חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לטרמפיסט באטסי

תוכן עניינים

לכל אחד יש את החבר המוכשר הזה שמכין תיקים מופלאים מברזנטים ועושה גופי תאורה מדהימים מכמה ניירות קראפ וסרט הדבקה. תמיד הם מספרים כמה היו רוצים לפתוח חנות ולשווק את חלומותיהם לקהל הרחב, אך בשוק של היום מדובר בסיכון לא קטן, ואז הגיעה אטסי.

מי זו ETSY

אטסי (Etsy) היא זירת מסחר אלקטרונית המעניקה פלטפורמה מצוינת למכירת עבודות יד, אמנות, ופריטי אספנות שונים ללקוחות בארץ ובעיקר בחו"ל. זהו אחד האתרים הפופולריים ביותר, והפעילות העסקית בו היא רחבה וגם ההזדמנויות שהאתר מציע לעסקים קטנים ויוצרים עצמאיים המבקשים ליצור לעצמם מקפצה לפעילות בינלאומית ולהגדיל את קהל הלקוחות שלהם.

זוהי פלטפורמה מעולה, נוחה וזולה אך אין כאן קסמים –  על מנת לראות תוצאות יש להשקיע עבודה ומחשבה כמו שהייתם משקיעים בחנות על דיזנגוף. במאמר זה תמצאו כמה טיפים להקל עליכם את התהליך של הקמת החנות, חשיבה עסקית ארוכת טווח, המלצות ורעיונות, אך חשוב לציין – אנחנו בסקוטי לא פיות וללא עבודה קשה מצדכם על כל פרט אנו לא יכולים להבטיח לכם תוצאות.  אז מוכנים לצלול לעבודה?

קדימה!

קודם כל התחילו בתוכנית עסקית קלאסית – אל תסתכלו על החנות כעל פקרוייקט צדדי שיכניס כסף ללא השקעה מצדכם כמו מנייה של נפט. עליכם להשקיע זמן, מחשבה, וממש להבין את העסק שלכם כדי להצליח למכור באינטרנט, ובכלל לכל עסק שרוצה להצליח כדאי לבנות תכנית עסקית. אבל אפשר גם להתחיל בשינויים קטנים שיעשו את ההבדל ועם האוכל יבוא התיאבון.

החנות

אל תחשבו על אטסי כחנות און ליין ותחפפו בעיצובה, המראה שלה מזמין וחשוב בדיוק כמו חנות ברחוב. תמונות באיכות ירודה יורידו את המכירות, זהו פרט חשוב מאין כמוהו! לקוח שיראה תמונה אחת או שתיים באיכות גרועה, יעזוב את האתר ולא יחזור – באינטרנט התמונה היא המוצר! לכן, הכרחי  להשתמש בתמונות מאוד איכותיות, שוות, שמעבירות את המסר שלך המוצר בצורה נכונה וחדה. במותגים מסוימים גם לא מספיק רקע לבן והמוצר (פקשוט – packshot) בעיקר באופנה ולייף סטייל צילום בקומפוזיציה או בשטח פתוח עם פילטרים, על דוגמנית או מונח בצורה מסקרנת יכול לעשות פלאים למכירות.

הבאנר העליון של החנות חייב להיות מאוד איכותי, מזמין ושונה. אם אתם לא יודיעים כיצד ליצור באנר עדיף שתשלמו לגרפיקאי טוב, בכללי כדאי שיהיה לכם כזה ברשימת הספקים.

תמונת משתמש

תמיד כיף לראות צוות חייכן בכניסה לחנות ותמונת המשתמש יוצרת אמינות לעסק יש "כתובת ופנים" כתבו קצת על עצמכם, בין אם אתם צוות או אדם אחד. הכניסו את הקונה לחווית הקנייה דרך הסיפור האישי שלכם.

שיווק חנות באטסי

אודות (about)

בעבר האודות היה בעמוד נפרד, והיום הוא מופיע מתחת לכל המוצרים בעמוד החנות. מומלץ להוסיף תמונות יפות של תהליך העבודה והסטודיו. ספרו אנקדוטות או משהו יחודי רק לכם. כדי לערוך את הדף על, יש ללכת לחנות , ולחץ על הקישור בעמוד הראשון בחנות.

פריטים מומלצים – מסומנים בכוכב צהוב ממשק הניהול של המוצרים

באפשרותכם לבחור 4 פריטים שתמיד יהיו בחלק העליון של החנות. מומלץ לבחור את הפריטים הנמכרים ביותר כדי שכל מי שמגיע לחנות, יראה אותם וכך יש סיכוי יותר גבוה יותר כי ישלים רכישה. אל תבחרו פריטים אהובים עליכם אישית, בחרו את מה שהקהל הכי אהב.

הפרופיל האישי

אם החנות מופעלת על ידיכם הוסיפו מידע על עצמכם. אנשים אוהבים להכיר את השם מאחורי המותג, לקרוא על ההשראה שלכם להתחבר למוצרים דרך הסיפור שלהם מעיניכם.

מומלץ להוסיף מידע על עצמך בעמוד הפרופיל שלך. מה ההשראה שלך באופן אישי? מאיפה את? איך את מגדירה את עצמך עצמך כבעל חנות אטסי?

משוב חנות

חשוב כי תשמרו תמיד על 100% משוב חיובי. אם מסיבה כלשהי יש משוב שלילי או ניטרלי, אל תתביישו דברו עם הלקוחות ונסו להבין את הבעיה. דאגו שהלקוח מרוצה ויחזור על מנת לדרג אתכם. במידה וקיבלתם דירוג נמוך, ניתן לפנות ללקוח דרך האופציה "kiss and makeup" ולבקש מהלקוח לשנות את הפידבק שנתן.

ועכשיו לחלק שעבורו נתכנסנו כאן – המוצרים העומדים למכירה.

אז הפרופיל שלכם מושלם וכל מי שנכנס מתרשם מכם. אבל כולנו יודעים שכסף לא עושים מהעיניים היפות שלנו, לכן עליכם להשקיע את תשומת הלב האמתית במוצרים.

פקשוטים, מיתוג תמונה ושאר ירקות.

צילומי המוצרים חייבים להיות בראש בסולם העדיפויות כאשר מדובר בניהול העסק שלכם ב Etsy.

הפריטים הנמכרים ביותר באטסי לרוב יהיו מצולמים על רקע לבן, או רקע בהיר (למשל רצפת פרקט לבנה) מה שנקרה בעגת התעשייה – פקשוט.

שימו לב! ודאו עשר פעמים עם חברים ואנשי מקצוע שמובן מהו המוצר אותו אתם מוכרים. כאשר לקוח פוטנציאלי מבצע חיפוש עבור פריטים דומים לכאלה שאתה מוכר, צילום הפריט שלך חייב להיות מאוד ברור, כך שהלקוח יבין מיד במה מדובר, ילחץ על התמונה שלך ויכנס לחנות.

תיאור המוצר

כותרת המוצר צריכה להיות מאוד ברורה למשל "תמרי – חולצת כפתורים ארוכה מפשתן".

מילות הכותרת של המוצר והתיאור של המוצר הן מאוד חשובות עבור מנועי החיפוש. כל מידע נוסף שנכליל יגדיל את סיכוייה של החנות לעלות בתוצאות החיפוש של גוגל.

השתמשו בכמה שיותר תגים מנועי החיפוש מתים על זה וכמובן גם בחומרי המוצר. קבלו השראה גם מהמתחרים – גללו מטה בעמוד מוצר של מתחרה ותוכלו לראות את התיוגים שהוא עשה. התיוגים ממש חשובים כי לקוחות פוטנציאליים מחפשים פריטים עם המילים האלה. הוסיפו כמה שיותר מידע על המוצר – בכמה צבעים הוא בא, מידות, אורך וכולי.

טיפ של אלופים

כדי למצוא את המילים והתיאורים הטובים ביותר עבור החנות מומלץ לבדוק ב  Google AdWords שיציג לך את המונחים הפופולריים ביותר הקשורים במוצריכם.

חשוב כי החנות שלכם תהיה בעלת אחידות נושאית, מחלקות מסודרות וברורה ופשוטה לתפעול ולטיול.

לקוח הזמין מוצר? יופי! מומלץ להוסיף גלויה לחבילה עם כתובת החנות שבניתם (כתובת האתר, או חנות האטסי) ומייל למקרה שיש בעיה, שיהיה להם למי לפנות. רוצים לקוחות חוזרים?

הוסיפו לחסילה גם קוד קופון להנחה לרכישה הבאה. זכרו – לקוחות מרוצים חולקים את החנות עם חברים!

רוצים לדעת איך לקחת את חנות האטסי שלכם לשלב הבא? שיווק, שיווק ועוד קצת שיווק בכתבה הבאה!

 

קראו עוד – איך משיגים לידים לעסק

 

כיצד לשווק נכון את החנות שלכם באטסי בעזרת רשתות חברתיות

הקמתם חנות לתפארת, אפילו קידמתם אותה והעסקים הולכים לא רע. אבל אתם שואפים להגיע ליותר קהל וליצור יותר אינטראקציה ובאז על המותג. אתם חייבים להתחבר לרשת! איך עושים זאת? בכתבה שלפניכם

קהילת אטסי

הצוותים של אטסי זהו המקום הטוב ביותר לדון יחד עם בעלי חנויות אחרים ולקבל עזרה. לקרוא לקחת חלק באירועים אם בקהילת אטסי או מחוצה לה ובפורומים.

הפריטים שלי – Favorite – אטסי מציע תכונת לייק / אוהב לקונים, כלומר ניתן לסמן ב"לב" את המוצרים שמצאו חן בעיניכם וזה יכנס למאגר המועדפים. מלבד שזה נהדר לסמן את הפריטים שאהבנו זהו כלי המסייע להעלאת מודעות אל החנות שלנו ולמותג – ככל שעשינו "לב" ליותר פריטים, נעלה בפיד של יותר אנשים, ואנשים שנכנסים למוצר מסוים שאהבנו יכולים להגיע לפרופיל שלנו. בנוסף כל העוקבים שלנו רואים שפיברטנו פריט יכולים להיכנס לפרופיל ומשם להתעניין בחנות. לפברט מגדיל את הרשת שלכם ומביא קונים אתם לא רק מפרגנים למוצר אלא גם לעצמכם!

Treasury – האוצרות – זוהי בעצם מעין קולקציה של 16 פריטים אהובים לפי נושא מסוים. ניתן ליצור קולקציה כאן: http://www.Etsy.com/treasury/new. בכל יצירת "אוצר" או קולקציה הפרופיל של המשתמש יקפוץ בפיד וגם אצל החניות שמוצריהם נמצאים בקולקציה שלך. לרוב בעלי החנות יפרגנו לך חזרה בלייק על פריטים מהחנות שלך ואף יצרו "אוצר" משלהם עם הפריטים שלך – יד רוחצת יד

מעוניין שנבנה לך חנות וירטואלית באינטרנט? פנו אלינו

אל תחשבו שזה בזבוז זמן או שטויות – אנו נמצאים בעידן החברתי של לייקק לי ואלייקק לך וכך אנו מגיעים ליותר מודעות אצל קהל הקונים.

 

צוותים – ההמלצה הכי טובה – הצטרפו לצוותים! כמה שיותר, יותר טוב. צריך לדעת לאיזה צוותים להצטרף כי יש המון צוותים קטנים או לא פעילים. האווירה שם חברית ובצוות שלך יעזרו לך לתת דחיפה לחנות בתמורה לעזרה בדחיפת החנות שלהם.

http://www.Etsy.com/teams

עוקבים – ברגע שנעקוב מישהו באטסי, הוא יקבל מייל התראה על מעקב, והוא יעקוב אחריך בחזרה, לכן כדאי לעקוב אחרי כמה שיותר אנשים כדי ליצור מעגל ולהתפתח לעוד קהלים.

הרחב את הרשת לרשת חברתית

אין עסק שמכבד את עצמו בעיקר בתחום הלייף סטייל ואין לו עמוד פייסבוק, פרופיל אינסטגרם ולרציניים במיוחד גם טוויטר. פתחו חשבונות בכל אחת מהפלטפורמות וחברו אותם לחנות האטסי שלכם. הקפידו לבצע עדכונים בכל הערוצים ברמה שבועית עם קישורים לחנות. זכרו שגם לסטטוס הכי יפה והתמונה הכי מושכת אין משמעות אם לא נתתם הכוונה, לינק או שם ברור לחנות שלכם באטסי., נכון באינסטה אי אפשר להוסיף לינקים, אז בפרופיל אינסטגרם שלכם, מתחת לתמונה, הוסיפו טקסט עם לינק, מומלץ להוסיף שם לינק לחנות ואם יש אתר עוד יותר טוב. באינסטגרם נעדכן פריטים חדשים, הפקות עם מוצרינו ויחד עם הפייסבוק נקדם מכירות ומבצעים. על מנת ליצור עוד קהל מומלץ לקדם פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם (כיום ניתן לקדם את שתי הפלטפורמות מהפייסבוק) וליצור מעורבות גולשים עם פעילות מעניינת נושאת פרסים והכי חשוב אינטראקציה והצעות מכר שוות לחברי העמודים. אל תזלזלו בסטוריז – העלו סטוריז לאינסטגרם על תהליך העבודה על המוצר או תצוגה והפקת אופנה בשילוב הפריטים שלכם לסטוריז יש חשיפה עצומה!

ערוצי YouTube ובלוגים:

בלוגריות אופנה ולייף סטייל הם אחד מהמקורות המעולים ביותר לקבל תשומת לב ברשתות החברתיות ובבלוג שלהם. מפו את עולם הבלוגריות התחברו והציעו שיתופי פעולה לאלו שמתאימות לכם. שיטת העבודה עם בלוגרים היא ליצור איתם קשר ולשלוח אליהם מוצרים בחינם לבחירתם. הם מצטלמים עם הפריטים ונותנים עליהם ביקורת טובה ומפרגנת עם קישור לחנות שלכם. או בכללי עושים סקירה על הפריטים בצורה מפרגנת ומעלים פוסט או וידאו עם קישורים לחנות שלך. בלוג יכול להיות בלוג מצולם ביוטיוב או כתוב בפלטפורמת טמבלר ומשיק לרשתות החברתיות. שימו לב – חשוב שתבדקו את הטראפיק של הבלוג – כמות צפיות מספר עוקבים וכן הלאה על מנת ששיתוף הפעולה יהיה פורה ומוצלח.

קראו גם על שיווק באמצעות תוכן

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
פרסום בפייסבוק
שיווק באינטרנט
סקוטי
פרסום בפייסבוק

אתר פייסבוק הוא כבר מזמן אינו רק רשת חברתית. למעשה, במרוצת השנים, פייסבוק הפך לכלי שיווקי חזק במיוחד, בו אנשים רבים בוחרים לפרסם ולשווק את

להמשך קריאה >>