חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קניית קישורים: למה שירותי בניית קישורים חשובים?

תוכן עניינים

לא צריך להיות מומחה קידום אתרים מהשורה הראשונה כדי לדעת שהצלחת הקידום מושפעת במידה רבה ביותר מפעולת קניית קישורים. כלל האצבע הוא שככל שלאתר יש יותר קישורים איכותיים, שרלוונטיים עבורו, כך גדלים הסיכויים שהוא יתקדם במעלה מנוע החיפוש. לא כולם יודעים עד כמה ומהי בדיוק ההשפעה (סוד שככל הנראה שמור עם אנשי גוגל, כמו יתר המשתנים החשובים במשוואת הקידום), אבל אין ספק שההשפעה הזו קיימת ועשויה להיות משמעותית. בתנאים האלו השירות של קניית קישורים הופך למרכזי יותר מאי פעם, וגם אנחנו נוכל לסייע לכם בכך. במדריך הבא נציג בפניכם את כל מה שחשוב שתדעו על שירותי בניית קישורים, נראה לכם מהם היתרונות והחסרונות, ונסביר כמה תשלמו ואיך תעשו זאת נכון.

היתרונות של שירותי בניית קישורים

רכישת קישורים חיצוניים, כפי שניתן להסיק משמה, היא פעולה במסגרתה אנחנו קונים קישור המפנה לאתר שלנו – בין אם לדף הבית ובין אם לעמוד פנימי כלשהו (בדרך כלל מאמר). הרכישה לרוב תהיה של מאמר שלם, בן כמה מאות מילים, הכולל כחלק אינטגרלי בתוכו את הקישור המיוחל לעמוד אותו אנחנו מעוניינים לקדם. כמובן שגם כאן מילות המפתח יכולות להיכנס לתמונה, כאשר בחלק גדול מהמקרים (אבל לא תמיד) השאיפה תהיה למקם את הקישור על גבי ביטויי המפתח המקודמים או וריאציות שונות שלהם.
קניית קישורים לקידום אתרים יכולה לשפר תוצאות קידום אורגני (SEO) בכמה אופנים. למרות שתחום זה דורש בכל מקרה עבודה מאומצת וסיזיפית לאורך זמן, אין ספק שקישור מוצלח יכול לשדרג משמעותית את תוצאות הקידום ולקצר את משך הזמן הדרוש עד ליעד המצופה – למשל, העמוד הראשון בגוגל. בכך הוא עשוי "לחסוך" חודשים ארוכים של קידום On Site, גם אם חשוב מאוד שלא לוותר על הוספת תוכן חדש וביצוע אופטימיזציה לאתר כל העת. בקידום האורגני המפתח הוא לפעול במקביל בכמה חזיתות, כשמי שממקם את כל הביצים שלו בסל אחד עשוי לגלות שהתוצאות שלו רחוקות מלהיות מרשימות. כך או כך נתקלנו בהרבה מאוד מקרים באתרים שלא הצליחו להתקדם מספיק דרך הפעולות שביצעו בתוכם באופן ישיר, גם אם הן נעשו לפי הספר, כשרק קניית קישורים חיצוניים עשו עבורם את השינוי המיוחל.

שירותי בניית קישורים

 

האם קישורים יכולים לשפר תדמית עסק?

את התוצאות של קידום בגוגל, בכל אחת מהחזיתות, חשוב לראות בצורה ישירה אבל גם עקיפה. קניית קישורים לאתרים יכולה בהחלט לחולל שינוי גם מהבחינה הזו. מעבר להשפעה של קישורים לקידום על המיקום של האתר במנועי החיפוש, הם עשויים להגדיל מאוד טראפיק לאתר: חשבו על קישורים חיצוניים היוצאים מאחד מבין האתרים הגדולים והפופולאריים ביותר בישראל, נניח "וואלה!" או "ישראל היום" המציעים מדורים מיוחדים למטרות אלה ().
ברור שלא כל גולש הנתקל בקישור אכן ייכנס אליו, וברור שיש עדיין מרחק בין כניסה לאתר לבין הפיכה ללקוח משלם או כזה המספק לידים לעסק, אבל סבירות גבוהה מאוד שזה יקרה באחוז מסוים (מה ששווה הרבה כסף בפועל). קניית קישורים לאתר יכול גם לשפר מוניטין אתר ולהפוך את הגורם המיוצג בו, בין אם חברה, נותן שירות או כל דבר אחר, לזכירים ולמוכרים פי כמה בציבור הרחב. העסק למשל יכול להתגאות בעובדה שהוא הופיע באחד מבין האתרים המוכרים בישראל ("כתבו עלינו"), ובצדק גמור.

המטרה: קניית קישורים איכותיים שעושים את העבודה

הסטנדרטים של מנוע הפופולארי בעולם, גוגל, השתנו משמעותית במהלך השנים. כפי שציינו בעמודים אחרים באתר אם בעבר הדגש היה על כמות, כיום כמות הקישורים חשובה – אבל ממש לא על חשבון האיכות שלהם. כדי להבין את השינוי בואו נחזור רגע כמה שנים אחורה, לתקופה בה האינטרנט היה "מפוצץ" בקישורים סתמיים. הם הופיעו בהודעות בפורומים (זוכרים שהיה כזה דבר?), באתרי המאמרים שהציגו תוכן ברמה ירודה ובשלל לוקיישנים אחרים. הציפייה הייתה שכמות גדולה של קישורים תשפר דירוגים בגוגל, ולמרבה הצער זה באמת קרה בחלק מהמקרים.
בשלב מסוים, גוגל החליטה (בצדק גמור) לצאת במלחמה ב"תוכן הזבל", שהציף את עולם האינטרנט. מאז לא רק שקניית קישורים ירודים עלולים לפגוע בתוצאות הקידום, אלא שגוגל גם מתגלמת הרבה יותר אתרים שעושים זאת נכון. בעוד שיש השפעה משמעותית למאפייני האתר המקודם, הכרחי לא פחות לראות בדיוק מהיכן שולחים את הקישור הקנוי. למרות שלא ברור בדיוק מה תהיה ההשפעה של קישור מסוים, אין ספק שהסטנדרטים המצופים מהאתר ומהקישור די גבוהים. היריעה קצרה מלתאר כאן בדיוק איך כל פרמטר עשוי להשפיע ומה התפקיד שלו בדירוג, אבל בין השאר מדובר כאן בפרמטרים דוגמת:

  • הדומיין (URL) – דומיין ותיק צפוי לספק תוצאות מרשימות יותר מאשר דומיין חדש. כך גם דומיין העומד בסטנדרטים הגבוהים הנדרשית מבחינת אבטחת מידע. בחלק גדול מהמקרים נרצה שהדומיין יהיה קשור במידה כזו או אחרת לנושא האתר המקודם (נניח, תיירות, עריכת אירועים, קולינריה, משפטים וכדומה), גם אם בפועל חלק מהאתרים הגדולים והמבוקשים ביותר מהם רוצים להוציא קישורים לא בהכרח עוסקים בנושא ספציפי.
  • נתוני הפתיחה של האתר – גוגל בוחנת בדיוק עד כמה התשתית של האתר ממנו רוכשים קישורים "חזקה". כך למשל בוחנים את השרת בו הוא מאוחסן, חוויית המשתמש שהוא מציע לגולשים, מהירות האתר וכן הלאה.
  • סמכותיות – אחד המונחים החשובים בבחינת ההשפעה של אתר על הקידום היא "סמכותיות", שמבטא את השאלה עד כמה אתר מסוים הוא מוביל בתחומו ובנוי היטב. כדי לענות על השאלה הזו, גוגל בודקת את החלוקה שלו לעמודים, לקטגוריות ולאזורים שונים, מערך הקישורים הפנימיים ("מפת האתר"), התדירות בה התכנים באתר מתעדכנים, איכות התוכן, הטראפיק שמגיע לאתר, כמות הקישורים הפנימיים אליו וכן הלאה
  • רספונסיביות והתאמה למובייל – כיום רוב הגלישה לאתרים נעשית דרך טלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים, ולא מחשבים נייחים או ניידים, מה שהפך את הדרישה של בניית אתרים רספונסיביים לחובה של ממש. אין ספק שהמגמה הזו רק תתרחב בשנים הקרובות. לפני שמחליטים לבצע קניית קישורים מאתר מסוים, חשוב לבקר בו מכמה מכשירים ולראות עד כמה חוויית הגלישה נוחה ומותאמת. אם האתר לוקה באחד מהפרמטרים האלו, יכול להיות שההשפעה של הקישור תיפחת, וכך גם החוויה שיקבלו הגולשים המגיעים אליו.

כמה בדיוק עולים קישורים חיצוניים?

טווח המחירים של רכישת קישורים רחב בכל קנה מידה, כך שכדאי להשקיע מחשבה באופן שבו התקציב מחולק – וזה נכון כמובן גם לפעולות אחרות שמרכיבות את המשוואה של מחיר קידום אתרים. האפשרות הראשונה היא קישורים חינמיים, למשל דרך אתרי מאמרים או בלוגים, אותם בחלק מהמקרים יכול כל גולש להעלות. הבעיה היא שהאפקט של קניית קישורים מהסוג הזה צפוי להיות מינימלי עד בלתי קיים, ובמקרים מסוימים הוא אף עלול לפגוע בתוצאות הקידום. במילים אחרות: ברוב המוחלט של המקרים, כדי שקישורים חיצוניים לאתר יעשו את העבודה צריך לשלם עליהם.

באילו סכומים מדובר? האמת היא שקשה לתת תשובה חד משמעית לשאלה הזו, פשוט כי טווח המחירים הוא רחב במיוחד. בהערכה גסה מאוד, הרי שעל קישור מאתר בסדר גודל קטן עד בינוני נשלם בחלק גדול מהמקרים סכום של כמה מאות שקלים עבור הקישור, כאשר ניתן להוסיף סכום נוסף עבור כתיבת המאמר או לחלופין לשלוח לאתר מאמר קיים עם לינק. יכול מאוד להיות שהאפקט של קניית קישור מאתר כזה יהיה מופחת בהשוואה לשמות הגדולים (אליהם נגיע מיד), אבל מצד שני מדובר כאן בעלויות סבירות שמאפשרות הוספת כמה קישורים בחודש. אם האתר עומד בסטנדרטים דוגמת אלו שתוארו מעלה, וגם קשור לתחום הפעילות שרוצים לקדם, הוא יוכל לתרום לא מעט לקידום שלנו ולספק במקביל טראפיק רלוונטי (שלא חייב להיות כמובן בכמויות מסחריות).

בקצה השני של הסקאלה, תמצאו אתרים שקישור מהם עומד על כמה אלפי שקלים או אפילו עשרות אלפי שקלים – אם מביאים בחשבון את האתרים הבולטים בישראל, שמציעים באופן מאוד לא מפתיע אפשרויות קידום ממומן מגוונות. במהלך השנים נתקלנו בלא מעט מקרי שהבם קניית קישור אחד מאתר מוביל הקפיץ אותם עשרות מקומות במנוע החיפוש, אפילו לאזור הדירוגים הראשונים, מה שכמובן חוסך הרבה זמן ומאפשר קידום מהיר ורלוונטי. מצד שני, מדובר כאן בעלויות שלא כל עסק יוכל או ירצה לעמוד בהן, בעיקר אם הן יביאו לכך שהוא יצטרך להתפשר בפעולות האחרות הנעשות במסגרת הקידום (באתר עצמו או מחוצה לו) או אפילו לוותר עליהן לחלוטין.
בהרבה מאוד מקרים, המפתח להצלחה נמצא איפשהו באמצע: אתרים שכן עומדים בסטנדרט האיכות הדרוש, תוך שילוב מפעם לפעם של קישורים לקידום מהאתרים היקרים יותר.

שימו לב שיש כמה שאלות שכדאי מאוד שתשאלו את עצמכם לפני שאתם משלמים על הקישור:

  • האם המחיר כולל כתיבה של המאמר? ואם לא, האם ניתן להזמין שירותי כתיבה בנפרד? חשוב לראות מיהו כותב הטקסטים ולהתרשם במידת האפשר מדוגמאות לעבודות קודמות שלו. אתם לא רוצים לשלם סכום של אלפי ועשרות אלפי שקלים על מאמר שכתוב בצורה שאינה מושכת או שעמוס בשגיאות מכל סוג
  • הדרישות לגבי הטקסט – מספר המילים למשל. יש אתרים שיגבילו את הטקסט למינימום 700-500 מילים, אחרים מעט יותר או פחות. בנוסף לכך כדי להימנע מסבבי תיקונים או מאי נעימות מול האתר, חשוב להתאים אותו מראש לדגשים לגבי האורך, הכותרות, מספר המופעים של ביטויי המפתח, אזכור שם הלקוח/מותג ועוד. מומלץ לראות דוגמאות לקניית קישורים
  • כמה זמן המאמר צפוי להיות מוצג באתר? בדרך כלל ההתחייבות של האתרים היא על כמה שנים לפחות. בדקו גם מהי המדיניות במקרה בו האתר יורד מאוויר לפני הזמן, למשל עקב סיבה טכנית
  • היכן בדיוק המאמר יוצג? באתרים גדולים, קיימת פעמים רבות האפשרות לשלם יותר תמורת הצגה של המאמר באתר הבית, קידום שלו בפלטפורמות שונות (למשל עמוד הפייסבוק של האתר) וכן הלאה. על חשיפה אנחנו הרי צריכים לשלם, ולא פעם התוספת הזו משדרגת משמעותית את תוצאות ההשקעה
  • במסגת קניית קישורים – כמה קישורים ניתן לשלב במאמר, ובאילו תנאים? ההמלצה הכללית היא לא להעמיס בקישורים, כשכמעט בכל המקרים קישור אחד זה די והותר
  • מי יהיה חתום על המאמר? באתרי החדשות הגדולים, למשל, נדרש בחלק גדול מהמקרים ציון של העובדה שמדובר בתוכן שיווקי או בתוכן הנכתב בשיתוף פעולה עם חברה מסוימת. עשוי להיות לזה אפקט מבחינת התוצאות של הקידום, האופן בו המאמר נתפס בעיני קהל היעד וכן הלאה
  • תמונות – האם על החברה ששולחת את המאמר לספק גם תמונה? על מי מוטלת האחריות לקנות את התמונה (כאשר מדובר בתמונה ממאגר הקיים באינטרנט)
  • ועוד…

אז איך עושים קניית קישורים?

אחרי שהבנו למה כדאי בהחלט להשתמש בשיטת קניית קישורים לאתר ומה הופך קישור למוצלח, הגיע הזמן להגיע לשורה התחתונה: האופן בו כדאי לבצע זאת. ההמלצה הראשונה היא לבצע את התהליך בעזרת חברת קידום אתרים, שתוכל לראות את התמונה במלואה ולהציע את הפתרונות הרלוונטיים ביותר לעסק נתון. חשוב לראות מהי נקודת המצב הנוכחית של האתר/העסק ולהציב בהתאם לכך יעדים ריאליים שניתן להגשים גם בעזרת הקישורים הללו.

החברות הבולטות בתחום קידום האתרים מחזיקות במאגר של מאות אתרים מוצלחים, חלקם נבנו באופן עצמאי על ידי החברות או גורמים שפועלים מטעמם – מה שמבטיח כמעט לחלוטין את אותם סטנדרטים גבוהים והתאמה לציפיות ולדרישות של מנוע החיפוש. מאגרים אלו יכולים לשמש את התשתית הנדרשת לבניית הקישורים, מה שחוסך מהלקוח זמן, מאמצים ולרוב גם כספים בדרך המיוחלת במעלה מנוע החיפוש. חשבו מנגד על התרחיש בו אתם מנסים לחשוב מהם האתרים המתאימים לפרסום, יוצרים איתם קשר ישיר ומנסים להבין את חוקי המשחק. בחלק גדול מהמקרים זה לא אפשרי, בהיעדר קשרים וכישורים, בעוד באחרים אתם עלולים לשלם הרבה יותר. מקדמי אתרים וחברות הפועלות בתחום המאוד פורה כיום של שירותי קניית קישורים עשויים לרכוש כמות גדולה של מאמרים מאתר נתון, מה שיביא להוזלה משמעותית של המחיר שהם משלמים – וכן- גם העלות עבור הלקוח בסופו של יום.

אסור לשכוח שחלק בלתי נפרד בתהליך קניית קישורים היא תכנון, מה שמחייב ידע מקצועי ותיאורטי בתחום אם מעוניינים למקסם כל לינק לאתר שלכם. זה מתחיל עוד במחקר המילים, בהכרחי במיוחד כאשר בוחרים שהקישור לאתר המקודם יהיה דרך הביטוי עצמו. קישור שאינו מביא בחשבון את היקפי הביטויים המשולבים בו ואת התחרות המאפיינת אותם, עלול להחטיא את המטרה שלו בלא מעט אופנים. דוגמה נוספת היא אתר שנראה אולי מפתה על הנייר אבל פחות מתאים לקהל היעד או למאפייני העסק: לא נרצה למשל לפרסם אתר קוסמטיקה נשית לפורטל העוסק בנושאים המזוהים עם גברים, ונעדיף שלא לקשר אתר המיועד לקהל יעד צעיר לפורטל שהגולשים בו מבוגרים פי כמה.

שימו לב שהעבודה על הקישור ממש לא מסתיימת ברגע שקניתם אותו, ואפילו לא כשמהמאמר המדובר כבר עלה לאוויר. בנוסף חשוב לעקוב אחר הצלחת הקישור, הן מבחינת הדירוגים במנוע החיפוש (שכמובן ממש לא תלויים אך ורק בו) אלא גם בעזרת כלים מגוונים המוצעים כיום, דוגמת Google Search Console. הנתונים האלו יכולים ללמד אותנו מה עובד ומביא תוצאות ומה פחות, כך שנוכל לגבש מדיניות קניית קישורים בעתיד ובמקרים מסוימים אפילו לבצע התאמות במאמרים שכבר עלו לאתרים השונים (כמובן שלא כל אתר אכן מציע את הגמישות הזו).

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: