חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום בגוגל – למי זה מתאים? ואיך מפרסמים מודעות בגוגל?

תוכן עניינים

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר. בעצם, אין לו כרגע תחרות אמיתית בכל הנוגע לחיפושי דפים, ועל החשיבות של קידום אורגני בגוגל כתבנו כבר רבות. אבל ישנה עוד דרך להופיע בגוגל. ניתן 'לקנות' את המקום שלנו, ובכך לעקוף את התור ולהגיע לראש החיפוש. אנו כמובן מתכוונים על יצירת קמפיין של פרסום בגוגל, באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords). אז איך מפרסמים בגוגל? האם זה משתלם? למי זה מתאים? ובאילו נסיבות? במאמר הבא נתייחס לשאלות חשובות אלה ואחרות.

לאילו מטרות מתאים פרסום בגוגל?

קודם כל, צריך להבין שפרסום בגוגל הוא הרבה יותר מאשר פרסום בעמוד תוצאות החיפוש "בלבד". למעשה, ענקית החיפוש מתפעלת את רשת מודעות הדיספליי הגדולה ביותר בעולם האון ליין וזהו אמצעי מצוין של פרסום עסקים בגוגל. לפי הערכות של גוגל עצמה, רשת הדיספליי של גוגל (Google Display Network = GDN) מגיעה לכ-80% מהגולשים ברשת. מדוע? מכיוון שרוב בעלי האתרים מעוניינים לייצר רווח מהאתרים שלהם ועושים שותפות עם התשתית של גוגל פרסום, מה שהופך אותה לכזו אפקטיבית היא העובדה שניתן למקד את הצגת המודעות לגולשים בעלי מאפיינים ספציפיים ובכך למנף את היכולות המעולות של מודעות.

מכירות

אם יש לך עסק בו אתה מוכר מוצרים או מציע שירות ורוצה להעלות את נפח המכירה, הרי שפרסום בגוגל הוא בשבילך. תוכל להגיע לפלחי שוק שלא מגיעים אליך בדרך כלל, או למכור לאותו פלח שוק אבל בעיר אחרת למשל. הפרסום באמצעות מודעות גוגל יביא לך תנועה בטוחה לאתר, מה שעשוי להגדיל משמעותית את הכמות שאתם מבצעים של מכירות באינטרנט. אחרי הכול, אם הוא אתר טוב ואתה מציע מוצר מנצח במחיר תחרותי – אין סיבה שלא תפרסם אותו בגוגל. הדגש יהיה לשים לב שמחיר ההקלקה יהיה עדיין משתלם, ולכן כדאי לפרסם את המוצרים עם נתח הרווחים הגדול ביותר.

פרסום בגוגל לעסקים הוא רעיון מצוין בחלק גדול מהמקרים. בעלי מקצועות חופשיים, כגון עורכי דין או אדריכלים, יוכלו להפוך אותו לאחד הערוצים העיקריים מהם הם מקבלים לקוחות. כמובן שהתחום המקצועי בו נמצא האתר עשוי להשפיע על הפרמטר של פרסום בגוגל מחיר. בתחומים דוגמת אלו שהזכרנו קודם, מחיר ההקלקה אולי יקר אבל כך גם פוטנציאל הרווח מכל לקוח. לעסק מקומי קטן יש יתרונות מהותיים לפרסום ממוקד למקום גיאוגרפי, ויש כמה דרכים להשיג זאת: המיקום יכול להופיע במילת החיפוש ("אוכל לחיות בראשון לציון" למשל), או שניתן לפלח אנשים שנמצאים במיקומים ספציפיים. זה כנראה יעבוד הכי טוב מניידים.

השלמתם כבר בניית אתר חנות? קידום עסקים בגוגל דרך פרסום יכול לשלוח אליכם בבת-אחת המוני לקוחות. כל מה שאתם צריכים לחשוב עליו הוא העלות של הבאת לקוח מול פוטנציאל הרווח שלו.

מיתוג

לפי אתר SEMarketing, לא רק מכירות ניתן לבצע דרך מודעות בגוגל. הכלי הזה יכול לעזור לנו במיתוג ממוקד לקהל מסוים, במיוחד אם עשינו כבר בניית אתר תדמית לפי הספר. היכולת למקד קהל לפי חיפוש הופכת את הפרסום בגוגל לכלי יחודי במיתוג שאין שני לו ביעילות. זאת מכיוון שעלויות המיתוג לא מתבזבזות על מי שבכלל לא מחפש מוצרים או שירותים בכיוון שלנו.

מעצבי אופנה צעירים למשל, יוכלו להגיע ולמתג את עצמם בקרב קהל חדש על ידי פרסום בגוגל. הבעיה של רבים מהם היא שהחשיפה בעמודים הראשונים היא בדרך כלל של מותגים גדולים. על ידי קניית מודעות, יכול מעצב אופנה צעיר "לעקוף את התור" ולהגיע ללקוחות רבים יותר. כל שנותר לעשות עכשיו הוא להקסים אותם עם העיצובים שלך…

דוגמה נוספת היא רשתות מזון מהיר: יצאתם בתפריט חדש לחורף? עשיתם עדכון למותג? מדוע שלא תריצו קמפיין בגוגל, באמצעותו תוכלו לבשר את החדשות על המותג שלכם לקהל שתרצו על ידי כלי הפילוח המעולים של גוגל.

פרסום מבצעים

מוכרים משהו במבצע? חייבים "להיפטר מסחורה" כמה שיותר מהר? פרסום בגוגל הוא כנראה בשבילך. תוכל לפרסם למי שכבר מחפש משהו דומה ולהציע לו עוד במודעה מחיר מפתה שממש "יכריח" אותו להיכנס. חברות תיירות עושות שימוש בכלי הזה כאשר הן מציעות מבצעים כבר בגוף המודעה.

מבצעים אחרים יכולים לכלול "מוצרי קורבן" בהם אתה משתמש בכדי להביא תנועה אליך לחנות הפיזית או לאתר המכירתי של העסק שלך. הדרך לעשות זאת היא לבנות מודעות שיהיו סביב מילות חיפוש הכוללות מוצרים ספציפיים כגון 'טלפון סמסונג' או 'טייטס של אדידס'. במודעה יש לכלול שוב את שם המוצר ולתת הצעה מדהימה בכדי להוביל את הגולש לתוך האתר.

סקר שוק

פרסום בגוגל יכול להיות כלי מצוין לערוך בו סקרים שונים לכל מטרה. למשל, תוכל לבדוק התכנות של מוצרים חדשים שאתה מעוניין למכור. יבואן? בדוק הענות למוצרים חדשים אותם אתה מתעתד לייבא. תוכל לעשות זאת אפילו לפני שהמוצר עצמו קיים. פשוט נסה למכור כמה דרך הפרסום בגוגל ודף נחיתה קטן.

מותגים חדשים? תוכלו לפתור כל מיני התלבטויות שיש לכם אפילו לגבי צבע של מוצר על ידי הרצת כמה מודעות במקביל. בכל אחת, פרטים שונים מעט זו מזו. בדקו את ההיענות לכל וורסיה של המודעה וכך יצרתם לעצמכם כלי סקרים חזק ואמין מאד שמגיע לקהל שאתם רוצים לפי אפשרויות הפילוח השונות!

מקמפיין חיפוש לקמפיין מדיה – איך עושים פרסום בגוגל?

לפני שנכנס לסוגי המודעות והעלאת הקמפיין של פרסום בפועל, נחליט על כמה נקודות בסיס.

  • השירות ו\או המוצר שמפרסמים: קמפיין נפרד למוצרים שונים הוא יעיל יותר ומאפשר מעקב טוב יותר אחר תוצאות לכל מטרה.
  • מיקום המודעות: אפשר לבחור כך שהמודעות יוצגו גם ברשת החיפוש וגם ברשת המדיה (דיספליי) של גוגל כאשר מומלץ שכל מודעה תעשה במסע פרסום נפרד, אפשר לבחור הצגה אוטומטית באתרים רלוונטיים או לבחור ידנית אתרים שאתם מעוניינים להופיע בהם לפי הקשר למוצר או השירות.
  • תקצוב ועלויות: נושא זה מצריך לבחור התמקדות במטרת הפרסום דהינו בקליקים או מספר חשיפות במודל או בכלל להתמקד בהמרות הטובות ביותר. כמו כן יש לקבוע תקציב מינימום לפרסום.

פרסום ברשת המדיה של גוגל נעשה דרך חשבון ה-AdWords הרגיל. כאשר לוחות הבקרה השונים מאפשרים לקבוע את כל ההגדרות ופירוט ממוקד מאוד לקמפיין הפרסום.

סוגי המודעות

רשת המדיה של גוגל מאפשרת שימוש בכמה סוגי מודעות, לכל אחת יתרונות וחסרונות ויש אתרים המקבלים רק סוג מסוים של מודעות פרסום.

  • מודעות טקסט: מודעות טקסט באותו פורמט כמו המודעות בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.
  • מודעות תמונה: תמונה סטטית הממלאת בלוק פרסום ספציפי באתר.
  • מודעות ריץ' מדיה: הכוונה לאנימציות ומודעות המושכות את תשומת לב הגולש בצורה טובה יותר הן גם יקרות אך שוות כל שקל.
  • מודעות וידאו: מודעות הכוללות סרטוני וידאו – זמינות רק באתרים מסוימים.
  • מודעות מובייל: גדלים וצורות שונים לעומת מודעות המוצגות במחשבים.

אחרי שמיקדנו את הקמפיין במה אנו מעוניינים לפרסם, תקציב ומיקום נבחר את אחד מסוגי המודעות לפי התקציב. אם בחרתם במודעה עם אימ'ג חשוב כי תקפידו על הגדלים הנחוצים לכל מכשיר (מובייל ודסקטופ) ותעזרו לשם כך בגרפיקאי ווב מקצועי. לאחר שנעשו כל הבחירות מומלץ לחלק את הקמפיין לכמה קבוצות מודעות הפועלות כל אחת תחת הגדרה שונה ומילות מפתח שונות. כיצד עושים זאת? ניגשים ללשונית הקמפיינים באדוורדס, בוחרים ליצור קבוצת מודעות חדשה, מעלים את המודעות הרלוונטיות, שומרים את ההגדרות ומגדירים אמצעי תשלום אם כזה אינו מוגדר בחשבון מלכתחילה.

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

כעת נמקד את המודעה הן מבחינת מיקום ברשת, קהלים ושיטת תמחור.

מיקוד לפי אתרים

זוהי השיטה האפקטיבית ביותר למיקוד הצגת המודעות על פני פרסום רשת המדיה של גוגל – אתם בוחרים באילו אתרים ספציפיים ובאילו סוגי אתרים הפרסום יופיע. שיטה זו אפקטיבית מאוד כאשר נרצה להתמקד מבחינה דמוגרפית בקבוצות גולשים המתעניינים בנושאים מסוימים. ניתן לבחור אתרים ספציפיים על פי הכנסת הכתובת URL שלהם ואפשר גם לקבוע תחומים ספציפיים שבהם האתר עוסק.

בממשק המשתמש אפשר להיעזר במתכנן הפרסום של דאבל קליק (חברת בת של גוגל) המאפשר לבחור אתרים דומים לאלו שבחרתם כבר.

זכרו – הרלוונטיות של האתר למוצר או השירות שאתם מספקים היא קריטית: לא תרצו לראות קמפיין של בית אבות בטיפת חלב או קמפיין ל "אדום אדום" באתר של צמחונות. לעומת זאת קמפיין על תכשיר פנים חדש באתר או בלוג אופנה וטיפוח יהיה אפקטיבי וממיר מאוד!

ניתן גם למקד על פי הקשר זוהי דרך המיקוד הנפוצה ביותר לפרסם בגוגל, מכיוון שהיא משתמשת במילות מפתח שהן הבסיס לפרסום גוגל. לשם כך ניצור רשימת מילות מפתח רלוונטיות, כאשר גוגל מאבחנת את הנושא המרכזי של רשימה זו – בכל טעינת עמוד ברשת המדיה האלגוריתם של גוגל ינתח את הטקסט ובהתאם לכך יציג מודעות בקשר הדוק אל מילות המפתח הרלוונטיות וה"ביד" שהלקוח הציע. ניתן למקד גם לפי רשימת נושאים שגוגל מציע מרשימה קיימת אך זה פחות ממוקד מבחירה של מילות מפתח ספציפיות.

פרסום בגוגל

המחיר הנכון של פרסום בגוגל

השלב החשוב ביותר בכל קמפיין פרסום דיגיטלי הוא קביעת התמחור בפועל – זה מה שיקבע האם המודעה תוצג מחד ובאיזה קצב התקציב יאזל מאידך. במודל תשלום לפי קליק (CPC),  יש לקבוע כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק על הפרסום או עבור קבוצת מודעות. ניתן ליישם את אותה עלות לקליק כמו בקמפיינים של החיפוש שלכם כברירת מחדל. במקרים של מיקוד לפי הקשר (מילות מפתח / קונטקסטואלי) גוגל מציע עלויות אפשרויות בהתאם למתחרים ולמצב החיפוש ברשת.

יתרון נוסף של פרסום ממומן ברשת המידה של גוגל הוא שלאחר הקמת המודעות וקבוצות המודעות, גוגל מסנכרן את התמחור לכל קליק אוטומטית בהתאם למחיר שיגרום לתוצאות הטובות ביותר מבחינת ROI – אופטימזציה אוטמטית אם לא מבטלים אופציה זו. התמחור לקליק יכול להיות לכל מודעה, מילת מפתח ועוד. להבדיל מפרסום ברשת החיפוש אין קשר למיקום המודעה, לא מציעים מחיר למיקום אלא לחלק בחשיפות של האתר הרלוונטי.

חשוב לזכור:

  • מבחינת ציון האיכות – נקבע לכל מודעה ולכל מיקום של מודעה – מודעה שלא מביאה קליקים פשוט לא תוצג ואין לכך השפעה על הציון לגבי הפרסום של החיפוש.
  • שלבו בין שיטות מיקוד להצגת המודעות – לדוגמא מיקומים מדויקים באתרים ונושאים.
  • רימרקטינג וצביעת קהלים: מאפיין איכותי זה מאפשר בפשטות להציג לגולש שהיה באתר מסוים או התעניין במוצר מסוים באתר אחר מודעה הרלוונטית המתייחסת לפעילותו בעבר – ומעלה את הסיכוי שילחץ על המודעה.

 

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: