חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת קידום אתרים: טיפים לבחירה נכונה של חברה

תוכן עניינים

אם הגעתם לכאן, סימן שגם אתם רוצים להתקדם בגוגל. בזירה כל כך תחרותית, אין לכם אפשרות להישאר מאחור. אתם חייבים לעשות את כל המאמצים להתקדם במעלה מנוע החיפוש הפופולארי בעולם, גוגל, בביטויים המתאימים לכם בדיוק. מדובר במלאכה ממושכת, בת כמה חודשים או שנים לפחות, אבל השכר בצידה: מיקום גבוה שגם מפנה אליכם גולשים בעלי פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות. חברת קידום אתרים, כמו גם מקדמי אתרים מומחים, הם הבסיס להצלחה. אבל איך בדיוק תבחרו את החברה המושלמת עבורכם, שתקדם אתכם – ולא רק במנוע החיפוש.

טיפים לבחירת חברות קידום אתרים

הכול מתחיל מהגדרת הצרכים

עוד לפני שאתם ניגשים ל"ת'כלס" – כלומר, מציאת חברת קידום אתרים – אתם חייבים לעשות חושבים בינכם לבין עצמכם ולהגדיר מה בדיוק אתם מעוניינים להשיג באמצעות החברה. האם המטרה היא לעלות בדירוגים האורגניים? להגדיל את הטראפיק באתר? לשפר את הלידים וכמות המכירות? וכן הלאה. ברור שכל המטרות האלה חשובות, אבל אם מגיעים ממוקדים אפשר לבחור באסטרטגיה המתאימה יותר לצרכים, להציב יעדים ריאליים ובעיקר לעמוד בהם. שאלת התקציב נכנסת לתמונה בנקודה הזו בדיוק.

כמובן שייתכן מאוד שלא יהיה לכם את הידע הדרוש להגדיר מטרות ברות השגה, ולהוציא מהתמונה כאלה הנחשבות לבזבוז זמן של ממש. החברה המיועדת יכולה כמובן לסייע ולייעץ, ובתהליך "בריא" אתם משתמשים בידע ובניסיון של אנשיה על מנת להגשים את הרצונות שלכם.

מחפשים חברת קידום אתרים? תגדירו קודם תקציב!

העולם של קידום אתרים אורגני הוא אינסופי מבחינת הפעולות שניתן לבצע בתוכו, והתקציב משתנה בהתאם. זה לא אומר שאם תשלמו סכומי עתק בכל חודש תגיעו בהכרח להצלחה, וגם לא שחברה שגובה מחירים סבירים היא בהכרח בינונית. מה שחשוב שתיקחו מכאן הוא שהתקציב הוא משתנה חשוב מאוד במשוואה של בחירת חברת קידום אתרים, וכמובן שגם בהתנהלות השוטפת מולה. אם אתם בוחרים תקציב שעולה על מידותיכם, יכול להיות שאולי תתקדמו בגוגל מהר יותר אבל תרגישו "חנוקים" בתקציב השיווק או אפילו בהתנהלות השוטפת. הרי תמונת השיווק, אפילו באינטרנט, לא מסתכמת רק בקידום אורגני אלא גם כוללת פעולות דוגמת הקמת אתר, כתיבת תכנים עבורו, ניהול ותחזוקה, קידום במדיה החברתית וכן הלאה.

אם עשיתם את שלב התכנון הראשוני כפי שהמלצנו לעשות מעלה, יכול מאוד להיות שאתם יודעים כבר מהו תקציב אפשרי עבורכם. יש חברות שמסוגלות להתאים לכם חבילה אישית בהתאם לתקציב ולמטרות, והן יכולות לקבל עדיפות. בדומה לכל תחום אחר, יש בהמשך חברות יקרות יותר מאחרות. ניתן לבצע סקר מחירים מסוים ולראות לאן נושבת הרוח, תוך שאתם משתמשים בכל האינסטינקטים הצרכניים שסביר להניח שכבר פיתחתם בשלב מסוים.

נקודה חשובה: קידום אורגני הוא מסע ארוך, בו מי שמוריד את הרגל מהגז עלול לגלות שהמתחרים עוקפים אותו בסיבוב. לכן בחנו את העלות לא רק בנקודת הזמן הנוכחית, אלא חודשים קדימה. עדיף בדרך כלל לפרוס את תקציב הקידום על פני כמה שיותר חודשים, או אפילו שנים, ולא לבחור לרכז את העבודה בחודש ספציפי אחד (להבדיל מהמקרה של קידום ממומן, למשל). אחרת, פעולת הקידום עלולה להיות חסרת תועלת של ממש.

בחנו את תיק העבודות של החברה

שמה של חברת קידום אתרים מקצועית יכול וצריך ללכת לפניה, ולכן סקירת הרזומה הוא חלק בלתי נפרד במאמצים לאיתור החברה המושלמת. בחנו כמה שנים החברה פועלת בתחום ומיהם הלקוחות שהיא משרתת: אם היא מעניקה את שירותיה ללקוחות מכובדים, או לכל הפחות לכאלה שמזכירים את העסק שלכם, יכול להיות שבחירה בה היא הצעד החכם.

ודאו אילו שירותים נוספים החברה מספקת, תוך שאיפה שיהיו אלה שירותים שמתקשרים לעולם הרחב של שיווק דיגיטלי. למה הכווונה? חברה שמציעה בנוסף לקידום האורגני גם שירותים של בניית אתרים או כתיבת תוכן, לדוגמה, יכולה להציע עבורכם שלם הגדול מסך החלקים שלו. הפעולות החשובות בתמהיל השיווק האינטרנטי נעשות במקרים אלו תוך בחינת התמונה המלאה, למשל אופטימיזציה של עמודי תוכן קיימים, קישורים לאתרים או כתיבת מאמרים "ידידותיים" עבור מנוע החיפוש. כאשר החברה מציעה מספר פתרונות תחת קורת גג אחת, יכול מאוד להיות שההתנהלות מולה תהיה פשוטה ונטולת תקלות, מה שיחסוך לכם בנוסף זמן, מאמצים וככל הנראה גם כספים.

חברת קידום אתרים

ליווי אישי, שקיפות ומה שביניהם

אתם בטח מכירים את זה מהרבה מאוד תחומים אחרים: אתם סוגרים עם חברה על מוצר או שירות, ולאחר מכן מתקשים להבין בדיוק מי נגד מי. חברות קידום אתרים גדולות הן לא בהכרח חיסרון, אלא אם הטיפול באתר שלכם נופל אל בין הכיסאות. במצבים אלו, ייתכן שלא תהיה חלוקת תפקידים ברורה בין אנשי הצוות בחברה, ולא יהיה גורם מקצועי שילווה את אסטרטגיית הקידום. תהליך הקידום והתוצאות שלו עלולים להיפגע בדרך זו.

אז מה עושים? פשוט מאוד: מוודאים שיש לכם אוזן קשבת בחברה, כלומר, מישהו שילווה את התהליך מ-א' ועד ת' ויפקח עליו. כדי לקבל את התשובה לשאלה הזו מומלץ לבדוק מראש כיצד תתבצע ההתנהלות מול אותה חברת קידום אתרים, למשל מי יהיה איש הקשר מולה, איך יעדכנו אתכם בפעולות הקידום שנעשות ובתוצאותיו (שיטה מקובלת היא סיכום חודשי) ועוד. ככל שהחברה פועלת בשקיפות גדולה יותר, כך סביר להניח שתקבלו שקט נפשי, שתדעו בדיוק על מה אתם משלמים ותוכלו לקבל החלטות משמעותיות תוך כדי התהליך.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: