חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתר חנות: כולם כבר שם – אתם באים?

תוכן עניינים

למה אי אפשר לוותר על בניית אתר חנות?

אנשים רבים לא מודעים לכך, אבל ברשת האינטרנט קיימים סוגים רבים של אתרים, כאשר לכל סוג של אתר המטרות והיעדים שלו. אתר חנות הוא אתר שהמטרה המרכזית שלו, כפי שאפשר להבין משמו, היא למכור משהו. ה"משהו" הזה יכול להיות מוצר, שירות או כל דבר אחר שניתן לסחור אתו בכסף, ומסיבה זו, אתרים אלה ידועים גם בכינוי e-Commerce (מסחר אלקטרוני). באתרים אלה, לרוב נמצא פריטים רבים (לעיתים קרובות, אלפים), המוצעים לגולשים כעסקאות, או בתנאים מסחריים משתנים. היתרון המשמעותי של בניית אתר חנות על פני חנות פיזית, הוא העובדה כי באמצעות בניית אתר חנות אנו יכולים לחסוך את העלויות על שכירת חנות פיזית. בנוסף, אתר חנות, בניגוד לחנות פיזית, הינו אתר המגיע לחלקים גדולים יותר מהאוכלוסייה, מכל קצוות הארץ.

יעילות היא שם המשחק

בניית אתר חנות לרוב תהיה יעילה בהרבה מחנות פיזית, בעיקר לאור היתרונות שצוינו לעיל. בנוסף, אתר חנות מאפשר רכישת מוצרים גם לאנשים אשר אינם אוהבים לצאת לקניות בהכרח, וכמו כן מאפשר לאנשים להתרשם ביתר קלות מכלל העסקאות והמוצרים אותם מציע בית העסק. יתרון נוסף ומשמעותי לבניית אתר חנות, הוא העובדה כי בשל החיסכון בעלויות על חנות פיזית, ניתן להוזיל את מחירי העסקאות או המוצרים באופן משמעותי, עניין ההופך את הלקוח למרוצה יותר ומסייע ב"טראפיק" (תנועת גולשים) טוב יותר לאתר. ככל שהחשיפה לאתר גדלה יותר, כך הוא גם מופיע במנועי החיפוש בתדירות גבוהה יותר ובמקומות הראשונים, כך שלמעשה, אנו חושפים את העסק שלנו למשתמשים רבים יותר, יוצרים לקוחות חדשים ומגדילים את ההכנסות בהתאם.

בניית חנות וירטואלית מעוצבת & רספונסיבית (מותאמת למובייל)

שכלול וטכנולוגיה מתקדמת

בניית אתר חנות איננה משימה פשוטה. אתרי חנות הינם אתרים הבנויים על גבי מערכת סחר משוכללת וחזקה, המאפשרת מגוון של פעולות ובכלל זה יכולות ניהול מתקדמות ביותר של החנות, סליקת אשראי ועוד. על כל העסקאות באתר כזה להיות מאובטחות ברמה גבוהה, כך שהלקוחות יחושו בטחון רב להשאיר את פרטי האשראי שלהם באתר ובעלי האתר יוכלו להימנע מגניבות ותביעות. בשנים האחרונות נתקלנו בלא מעט מקרים בהם חנות נפרצה או מאגר הנתונים הרגישים של הלקוח זלג לצד שלישי, מה שמהווה פגיעה תדמיתית חמורה ולעיתים קרובות גם נזק כלכלי לא מבוטל.

בנוסף, על המערכת של אתר חנות להיות אינטואיטיבית ונוחה, כך שכלל הגולשים יוכלו להשתמש בה בלי בעיה. מסיבה זו, חשוב מאוד להשאיר בניית אתר חנות לידי מקצוענים בלבד, כאלה שכבר עסקו בבניית אתר חנות במשך מספר שנים, מכירים את המערכת ויודעים כיצד לעקוף את שלל הבעיות השונות העלולות להיווצר בעת הקמת חנות וירטואלית.

בניית חנות אינטרנטית – חובה לכל בעל עסק

יש לכם עסק משלכם. העובדים שלכם מהממים, הלקוחות שלכם הכי נאמנים בעולם ותכל'ס, לא יכול להיות טוב יותר. אבל אז, בדיוק כשאתם מתחילים לנוח על זרי הדפנה הפיננסיים, אתם מתחילים לשמוע יותר מדי קולות של יותר מדי אנשים שתוהים: "רגע, אתם מציעים את השירות שלכם גם באינטרנט?". אם הקולות האלה מתחילים להתגבר ואתם מוצאים את עצמכם בוהים בפרסומות למסחר מקוון באינטרנט יותר מדי פעמים מבלי להבין האם כדאי שתקחו חלק בחגיגה הויורטואלית – ברכותינו, הגעתם בדיוק למקום הנכון!

אז האם אתם צריכים לעשות את המאמצים לצורך הקמת חנות באינטרנט, או בלשון העם: E-commerce? התשובה הקצרה היא: בוודאי! והארוכה? הנה היא לפניכם: קבלו כמה סיבות טובות להתחיל בתהליך בניית חנות אינטרנטית לעסק שלכם.

מהם היתרונות של בניית חנות וירטואלית?

  1. תוכלו להגיע לכל אחד, בכל מקום

הבשורה הכי גדולה שהאינטרנט הביא עמו היא היכולת לתקשר עם אנשים מכל מקום, בכל זמן, ללא תלות במקום בו אנו נמצאים באותו הרגע. וככל שהדבר נכון למציאת החבר שלכם מהיסודי בפייסבוק, הוא נכון גם לצרכי התרחבות עסקית.

ברגע שיש לכם חנות פיזית בלבד, גם אם מדובר ברשת חנויות, המכירות שלכם מוגבלות למקום בו היא נמצאת. אך אם תקימו חנות מקוונת, תוכלו למכור לכל אחד בכל מקום, מהצפון הרחוק ועד לדרום החם – ובעתיד אפילו להתפתח לכיוונים של הפצה בינלאומית. החשיפה שלכם תגדל, קהל הלקוחות שלכם יתרחב באופן משמעותי ובסופו של דבר הנגישות החדשה שלכם תבוא לידי ביטוי גם בהכנסות.

  1. למכור מתוך שינה (או בפיג'מה)

חנות פיזית נתונה לשעות פעילות מוגדרות ונקודתיות, בהן נדרש מכם לדאוג לכוח אדם מיומן לתפעול החנות. במקרה של בניית חנות באינטרנט, הקושי הזה לא קיים. החנות שלכם פתוחה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע (למעט חנויות בהן מחליטים משיקולי דת שלא להפעיל אותה בשבתות ובחגים). מה זה אומר? שלא רק שאתם לא צריכים לנהל יותר צוות עובדים שאתם סומכים עליו שיתפקד במקומכם בחנות, אתם לא צריכים עובדים בכלל! גם כשאתם ישנים, גם אם מתחשק לכם להציץ מה קורה בבייבי המקוון שלכם בפיג'מה – החנות שלכם עדיין עובדת.

אין הרבה תחושות חיוביות יותר עבור בעל חנות מאשר להתעורר בוקר אחד ולגלות במהלך הלילה, בזמן שהוא ישן, בוצעו בחנות שלו רכישות בהיקף מרשים. בניית חנות אונליין תציע לו את זה בדיוק.

  1. בניית אתר חנות וירטואלית מותאמת לצרכים שלכם

ברגע שאתם מחליטים לצאת לדרך, השלב הראשון יהיה למצוא חברה לצורך בניית אתר חנות וירטואלית ולהתאים את האתר החדש לצרכים שלכם. ממש כפי שעשיתם כשהקמתם חנות פיזית, כך תוכלו "לרהט", לעצב ולסדר את החנות האינטרנטית שלכם כך שתהיה מותאמת במדויק לשירות שאתם מעניקים.

לא מדובר במקרה של בניית אתר תדמית בו יש דגש על מסרים שיווקיים והנעה לפעולה בלבד, וגם לא במקרה של בניית אתר קטלוג בלבד המציע בעיקר התרשמות מהחנות ומהמוצרים שלה, אלא באתר המתפקד כחנות לכל דבר. מכיוון שכך, התאמת האתר חייבת להיעשות באופן מושלם: חברה לבניית חנות וירטואלית תהיה אמונה על עיצוב נכון ה"מדבר" בשפה של העסק שלכם, בחירת פלטת צבעים מתאימה, נראות איכותית של המוצרים והכי חשוב – מעבר נכון בין הפריטים השונים הנמכרים בחנות (בין אם מדובר במוצר פיזי או שירות שאתם מציעים) כך שבסופו של דבר התוצאה תהיה אחת: גולש אקראי יהפוך ללקוח משלם.

  1. עלויות נמוכות להפליא

אם חשבתם שאתם הולכים לקפוץ ראש אל תוך הרפתקה פיננסית הכרוכה בעלויות לא מבוטלות, דעו כי על אף שמדובר בחנות לכל דבר – העלות שלה מינימלית מאוד. בניית חנות אינטרנטית היא לא פרויקט שתאלצו להשקיע בו תקציבים מטורפים, שכן לא רק שעלויות ההקמה נמוכות, גם התחזוקה שלה נמוכה בהרבה מחנות פיזית.

אין צורך לשלם לעובדים משכורת, אין הוצאות של ארנונה, שכירות או חשמל, לא צריך לצבוע, לתקן או לשפץ את החנות המקוונת שלכם כמו בחנות רגילה – אלא מדובר בהוצאות תחזוקה נמוכות מאוד, שנועדו בעיקרן לשמור על האתר שלכם מעודכן.

  1. הקמה מהירה

בניית אתר חנות, אם תקדישו לפרויקט את המחשבה והמשאבים הראויים, לא לוקחת המון זמן. בניגוד להתרחבות לסניף נוסף או הקמת אגף נוסף בחנות קיימת, חנות אונליין ניתנת להקמה תוך זמן קצר מאוד – כחודש ימים ואתם באוויר. יתרה מכך: את ההשקעה בחנות תוכלו להחזיר מהר מאוד.

חשוב לשים לב עם זאת שהעבודה על החנות ממש לא נגמרת ברגע שבו היא עומדת, ואפילו לא כשהיא מתחילה לגרוף רווחים. יש צורך בתחזוקה מתמדת של האתר, ואי אפשר לוותר על ההיבט של קידום אורגני. המטרה היא להתברג גבוה ככל שניתן במילות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבור החנות. התוכן למשל מהווה חלק בלתי נפרד מהמאמצים האלו, לצד ארגון האתר, אופטימיזציה לעמודים השונים ודגש ניכר על חוויית המשתמש. חשוב בהמשך לכך להקפיד על בניית אתרים רספונסיביים, באמצעותם הגולש יוכל לקבל חוויית שימוש וקנייה מלאים בלי קשר למכשיר ממנו הוא גולש.

  1. חנות אינסופית

כמה פעמים התלבטתם האם כדאי להכניס מוצר חדש לחנות שלכם, אך חששתם שלא יהיה לו מקום? גם אם הייתם משוכנעים שהוא "ירוץ" ויימכר, ברגע שהבנתם שהוא עתיד להפוך את החנות למסורבלת וצפופה – דחיתם את הרעיון למועד מאוחר יותר. במקרה אחר, כמה פעמים החלטתם להתנסות במכירת מוצר חדש, אך בסופו של דבר נתקעתם עם סטוק משמעותי במדף שתפס מקום יקר? שטח החנות הוא שיקול מרכזי בתפעול שלה, כשחנויות רבות נתקלות בקושי של ממש למצוא מקום מתאים עבור המוצרים שהן מעוניינות למכור לקהל היעד.

כשאתם בוחרים לבנות חנות מקוונת – אתם יכולים להציע את כל הפריטים הקיימים בעולם, מכל הסוגים, המינים והגדלים, מבלי שהדבר יגרע מהמקום העומד לרשותכם. החנות שלכם אינסופית והיא לא מוגבלת לרוחב המדפים או לשטח העומד לרשותכם. יתרה מכך, תוכלו להציע מוצרים מסוימים מבלי שאתם מחזיקים אותם במלאי, וברגע שתתבצע הזמנה של לקוח באתר – תזמינו את הפריט ישירות אליו. זה עוד בלי להזכיר את הנושא של שיתופי פעולה דיגיטליים, דוגמת שיווק שותפים שמאפשר לכם להפנות גולשים לחנויות אחרות ולקבל אחוזים נאים על כל קנייה שהם מבצעים.

  1. זה הרבה יותר קל

שליטה במלאי, החלפת קולקציה, הסרת פריט מסוים ממעגל המכירות או הכרזה על מבצע חדש – ניהול החנות החדשה שלכם מעולם לא היה פשוט יותר. אם שינויים בחנות פיזית דורשים מאמצים לא מבוטלים, שגוזלים זמן רב ולעיתים גם תשלום, את הניהול הסיזיפי מחליפות כמה לחיצות עכבר, שלא לדבר על ספירת המלאי השנתית! המערכת תודיע לכם בקלות כמה מוצרים נותרו למכירה, כמה נמכרו וכן הלאה. יש אפשרות ליצור סינרגיה בין מערכת המכירות או הסליקה לבין אלמנטים אחרים בניהול העסק, למשל מועדוני הלקוחות.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהממשק מאפשר יצירת קשרים הדוקים בין העולם הפיזיולוגי למקוון. אם תרצו ותבנו ממשק מתאים, תוכלו אפילו לדעת היכן כל פריט בחנות הווירטואלית ממוקם במלאי הפיזי שלכם.

  1. הפרסום הופך להיות פשוט יותר

במקום להשקיע כספים בשלטי חוצות יקרים, מקומונים או לחלק פליירים לעוברים ושבים – המעבר לחנות מקוונת ישדרג גם את אופי הפרסום שלכם, שכן כולו יעבור לפלטפורמה אינטרנטית, כלומר לדרכי שיווק באינטרנט. למרות שמדובר כאן בהוצאה כספית, היא נוטה להיות נמוכה בהשוואה לאפיקים אחרים של שיווק. האינטרנט גם מציע גמישות, וזוהי מעלה חשובה אחרת: תוכלו להשקיע איזה סכום שתרצו, לפרסם מבצעים בלחיצת כפתור שאורכת שניות, והכי חשוב: למדוד את מידת הצלחת הקמפיין שלכם. כשאתם מפרסמים מודעה בעיתון, קשה יותר לדעת מי נחשף אליה, כמה זמן הוא השתהה על קריאתה והאם הוא "תייק" אותה בזיכרונו. לעומת זאת, כשמפרסמים מודעה בגוגל או בפייסבוק, מודעה כזו המובילה ישירות לחנות שלכם (או לסקשן מסוים בה), ניתן לדעת מיד מי הקליק עליה, כמה זמן הוא ביקר בחנות מה הוא קנה בה ובסופו של דבר, האם כספי ההשקעה שלכם חזרו אליכם בצורת רכישות. אלו הם נתונים שמאפשרים לדעת עד כמה הפעולות שמבצעים הן יעילות ולבצע התאמות בתכנים ובאופי השיווק במידת הצורך.

מלבד קלות הפרסום והסקת הנתונים מהקמפיינים השונים, תוכלו לייצר פרסום בגוגל שיהיה מדויק לקהל היעד שלכם ולהחליט מי רואה את הפרסום במגוון חתכים שונים (גיל, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד) ואפילו ליצור מועדון לקוחות ממאגר הנתונים שלכם. כל אלו עשויים להביא לכך שתגדילו את כמות הלקוחות המשלמים בחנות הווירטואלית שלהם, באופן שמגדיל משמעותית את הרווחים של החנות כולה.

  1. התדמית העסקית שלכם משתפרת

אם בעבר ציבור הקונים העדיף לבקר בחנות פיזית על מנת לרכוש את שאהבה נפשו, הרי שהיום אנשים מעדיפים לבצע את הקניות שלהם באינטרנט – בקלות, בנוחות ובזמן שנוח להם. כשאתם מאפשרים לקהל הלקוחות שלכם לרכוש את השירות שאתם מציעים גם באופן זה, אתם מכבדים אותו ואת הזמן שלו – ומשפרים את התדמית העסקית שלכם! קהל היעד עלול להתייחס באופן שלילי לעסק או לחנות שאינם פעילים במרחב הדיגיטלי, או אפילו להעדיף מראש לחפש את השירות הזה אצל המתחרים (שבוודאי קיימים). חנות שאינה מיישרת קו עם הדרישות הדי בסיסיות היום לנוכחות במרווח הדיגיטלי, עשויה להישאר מאחור.

  1. תהיו במקום בו כולם נמצאים!

שנת 2021 הסתכמה בשיאים חסרי תקדים בתחום המסחר המקוון של ישראלים, בין השאר עקב השפעות הקורונה. חנויות פיזיות רבות פשוט לא יכלו לפעול בתקופה של מגבלות, בעוד שישראלים רבים היו בבידוד או העדיפו שלא לקחת סיכון בריאותי. מעבר לעובדה שההוצאה היומית בכרטיסי אשראי עלתה משמעותית – מ-455 מיליון ש"ח ביוני 2019 ל-650 מיליון ש"ח ביוני 2021 –  ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם מבחינת היקפי הקניות והנוכחות של רוכשיה בחנויות מקוונות. המשמעות ברורה: אם אתם רוצים לקחת חלק בחגיגה: כדאי שתצטרפו למקום בו הכל קורה!

חולמים על בניית חנות אינטרנטית? לנו יש את כל הפתרונות במקום אחד

אנו, בחברת "סקוטי", בעלי ניסיון רב שנים בבניית אתרים, ובכלל זה בניית אתר חנות. הידע הנרחב שלנו בתחום, כמו גם הניסיון, מאפשרים לנו להציע ללקוחותינו את הפתרונות הטובים ביותר לצרכיהם, בהתאם לרשת האינטרנט הדינמית המשתנה באופן תדיר.

מעוניינים בבניית אתר חנות? אנחנו פה בשבילכם לכל שאלה, התייעצות או בקשה. צרו עמנו קשר וקבלו פרטים נוספים והצעת מחיר.

 

פרויקטים אחרונים:

בניית אתר עבור כנס WiDS לחברת Intuit העולמית
איפיון, עיצוב ופיתוח אתר לסטארטאפ לניהול מועדון לקוחות – Tismo
אפיון, עיצוב ופיתוח פורטל רכב – Wheel
בניית אתר איקומרס לחברת Bunny Tummy
אפיון, עיצוב ופיתוח אתר עבור חברת מתן ייעוץ משכנתאות
1shot – מיתוג, עיצוב ובנית בלוג בתחום האירועים
דף נחיתה – בדיקת צנתור וירטואלי CT של הלב עבור מ.א.ר מרכזים לאבחון רפואי
אתר איקומרס בתחום הרהיטים Decor4You
אפיון, עיצוב ובניית אתר עבור חברת improve-it המתמחה בפיתוח לומדות לחברות וארגונים
אנדה פריאלניק – אדריכלית
עיצוב ופיתוח אתר עבור – קבוצת גיא
אפיון, עיצוב ובניית חנות עבור – טבק עבודי
דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
בניית אתרים רספונסיביים
סוגי אתרים
סקוטי
בניית אתרים רספונסיביים

יתרונת בניית אתרים רספונסיביים – והדרך הנכונה להקים אותם! אין ספק כי בכל הקשור לעולם האינטרנט ולחוויית המשתמש, אנו נמצאים בעידן בו קיימת מהפכה רצינית

להמשך קריאה >>
רישום דומיין
עיצוב ופיתוח אתרים
סקוטי
בחירה ורכישת דומיין

שיקולים מרכזיים בבחירת שם מתחם (דומיין) לעסק כל עסק מתחיל מבחירת שם נכון ומדויק, אבל זה נכון גם בזירה האינטרנטית. בחירת שם דומיין (URL) מתאים

להמשך קריאה >>