה שמכונה 'המדיה' הרי הם בסך הכל אותם ערוצים המאפשרים לנו את העברת המסרים השיווקיים, הלא הוא התוכן המדובר. ציורים על קירות היו אמצעי התקשורת בתקופה הקדומה ואחר כך הגיע הכתב, הטלפון, הרדיו, הטלוויזיה, האינטרנט ובו כמובן אתר לעסק.

אתם קולטים את התמונה? כל אלו הם רק השליחים. לא באמת חשוב כמה מפותחת הטכנולוגיה, היא בסך הכל אמצעי השידור של התכנים אותם אנו מבקשים לפרסם. לכן הדיון הזה, סביב השאלה מה חשוב יותר, המדיה או התוכן, הוא עקר וחסר חשיבות. מה שכן חשוב להבין זה שאם התוכן הוא המלך, אפשר לעשות אותו מנצח! וזה יכול להיות פשוט יותר ממה שאתם חושבים.

שיווק באמצעות תוכן: טיפים מנצחים

תוכן, כשהוא כתוב היטב וממלא את המטרות שלשמן נכתב, עשוי להיות בעל אינספור תמורות חיוביות – וכן, גם השפעה כלכלית עצומה. אלא שמן העבר השני של המשוואה, התוכן גם עלול לפגוע באתר או באלו שעומדים מאחוריו. חשבו למשל על תוכן יורד שעלול ליצור רושם של חוסר מקצועיות בעסק, על הטעיית הלקוחות הפוגעת באמון של נותן שירות מסוים מצידם או פשוט על כך שללא מילים, אתם עלולים להפסיד את אחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר שיש.

סיפורים יכולים למכור

כולנו אוהבים סיפורים עוד מהתקופה בה היינו ילדים. סיפור טוב הוא כזה המצליח לרתק אותך, לשעשע אותך, לא משנה מה, העיקר ללכוד את תשומת לבך ולגרום לך להזדהות אתו. פרסום טוב עושה את אותה פעולה במסווה של מכירה, מה שידוע בעגה המקצועית גם בתור "סטוריטלינג" (Storytelling). 

בואו נהיה גלויים לרגע: אין מי אוהב שמוכרים לו משהו. כולנו מגיעים עם גישה חשדנית לאנשי מכירות, נרתעים בצורה כמעט אוטומטית מכל שיחה עם נציג מכירות כזה או אחר וכיום רבים מאיתנו אף מזלזלים בתוכן שיווקי (בין אם מוסווה ובין אם לא). מה שהשכילה תעשיית הפרסום, בייחוד בזירה הדיגיטלית לעשות עם כניסתן של הרשתות החברתיות (פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכיוצא בזה), זה להבין את חשיבות ה- content marketing וכיצד ניתן בדרך מתוחכמת, איכותית ויעילה להגיע ללב ולראש הלקוח הפוטנציאלי שלך דרך סיפור ויצירת עולם תוכן עשיר. אם תרצו, ניתן בדרך זאת גם להסיר את ענני החשד, לשכנע, להוות השראה, לרגש וליצור רגשות מגוונים אחרים אצל מי שנחשף לתוכן.

ראו את המותגים הגדולים בעולם, שמוכרים ערכים ולפעמים גם סיפורים שלמים. לדוגמה, "קוקה קולה" לא מוכרת לנו משקה, היא מוכרת לנו חוויה "טעם החיים" ויש עוד המון דוגמאות. לכן, קודם כל ספרו סיפור טוב.

לפעמים, החוכמה היא לא להתחכם

בתוכן בהחלט יכול להיות מקום למשחקי מילים, ציטוטים אינטרטקסטואלים או שימוש במשלבים שונים של השפה. בחלק גדול מהמקרים, עם זאת, זה ממש לא נחוץ. לפני הפעלולים קודם כל תהיו ברורים – באנגלית זה נשמע יותר טוב: First be clear ,then be clever…

רוב המאמרים נכתבים בעברית, לקוראי עברית בדרך כלל, וצריכים לדבר אליהם בגובה העיניים. אחרי הכול, מה הטעם ביצירת תוכן מרשים ומתוחכם אם הוא לא ברור למי שמקבל אותו. רוצים להפגין יצירתיות? מעולה, זה בהחלט יכול להפוך את התוכן שלכם לאיכותי, להעביר מסרים חיוניים או לבדל אתכם. ראשית ודאו שהמסר שלכם ברור, קצר וקולע. נסו לראות אותו דרך העיניים של גולש מן המניין, שאתם מעוניינים להפוך ללקוח פוטנציאלי.

חושבים על שיווק באמצעות תוכן? זכרו שזמן הוא כסף!

כיום, במקרה של תוכן קידום אתרים ההמלצה הכללית היא להקפיד על תוכן מעמיק מספיק, ובוודאי שלא תוכן דל. אלו יכולים להיות הכללים גם במקרה של תוכן שיווקי, אבל לא תמיד יש בכך צורך. בחלק גדול מהמקרים, אתם לא מעוניינים להעמיס על הקוראים שלכם טקסטים מייגעים ללא כל סיבה: אם אתם יכולים להגיד משהו בשלוש מילים, אין סיבה שתעשו זאת בעשר מילים. לפעמים, כמה שורות של כותרת, מסר שיווקי החוזר באתר או עמוד אודות מוקפד שבו כל משפט נחשב, יכולים לעשות את העבודה. 

המשוואה לעיתים היא חד משמעית: חיסכו לקורא שלכם זמן יקר, הוא יעריך את זה ויחבב אתכם יותר. משם הסיכוי לסגירת עסקה גבוה הרבה יותר!

 

עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: