למה קידום אתרים לוקח לפחות חצי שנה?

כמעט כל מי שמעוניין לשכור את שירותיו של מקדם אתרים, שואל, כבר בשיחת הטלפון הראשונה את השאלה שאין להימנע ממנה: "כמה זמן ייקח לי לקדם את האתר עבור ביטוי מפתח מרכזיים לעמוד הראשון בגוגל?"

 


רוצה לקבל פרטים? נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

אם מקדם האתרים מולו התקשרתם הוא אחראי, הוא יסביר לכם שקצב הקידום תלוי בהרבה מאוד משתנים, חלקם הגדול לא בשליטתו, אולם קיים פרק זמן מינימלי, שבו רוב רובם של האתרים נמדדים ומוערכים על ידי מנועי החיפוש, ושבו לא תראו תוצאות משביעות רצון. מקובל יהיה לומר, שפרק הזמן המינימלי הזה אורך כחצי שנה.

 

במאמר הזה ננסה להבין מדוע קידום אתרים זה תחום כל כך איטי, ומדוע נדרשים חודשים ארוכים על מנת לדרג עמודי אתר עבור ביטויי מפתח מרכזיים בדפי תוצאות החיפוש.

 

סיבה ראשונה: נדרש זמן על מנת למדוד אסטרטגיית תוכן

תוכן הוא, כידוע, אחד הפקטורים המרכזיים והמשפיעים ביותר על איכות הקידום של האתר ועל קצב הקידום. אולם, כיצד מודדים תוכן איכותי? ומה, בכלל נחשב לתוכן איכותי בנישה שבה פועל האתר?

 

על מנת שמנוע החיפוש יוכל להעריך את איכות התוכן באתר, הוא צריך להשוות אותו לתכנים באתרי המתחרים. הוא צריך למדוד את עומק התכנים. את מהימנות מקורות המידע. את קצב הפרסומים. הוא נדרש להבין האם בית העסק בחר להשקיע באסטרטגיית תוכן לאורך זמן. הוא רוצה לוודא שלא מדובר בחובבן שהעלה מספר תכנים לאתר ומעוניין בדירוגים גבוהים, אלא במקור בעל סמכות וידע בתחום, שיש לו כוונה אמיתית לתת ערך לגולשים לאורך זמן.

 

תוכן איכותי הוא כזה שמשפיע על מדדים אחרים באתר, הקשורים בהתנהגות גולשים (נגיע לזה בהמשך).

נדרש זמן על מנת למדוד סמכות באמצעות פרופיל קישורים

כל מי שהתנסה בקידום אתרים יודע שאיכות פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר היא מרכיב חשוב כמעט בכל תהליך קידום אורגני של אתר אינטרנט.

 

אולם, הסבירות שאתר חדש יעלה לאויר ומיד, בתוך מספר ימים, יקבל כמות גדולה של קישורים חיצוניים איכותיים, היא, איך לומר זאת בעדינות, מאוד לא סבירה.

 

לכן, מדידה של איכות הבניה של פרופיל הקישורים היא משימה שלוקחת זמן רב. מנוע החיפוש היה רוצה לראות שהאתר מקבל קישורים חדשים לאורך זמן, בהתאם לאסטרטגיית הפצת התוכן שלו, ולפעילות שלו ברשתות החברתיות. קישורים כאלו צריכים להתקבל, בצורה טבעית, גם מאתרים בעלי סמכות גבוהה וגם מאתרים בעלי סמכות נמוכה, עם אנקורים (טקסט עוגן) מגוונים, בזמנים שונים, וממקורות שונים.

 

זאת ועוד, לאורך זמן, הדרך האמיתית למדוד איכות של פרופיל קישורים היא לא על ידי מדידת הסמכות של האתרים מהם יוצא קישור לאתר המדובר, אלא בהתממשות הציפיה של מנוע החיפוש לראות קישורים לאתר מאתרים רלוונטיים. למשל, אם בלוגר סוקר את 5 המסעדות הטובות באזור גאוגרפי מסויים, אזי אם אתם מנהלים אתר אינטרנט עבור מסעדה איכותית מאוד באותו איזור גאוגרפי, והמסעדה נחשבת למקום מעולה שניכרת בו שביעות הרצון של הסועדים, אזי, במקרה כזה, מנוע החיפוש היה מצפב לראות את הבלוגר מקשר במאמר שלו, גם למסעדה שלכם, בנוסף ליתר המסעדות שציין.

נדרש זמן על מנת למדוד את תגובת הגולשים לאתר

הזכרנו זאת בסעיף של התוכן, אולם כעת ניכנס לעומק הדברים. אחד המדדים שמשפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש, הוא התגובה של גולשים שונים באתר והסממנים שהם שולחים למנוע החיפוש בדבר חווית המשתמש שלהם.

 

איך גולשים יכולים לשלוח סממנים לגבי חווית המשתמש שלהם למנוע החיפוש? למשל, באמצעות כמות הצפיות שלהם בדפים, בזמני השהיה באתר, בישעור הנטישה של האתר מן העמוד הראשון שבו ביקרו, מחזרה שלהם אל דף תוצאות החיפוש והמשך אל התוצאות הבאות ועוד ועוד.

 

גולשים יכולים לאותת למנוע החיפוש על שביעות הרצון שלהם מן האתר באוסף גדול של דרכים, אולם איתותים כאלו, לא ניתן למדוד בפרק זמן קצר. מנוע החיפוש צריך לעשות שימוש במדגם מספיק גדול, גם כדי להיות משוכנע שהוא מבין נכון את התנהגות הגולשים באתר, וגם כדי למנוע מניפולציות של גורמים זדוניים.

מקדם האתר לא עובד בחלל ריק

סיבה נוספת לכך שקידום אתרים אורגני הוא משימה שאורכת זמן, היא העובדה שמקדם האתרים אינו פועל בסביבה נטולת תחרות. לצד הניסיונות של המקדם לשפר את ביצועי האתר במנועי החיפוש, פועלים גם מקדמים אחרים שמנסים לעשות דבר דומה, בעבור אתרי המתחרים.

 

מנוע החיפוש זקוק לזמן על מנת להעריך את איכות האופטימיזציה שמבצעים האתרים השונים, ללמוד על הפעילות של האתרים לאורך זמן, ולזהות תהליכים של אופטימיזציית יתר.

 

לסיכום

לשאלה מדוע לוקח זמן רב עד לניתן להבחין בתוצאות של קידום אורגני ישנן לא מעט תשובות טובות: מנוע החיפוש זקוק לזמן על מנת להעריך נכונה את אסטרטגיית התוכן של האתר, לגבש עמדה לגבי איכות בניית פרופיל הקישורים החיצוניים, וכן ללמוד על מידת שביעות הרצון של הגולשים מן האתר.


רוצה לקבל פרטים? נא להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *