חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לתפוס שווקים חדשים: כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים בחו"ל

תוכן עניינים

בביזנס רווחת האמרה "בקבוק מים יעלה לך 6 שקלים בקיוסק, ו-12 שקלים בנמל התעופה". המטאפורה ברורה מאוד: השווי של השירות או המוצר שאתם מספקים משתנה דרסטית כתלות במיקום ובמתחרים המקומיים שלכם. זו בדיוק הסיבה שהרבה עסקים ישראלים נושאים את עיניהם לשווקים חדשים וגדולים יותר בחו"ל. הצלחה בשווקים אלו מצריכה שיווק חכם וקידום אתרים בחו"ל – על מנת לוודא שהקהל המקומי ימצא את העסק בקלות.

קידום אתרים בחו"ל

נתחיל מהבסיס – מה זה בעצם קידום אתרים בחו"ל ובארץ?

דמיינו את המצב הבא: אתם תקועים מחוץ לבית בלי מפתחות, וברור לכם שבלי פורץ שיגיע במיידי אתם ישנים ברכב הלילה – מה הדבר הבא שאתם עושים? כמובן שחיפוש זריז בגוגל כדי למצוא את נותן השירות הראשון שקופץ לכם לטלפון. וזו הגדולה של קידום אתרים – להיות ממוקם במיקום גבוה ככל האפשר במנועי החיפוש.

בין אם אתם אינסטלטור, מעצבת שמלות כלה או יצרן צעצועים, החלק המרכזי ביכולת של לקוח חדש להיתקל בכם ברשת, תלויה ביכולות של מקדם האתרים שלכם. כאשר גולש מבצע חיפוש של "שיעורי נהיגה" גוגל לא רק מביא לו את כל התוצאות הרלוונטיות – הוא גם מסדר אותן עבורו בסדר יורד על פי מה שהוא מגדיר כ"אתרים איכותיים ורלוונטיים" עבור הגולש. כך לדוגמה, גולש תל אביבי צעיר יקבל תוצאות ראשונות של מורי נהיגה בתל אביב, בעוד גולש מניו יורק יקבל תוצאות אתרים של מורי נהיגה בעירו. מכאן אתם ודאי מבינים שיש חשיבות רבה להבנה איך קידום אתרים בחו"ל עובד.

קידום אתרים בחול דורש מקדם אתרים מקצועי ומעודכן

בשביל שהאתר שלכם ידורג גבוה, מקדם האתרים שלכם חייב להתעדכן באופן קבוע בכל הפרמטרים השונים המשפיעים על הדרך שבה גוגל סורק את האתר, ומדרג את תוצאות החיפוש עבור הגולש. כדי להצליח במשימה של קידום אתרים בחו"ל, על המקדם לוודא שהאתר שלכם עומד בקריטריונים רבים, לבצע אופטימיזציות מהירות, להעלות תכנים (כמו מאמרים ובלוגים), לוודא שהאתר שלכם מקושר היטב למאגרי ידע ועוד.

המיקומים הגיאוגרפיים של הגולש ושל נותן השירות חשובים גם הם. כמו כן השפה, שירותי האחסון, ורספונסיביות האתר – כולם פרמטרים שגוגל לוקח בחשבון כאשר הוא מסדר את התוצאות עבור הגולש. אז אם אנחנו רוצים "לנצח" במישור של קידום אתרים בחו"ל – על המקדם לדעת איך לגרום לגוגל לסרוק את האתר שלנו בתור תוצאה מקומית, איכותית ורלוונטית. זה מה שיגרום לגוגל למקם אותה גבוה בתוצאות עבור גולשים מהמדינה שאנחנו מנסים לשווק בה את המוצר או השירות שלנו.

מה ההבדל בין קידום אורגני לעומת קידום ממומן?

המטרה של גוגל היא לתת לגולשים את התוצאה האיכותית ביותר, ואכן כשהוא מסדר את תוצאות החיפוש, הוא ימקם גבוה ככל האפשר את האתר הטוב והאמין ביותר שהוא מכיר עבור הגולש. אבל גוגל מציע עוד מסלול להגיע גבוה לראש הדף: כסף. קידום ממומן הוא דרך עבור הגולשים לבצע פרסום בגוגל, ובעצם "לרכוש" את המיקום של התוצאה הגבוהה ביותר בדף. 

תוצאות אשר מגיעות מקידום ממומן יקבלו הערה קטנה של "ממומן" ליד הלינק, על מנת ליידע את הגולש שמדובר בפרסומת. התוצאות הלא ממומנות (האורגניות) אמנם ימוקמו מתחת לממומנות, אבל לא מעט גולשים יעדיפו ללחוץ על התוצאה האיכותית ביותר, ולא על הלינק של מי ששילם הכי הרבה כדי להיות ראשון בדף.

איך מחליטים בין קידום אורגני וממומן בחו"ל?

במקרה של קידום אתרים בחו"ל, חשוב להתייחס לשתי הגישות בצורה שווה. ישנם גולשים שיעדיפו את התוצאה הגבוהה ביותר, וישנם כאלו שיעדיפו תוצאות איכות. יש לזכור כי קידום ממומן יקר יותר מקידום אורגני, לכן כאשר בוחרים איש מקצוע לצורך קידום אתרים בחול חשוב לוודא שהוא מתכנן את האסטרטגיה שלנו בהתאם לתקציב, כשהאידיאל הוא קומבינציה של קידום אורגני וממומן.

איך בניית אתר איכותית תגרום לגוגל למקם אתכם גבוה 

חשוב לציין שאלגוריתם הדירוג של גוגל משתנה לעיתים תכופות מאוד, ובמיוחד במקרה של קידום אתרים בחול, אין מקום לטעויות או חיפוף.  בין הפרמטרים השונים שיכריעו אם הגולשים רואים אתכם או לא נמנים בניית האתר עצמו וחוויית המשתמש.

אתרים שעובדים באופן מושלם על כל מכשיר מסלולר ועד למסכי מחשב, הם חלק חשוב מחוויית המשתמש, ולכן בניית אתרים רספונסיביים היא כבר לא המלצה, היא בגדר מאסט לעסק שלכם.

גוגל יתעדף אתרים רספונסיביים על פני אחרים, אבל לא רק – במקרה של קידום אתרים בחו"ל חשוב גם לשים לב לשפת האתר, האם הוא בקידומת אזורית נכונה (כמו למשל .com בארה״ב) והאם אחסון האתר והשרת שלכם מספק לגולש מקומי את מהירות הטעינה המקסימלית. 

השווקים שעוד לא תפסתם: איך קידום בחו״ל יכול לעזור לכם

כמו שהסברנו בראשית הדברים, ערך השירות או המוצר שלכם משתנה בהתאם למיקום ולקהל הפוטנציאלי. למכור קרח לאסקימוסים זה אמנם מרשים, אבל אם יש לכם כבר עסק לקרח – לא יותר חכם לשווק אותו במדינות חמות?

המרה של האתר שלכם לשפה חדשה, יכולה לספק הזדמנות עסקית להגדיל את קהל הלקוחות וההכנסות מבלי לשנות את המודל העסקי או להסתבך עם יצירת מוצרים ושירותים חדשים.

כמו כן, עם המחקר הנכון תוכלו למצוא "נקודות וואקום" בשווקים בהם יש פחות מתחרים והיתרון היחסי שלכם גדול בהרבה, ובמקום להילחם על כל מכירה – למכור יותר, ובקלות. עם זאת, חשוב לזכור שכל זה לא יכול לקרות בלי קידום אתרים נכון בחו״ל, כי אם הלקוחות המקומיים לא יכולים למצוא אתכם, אתם פשוט לא קיימים עבורם.

לסיכום

קידום אתרים בחו"ל יכול להגדיל את ההכנסות שלכם, ולפתוח לכם את הדלת לשווקים חדשים ומסעירים, בתנאי שהוא מתבצע בצורה מקצועית ועם מומחיות אמיתית לתחום. מקדם אתרים טוב יוכל להטיס אתכם למעלה בעזרת שילוב של קידום ממומן ואורגני, שיפור האתר והרספונסיביות, שינויי שפה, אחסון ועוד. עם קידום אתרים נכון אתם תקבלו ״בוסט״ ענק באיכות בעיני גוגל, ותתקדמו מהעמודים האחרונים לדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי בחו"ל רואה כשהוא מחפש שירותים או מוצרים של עסק כדוגמתכם.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: