חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית חנות וירטואלית WooCommerce – מוורדפרס באהבה

תוכן עניינים

בניית חנות וירטואלית עם WooCommerce – עושים את זה נכון

החלטתם לצאת לדרך ולהתחיל בתהליך בניית אתר מכירות. גייסתם את המוטיבציה הראויה, יכול להיות שגם ממש ברור לכם איך החנות תיראה – אבל תכל'ס, אין לכם באמת מושג מה הצעד הבא להתנעת המהלך או איך עובדת בניית חנות וירטואלית. לפני שתלכו לאיבוד במבוך האפשרויות , הכירו את WooCommerce – התוסף המוביל בתחומו לבניית אתר מכירות. במה מדובר? מה הפיצ'רים הבולטים שלו ומהם היתרונות היחסיים שהוא מציג? הנה מדריך שיעשה לכם סדר.

WooCommerce – נעים להכיר

מה שהתחיל כתוסף תמים של מערכת הניהול וורדפרס, הפך במהרה לאחד התוספים הפופולריים ביותר בעולם. עם כמות הורדות החוצה את ה-30 מיליון ושימוש על ידי כ-37% מכלל החנויות הווירטואליות, מיצב את עצמו WooCommerce כמוביל בתחום החנויות המקוונות. בניית אתר מכירות באמצעות WooCommerce נחשבת לפשוטה מאוד יחסית, ובאמצעותה ניתן למכור מוצרים ממשיים או דיגיטליים, לנהל את מערך ההזמנות, לערוך בקרת מלאי בלחיצת כפתור, להוסיף קופונים, לצאת במבצעים – ועוד הרבה יותר מזה.

יתרונות המערכת

  • בעלות מלאה – החנות ש"תבראו" שייכת אך ורק לכם. רק לכם יש גישה למערכת הניהול שלה ואתם לא תלויים באף גורם חיצוני. גם אם תרצו לשנות אותה, להוסיף בה מוצרים או להסיר מהמלאי מוצרים לא רלוונטיים – תוכלו לעדכן זאת בקלות.
  • מחיר אטרקטיבי – בהשוואה למערכות מתחרות, בניית חנות וירטואלית בוורדפרס נחשבת לזולה באופן משמעותי
  • ללא הגבלה – המערכת מסוגלת להתמודד עם מלאי אינסופי ועם מאגר נתונים עצום, כך שלא תוגבלו במספר המוצרים המוצעים בחנות או במספר המשתמשים היכולים לגלוש בה במקביל
  • קידום בקלות – כדי שהחנות שלכם תמלא את ייעודה, היא חייבת לעבור קידום בגוגל וברשתות החברתיות. מערכת WooCommerce מתממשקת בקלות עם מערכות הפרסום של גוגל, כמו של פייסבוק, אינסטגרם ודומיהם – כך שתוכלו לצאת בקמפיינים או מודעות ממומנות בקלות ולחשוף את החנות שלכם לקהל חדש ורענן
  • מתאים לעסקים בכל גודל – בין אם אתם עסק קטן בתחילת דרכו ובין אם אתם מחזיקים רשת חנויות פיזיות מרושתת והחלטתם להוסיף גם חנות וירטואלית – מערכת המכירות של וורדפרס מתאימה לכם. לא זו בלבד, אלא שהיא גם מסייעת לכם לחסוך עלויות תיווך משמעותיות לממשקי החנויות הגדולות ומאפשרת לכם לקדם את מוצריכם באופן מקצועי, יעיל ופשוט.

חנות בוורדפרס כל הפיצ'רים

1. ניהול מלאי

ניהול המלאי באמצעות WooCommerce מאפשר לכם:

  • הגדרת סטטוס מוצר – האם המוצר זמין במלאי, אזל או בהזמנה
  • הוספת מק"ט – מספר סידורי לכל מוצר
  • פירוט כמות זמינה – כמות פריטים במלאי
  • הוספת הגבלות – במידה ותרצו להגביל את הקנייה לפריט אחד בלבד

2. מפרט מלא למוצר

עבור כל מוצר, תוכלו להוסיף תיאור קצר ושיווקי, כמו גם להוסיף תגיות, לשייך לקטגוריה מסוימת וכמובן – להוסיף תמונות המתארות את הפריט. מלבד זאת, תוכלו להשאיר מקום לדירוג המוצר על ידי גולשים ולהוסיף חוות דעת.
תיאור המוצר יכול להיות קצר ותמציתי, אך אם יש לו תכונות נוספות – כגון מספר גוונים, מידות לבחירה, גדלים וכדומה, תוכלו להוסיף לו וריאציות נוספות.

3. משלוח

גם ניהול המשלוחים, הגדרתם ואופן השילוח הרצוי יכול להיקבע על ידכם בקלות:

  • מידות ומשקל
  • אזורי משלוח – תוכלו להגדיר את אזורי המשלוח המוצעים לפריטים הנמכרים בחנות, להגביל את אזור המשלוח או לקבוע תעריף שונה לכל אזור
  • יעד המשלוח – תוכלו לאפשר ללקוח לקבוע האם המשלוח יגיע לביתו, לכתובת משלוחים קבועה או לכתובת שלישית
  • סוג המשלוח – שליח עד הבית, באמצעות דואר ישראל, איסוף לחנות פיזית או כל סוג משלוח אחר לבחירתכם

4. הזמנות

ניהול ההזמנות (מאחלים לכם שיהיו המון כאלה) מאפשר לכם לצפות בהזמנות קיימות ולנהל את החדשות:

  • סטטוס הזמנה – תוכלו לבדוק, עבור כל הזמנה נכנסת, באיזה סטטוס היא כעת. בין השאר, תוכלו לנהל את המוצרים לשליחה, מוצרים בטיפול, הזמנות בהמתנה, הזמנות שבוטלו ועוד.
  • הזמנות מוצרים דיגיטליים – במידה ואתם מוכרים שירות מסוים (ספר, קורס וכדומה) ולא מוצר ממשי, לשונית ההזמנות תאפשר לכם לצפות בפרטי הלקוחות שהזמינו את השירות

5. קופונים

הוספת קופונים כחלק מהמערך השוטף של ניהול העסק תסייע לכם להגדיל את מעגל הלקוחות ולעודד אותם לבצע רכישה באתר (והרי לשם כך התכנסנו, אז נהדר!):

  • הגדרת הקופון – מהי ההנחה הניתנת? מהן ההתניות שלה? מהן ההגבלות שלו (בקנייה מעל סכום מסוים, בקניית מוצר מסוים, למשך תקופה מוגדרת או פרמטרים נוספים לבחירתכם)
  • ערך הקופון – הנחה עבור מוצר מסוים או אחוז הנחה מסוים
  • תאריך תפוגה – כמה זמן הקופון תקף? לאחר התאריך שתגדירו, הקופון לא יוכל להיות בשימוש
  • הגבלות נוספות – תוכלו להחליט מהו הסכום המינימלי לרכישה כדי להשתמש בקופון, האם ניתן לעשות בו שימוש בתוספת קופונים אחרים שאתם מציעים, האם הקופון חל על מוצרים במבצע וכמה פעמים ניתן לעשות בו שימוש לכל לקוח

6. תשלומים

הגדרת אפשרויות התשלום במסגרת בניית חנות מקוונת:

  • העברה בנקאית
  • המחאה
  • מזומן (במעמד המסירה)
  • כרטיס אשראי – כולל אפשרויות סליקה
  • PayPal

מלבד זאת, תוכלו להגדיר מספר תשלומים בהתאם לסכום רכישה.

7. קידום מוצרים לבחירתכם

בניית אתר חנות בוורדפרס באמצעות WooCommerce מאפשרת לכם לקדם מוצרים שונים לבחירתכם – אלו יכולים להיות מוצרים רווחיים יותר עבורכם, מוצרים משלימים למוצר שבחר הלקוח או מוצרים שתרצו למכור יותר, מכל סיבה שהיא.

8. דוחות

מערכת WooCommerce מספקת לכם גם אפשרות להוצאת דוחות המשמשים ככלי מעקב שימושיים מאוד, אותם תוכלו לייצא גם לקובץ CSV:

  • גרפים של מכירות – דוחות ותרשימים של הזמנות, מכירות, עלויות משלח ועוד, אותם תוכלו לחלק לפי מוצר מסוים, קופונים שהצעתם או קטגוריית מוצרים נרחבת.
  • רכישות – מאפשר לכם לקבל מידע על רכישת הלקוחות בהתאם לפרק זמן נבחר.
  • מלאי – מספק לכם מידע על מצב הפריטים שבמלאי, אילו פריטים עומדים לאזול, אילו חסרים וכמה פריטים נותרו במלאי.

9. חשבונות ופרטיות

לשונית זו מאפשרת לכם לקבוע כיצד נראה מסך "החשבון שלי", המשמש את הלקוח, באתר. אפשרויות רישום, שדות חובה, שדות לבחירה, אינפורמציה נדרשת וכן לפרט את הצהרת הפרטיות של החנות המקוונת.

10. הגדרות כלליות

ההגדרות הבסיסיות של החנות נוגעות למספר פרמטרים כלליים, כגון המטבע בו אתם עושים שימוש, המדינה ממנה אתם מוכרים, אזורי המכירה בהם תתמקדו וכן אחוזי מיסים המוטלים על מוצרים שונים בחנות.

הרחבות לממשק הבסיסי

כבר 'פימפמנו' מספיק פעמים שוורדפס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר, וברגע שתצאו לדרך עם בניית חנות וירטואלית תגלו בזאת בעצמכם. אך מלבד קלות השימוש בה, אחת הסיבות הנוספות שהופכת אותה לאהובה כל כך היא קהילת המפתחים העומדת מאחוריה, המוסיפה מפעם לפעם תוספים שונים – רובם המוחלט פותחו על ידי המשתמשים במערכת. התוספים השונים ל- WooCommerce מאפשרים לכל משתמש להרחיב את היכולות של המערכת הבסיסית ולמעשה הופכים כמעט כל חנות מקוונת למותאמת אישית לצרכים של המוכר. כך למשל תוכלו למצוא בהרחבות פיצ'רים המאפשרים לכם להציע חבילות מוצרים, לבצע הזמנות מראש, לערוך דוקומנטציה של לקוחות ועוד.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
בניית אתרים רספונסיביים
סוגי אתרים
סקוטי
בניית אתרים רספונסיביים

יתרונת בניית אתרים רספונסיביים – והדרך הנכונה להקים אותם! אין ספק כי בכל הקשור לעולם האינטרנט ולחוויית המשתמש, אנו נמצאים בעידן בו קיימת מהפכה רצינית

להמשך קריאה >>
רישום דומיין
עיצוב ופיתוח אתרים
סקוטי
בחירה ורכישת דומיין

שיקולים מרכזיים בבחירת שם מתחם (דומיין) לעסק כל עסק מתחיל מבחירת שם נכון ומדויק, אבל זה נכון גם בזירה האינטרנטית. בחירת שם דומיין (URL) מתאים

להמשך קריאה >>