חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחיר קידום אתרים: כמה תשלמו כדי להתקדם בגוגל?

תוכן עניינים

האתגר של כל אתר, בלי קשר לתחום הפעילות שלו, הוא להתקדם במעלה מנוע החיפוש גוגל, במונחים המחופשים והרלוונטיים ביותר עבורו. זוהי התורה השלמה של קידום אתרים אורגני (SEO), בה דבר אחד ברור: אין קסמים, וגם לא מתנות חינם. כדי להיות מדורגים גבוה, וכמובן שגם להישאר שם לאורך זמן, אתם צריכים לפנות לחברה או למקדם שיודעים את העבודה וילוו אתכם במסע הארוך. אבל כמה עולה קידום אתרים? ואיך בדיוק נקבע מחיר קידום אתרים? על כך ועוד במאמר הבא.

הטווח הרחב של קידום אתרים מחיר

כבר בשלב הזה, חשוב לציין שאין תשובה חד משמעית לשאלת מיליון הדולר (טוב, קצת פחות) בה אנחנו עוסקים בסקירה הנוכחית. טווח מחירי קידום אתרים הוא סופר מגוון. הוא מתחיל בדרך כלל עם 1,800 ש"ח, אבל עשוי להיות גבוה מכך פי שישה, שבעה, עשרה ויותר. עבור חברות ענק או אתרים הפועלים בתחומים תחרותיים במיוחד, ייתכן שיהיה צורך בתקציב בגובה 10,000 ש"ח לפחות. כל מקרה לגופו, כשהתקציב בהחלט עשוי להשתנות לאורך הדרך בהתאם לשינויים בסדר העדיפויות, קצב ההתקדמות וכן הלאה.

ואפרופו התקדמות – שימו לב שבניגוד לחלק מהפעולות האחרות בשדה הקידום הדיגיטלי, דוגמת קידום ממומן, בתחום הקידום האורגני חשובה ההמשכיות. הקידום חייב להתבצע לאורך זמן, ובאופן שוטף מדי כל חודש, כשחשוב לא להוריד את הרגל מהגז כאשר מגיעים למיקומים הרצויים במנוע החיפוש. אחרת, תגלו מהר מאוד כי הדירוגים יורדים. המשמעות בפועל היא שרצוי לא לבנות תוכנית עבודה לטווח ארוך יחסית, ולא לבזבז את כל תקציב הקידום בחודש עבודה מאסיבי אחד וכמובן לקחת זאת בחשבון שדנים עצמכם והשותפים לעסק בשאלת מחיר קידום אתרים.

מחיר קידום אתרים

הגורמים המשפיעים על מחיר קידום אתרים

השאלה הבאה שעולה, באופן כמעט אוטומטי, היא כיצד בדיוק נקבע קידום אתרים בגוגל מחיר. האמת היא שאת המשוואה הזו מרכיבים לא מעט פרמטרים, ביניהם:

גודל האתר

לא צריך להיות מומחה כדי להבין שגודל האתר משפיע באופן ישיר על היקף העבודה האפשרית עליו, ולכן גם משפיע על מחיר הקידום. ככל שהאתר גדול וכולל יותר תוכן (או פוטנציאל לתוכן), יש יותר "בשר" לעבוד איתו. אבל גם יש היקף גבוה יותר של מלחמות קידום אורגני להיכנס אליהן, לטוב ולרע.

במה זה בא לידי ביטוי בפועל? היקף העבודה באתר סחר עם מאות מוצרים יהיה גדול משמעותית מאשר בניית אתר תדמית בו כמה עמודים בודדים, ובהתאם לכך יקבע מחיר קידום האתר. עם זאת ברור שאסור להתייחס בקלות ראש למלאכת קידום אתרים קטנים או נישתיים יותר, להם יש פוטנציאל צמיחה משמעותי מאוד. במעמד הבנייה חשוב להתאים את האתר לפלטפורמות השונות, הרי אנחנו מכירים שהנתונים שמראים שרוב הגלישה היום נעשית מהמובייל: מומלץ להשקיע כבר בנקודת ההתחלה במלאכת בניית אתרים רספונסיביים, שמתאימים עצמם לפלטפורמה (גודל המסך) ממנה נכנסים אליהם.

רמת התחרות

בין אם האתר גדול או קטן, חשוב לבחון את התחרות בשדה המשחק הרלוונטי. ככל שהתחרות גדולה (כמו שקורה באתרים בתחומים משפטים, בריאות, תיירות, ביטוחים וכדומה), כך יותר אתרים מתחרים על המיקום בגוגל ועל תשומת הלב הגולשים, בתקווה שיהפכו ללקוחות.

תוכנית הקידום חייבת לכלול מחקר מתחרים ומילות מפתח, לפיו ניתן לבחון אסטרטגיה מותאמת, וזה נכון פי כמה וכמה בזירות תחרותיות. כלל האצבע הוא שתחומים או ביטויים תחרותיים ידרשו עבודה מאומצת ומרובה, ולכן מחיר קידום אתרים מהסוג הזה יכול לטפס כלפי מעלה. במקרים אלו אסטרטגיית הקידום צפויה להיות מעט שונה, ולכלול בין השאר התייחסות ניכרת לביטויי המשנה והזנב הארוך שעשויים להיות תחרותיים פחות אבל מאוד רלוונטיים לעסק.

מאפייני האתר המקודם

קיימים לא מעט מאפיינים מובנים של האתר שמגדירים את ה"מעמד" שלו בגוגל, ועשויים לקבוע לכן את מורכבות הקידום ואת מחירו. אתר ותיק עם דומיין טוב ורלוונטי לתחומי העיסוק שלו יוכל להתקדם במהירות גדולה מאשר אתר שזה עתה נפתח. עם זאת, ייתכן מאוד שאתר ותיק ידרוש יותר עבודת ארגון וסידור, למשל טעויות שנעשו בקידום קודם לכן (מילות מפתח שגויות, לינקים שבורים, עמודים המתחרים אחד בשני באותם ביטויים וכן הלאה) או היעדר מחשבה מספקת מהו שדה המשחק האורגני.

קידום אתרים מוצלח חייב להתחיל עם תוכנית מסודרת, המתבוננת גם חודשים שלמים קדימה. חשוב להגדיר מראש את הציפיות ודרכי ההתנהלות, למשל בכל הנוגע לכתיבת תוכן חדש לאתר, הוספת קישורים לאתר מרחבי הרשת ועוד. בדרך כלל הקידום יכלול מגוון פעולות הנעשות באתר ובמחוצה לו, במקביל או בצורה הדרגתית, וחשוב לפעול לרוב בכמה חזיתות במקביל.

אלו הן סוגיות שתוצאות הקידום מושפעות מהן, וכמובן שגם על פרמטר מחיר הקידום. ההמלצה שלנו היא לא להתפשר בטיב התוכן או הקישורים, ולצד זה כמובן שלא להזניח את כמות העבודה.

קידום אתרים אורגני מחיר מושפע מהמקדם

כל חברת קידום אתרים או מקדם עצמאי יכולים לגבות את הסכום שהם רואים לנכון בשל המלאכה (דיברנו קודם כי ישנם תחומים תחרותיים מאחרים. ובכן, תחום קידום האתרים נחשב לאחד התחרותיים שיש בישראל). הדבר החשוב ביותר מבחינתכם הוא לוודא שאתם מקבלים תמורה למחיר, כלומר, בוחרים בעלי מקצוע ששמם הולך לפניהם ושיכולים להציג בפניכם רשימה מרשימה של הצלחות.

רצוי בכל מקרה לוודא איך נעשית ההתנהלות מול מקדם האתרים: כיצד יוצרים איתו קשר? האם הוא מעדכן אתכם באופן שוטף בפעולות שנעשות באתר ובתוצאות הקידום? וכן הלאה. מהניסיון שלנו, רבים שפונים לחברה הפועלת בתחום ומקבלים הצעות מחיר קידום אתרים מרגישים שאין תמורה לכסף שלהם מהסיבה הפשוטה שהם לא יודעים מהן הפעולות שנעשות בפועל. לכן רצוי לבחור במקדם שפועל בשקיפות מלאה ובשותפות מלאה איתכם. זה יכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף בסופו של יום.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
אסטרטגיות ריטרגטינג מתקדמות

בעולם השיווק הדיגיטלי המודרני, ריטרגטינג הפך לכלי חיוני להגדלת המכירות ושיפור ההחזר על ההשקעה בפרסום. אסטרטגיית ריטרגטינג מתקדמת מאפשרת לעסקים לפנות מחדש ללקוחות פוטנציאליים שכבר

להמשך קריאה >>