מומחה קידום אתרים: מי ראוי להגדרה הזו? ואיך תדעו לבחור נכון?

אם נצמדים להגדרה הלשונית המאוד בסיסית, “מומחה" הוא אדם המחזיק בידע, בניסיון או בהכשרה בתחום מסוים, או לחלופין כזה המצטיין בתחומו. ניתן למצוא אנשי מקצוע העונים על ההגדרות האלו בכל תחום, חלקם מורכבים יותר לזיהוי מאשר אחרים. אם בוחנים את המונח השגור מאוד של מומחה קידום אתרים, עולה שאלה אחת: מתי יודעים שהאם הניצב מולנו באמת ראוי להגדרה הזו? ואיך זה משפיע על התוצאות?

קווים לדמותו של מומחה קידום אתרים

אין תחליף לבעל ניסיון

התחום של קידום אתרים הוא רחב מאוד ומשתנה חדשות לבקרים. כשאתם מחפשים מומחים לקידום אתרים, לכן, אתם חייבים למצוא מישהו ש"חי" ונושם את התחום, אוכל מילות מפתח לארוחת בוקר ומבצע אופטימיזציות לכל תחום בחיים שלו. קידום אתרים הוא לא משהו שעושים "על הדרך", וגם לא תחביב. זה Full Time Job, פעמים רבות אפילו יותר מכך.

מה זה אומר בעצם? שבמהלך החיפוש שלכם אחר מקדם אתרים, כדאי מאוד שתראו מהן שנות הניסיון שלו בתחום, כמה פרויקטים הוא ליווה או מלווה ואיזה הישגים הוא רשם: מומחה יוכל בוודאי להציג שורה ארוכה של הצלחות, בין אם עלייה בדירוג של מילות מפתח, עלייה במספר הכניסות לאתר וכן הלאה. יש לציין שלא כל חלק בעבודתו של המומחה הוא מדיד, וגם לא בהכרח יהיה ברור לאדם מן היישוב, אבל אין ספק שמומחה אמיתי יוכל להציג עבורכם חלק מההצלחות שלו. רוצים לקבל חוות דעת ישירה? אתם בהחלט יכולים לבקש מהמקדם להפנות אתכם ללקוחות קודמים או קיימים שלו, כך שתוכלו לשאול אותם על המקצועיות, ההתנהלות, השירות וכמובן שגם התוצאות.

ואפרופו לקוחות – מומלץ לעבור על רשימת הלקוחות של המקדם (לפעמים זה פשוט מאוד, כי חלק מהם יציגו את הלקוחות המרכזיים במיקום בולט באתר שלהם) ולנסות להסיק מכך משהו על המוניטין או אפילו המקצועיות שלו. אם הרשימה כוללת בתוכה שמות בולטים בישראל בתחומים מסוימים ואתרי ענק, למשל, יכול מאוד להיות שזו עדות שהמקדם שניצב מולכם יודע את העבודה. יכול מאוד להיות שתבינו במהלך הבדיקה שיש למקדם מומחיות נקודתית, אותה תרצו בוודאי להתאים לצרכים הנקודתיים שלכם: יש מקדמים שמחשבים למומחים בקידום אתרי וורדפרס, למשל, או בחנויות מקוונות. אחרים מתמקדים בנישה מסוימת, למשל אתרים של בעלי מקצועות חופשיים, אתרי תיירות וכדומה.

מומחה קידום אתרים

מומחה לקידום אתרים? בלי שירות זה לא שווה הרבה

אחת הבעיות העיקריות עם חברת קידום אתרים גדולה מאוד, היא שהתהליך בה הוא לא תמיד אישי. מה זה אומר בעצם? שייתכן שכמה מקדמים או אנשי מקצוע אחרים יטפלו באתר ברגע נתון, לפעמים בלי שיתוף פעולה או תוכנית על. סביר מאוד להניח שאתם מבינים מהן ההשלכות השליליות האפשריות של כך, למשל משימות שנופלות אל בין הכיסאות, מקדם שלא ממש יודע מה מצב האתר שלכם ברגע נתון – והרשימה עוד ארוכה.

בין אם אתם בוחרים בחברה ובין אם מעדיפים מומחה לקידום בגוגל, חשוב מאוד שתנסו להבין מהו היחס שתקבלו. אין תחליף למומחה שגם מלווה אתכם סביב השעון (ומסע הקידום האורגני עשוי להיות ממושך מאוד) והולך איתכם יד ביד. כשאתם פונים לבעל מקצוע בתחום, בדקו מראש מי יבצע את המשימות עבורכם: כמובן שהמומחה לא חייב לעשות הכול בעצמו, אבל בהחלט תרצו שיהיה איש מקצוע שינהל את הכול, יוציא משימות לאנשי הצוות או הפרילנסרים שעובדים איתו (כותבים, בוני אתר, מנהלי אתרים וכדומה) ויוכל לספק לכם תמונת מצב לגבי ההתקדמות שלכם בכל עת.

עם מומחה לקידום אתרים לא מתחתנים, אבל פועלים בחלק גדול מהמקרים באופן משותף לתקופה של חודשים או ארוכים (זאת להבדיל מהנושא של קידום ממומן, למשל, בו אפשר לקחת בעל מקצוע לפרויקט נקודתי). השאיפה היא למצוא מומחה שיהיה זמין עבורכם לכל שאלה או התייעצות, וגם יספק לכם תמונת מצב על התקדמות הקידום: למשל, סיכום מפורט שהוא שולח אליכם בכל חודש.

עולם רחב של ידע… וכישורים

אנחנו נתקלים בהרבה מאוד אנשים שחושבים שעבודת קידום האתרים היא "אפורה" ו"טכנית". למרות שהיא דורשת ידע תיאורטי וטכני רב, כמו גם היכרות עם שורה ארוכה של כלים, תוכנות ומערכות, מומחה מהשורה הראשונה בתחום יביא תמיד את הערך המוסף. זה יכולה להיות אסטרטגיה מבריקה מחוץ לקופסה, יצירתיות שעשויה לגורם למתחרים להישאר מאחור (למשל באופן בו "תוקפים" מילות מפתח כאלה או אחרות), התנהלות בכמה חזיתות או כל דבר אחר. אחד האתגרים הגדולים בעבודת המקדם המומחה היא "לתרגם" את המספרים, הגרפים ושורות הקוד לכדי החלטות מעשיות שמקבלים בשטח, ולא כל בעל מקצוע מסוגל לעשות את זה באותה רמת מומחיות.

מומחה קידום אתרים אורגני, שראוי להגדרה הזו, יהיה בקיא מאוד בחלק גדול מהמקרים גם בתחומים משיקים שדרושים לעיתים להצלחה. אם המקדם מכיר את עולם בניית האתרים וניהולם, הוא יוכל לתכנן מראש את האתר באופן שיהיה "ידידותי" למנועי החיפוש. בין הפרמטרים האלו ניתן למנות בניית אתרים רספונסיביים המתאימים עצמם למכשיר ממנו גולשים, שיפור מהירות האתר, אבטחת מידע, הנגשת אתרים וכן הלאה. מומחה קידום אתרים שבקיא בעולם השיווק הדיגיטלי, דוגמה נוספת, עשוי לדעת איך להבליט את האתר וליצור את הבידול הנדרש מהמתחרים שלו – כולל בהחלטות מובהקות של SEO.

ברוב המקרים כן כדאי להעדיף מישהו שקידום אתרים הוא "הלחם והחמאה" שלו, או לכל הפחות מומחה שעובד עם אנשי מקצוע נוספים, אבל ידע רחב בתחומים משיקים עשוי להיות יופי של יתרון.

האם מומחה קידום אתרים יהיה יקר יותר?

רבים מעוניינים לדעת מה עשוי להיות מחיר קידום אתרים לפני שהם יוצאים לדרך. כפי שציינו במאמר אחר באתר, יש שורה ארוכה של משתנים שעשויים להגדיר את הסכום הדרוש, דוגמת היקף עבודת הקידום הנדרש, סוג העבודה, התחום בתוכו פועלים, השירותים הנלווים וכן הלאה. אלא שהמומחיות של המקדם יכולה להיכנס גם היא לתוך המשוואה ולשנות אותה. סביר להניח שאתם יודעים מהו כלל האצבע: מומחה קידום אתרים בגוגל יכול בהחלט לדרוש סכומים גבוהים יותר עבור השירות שלו מאשר מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם האורגני, וזה מאוד הגיוני.

חשוב מאוד שלא ליפול למלכודת המחיר. הדרך הנכונה לראות את הקידום האורגני היא כהשקעה לטווח ארוך, שעשוי לתרום לאתר יותר מאשר בשיפור הדירוג שלו: כל זה עשוי להביא להגדלה משמעותית של הכניסות לאתר, יותר לידים או מכירות ואפילו שיפור תדמיתי (כי אתר שנמצא במקומות הראשונים בגוגל, נתפס על ידי הגולש הממוצע כמוביל בתחומו). אנחנו לא אומרים שאתם צריכים לבחור בהצעה היקרה ביותר שיש באופן אוטומטי, אבל אם התרשמתם שמקדם הוא מהשורה הראשונה בישראל – מומלץ מאוד להתקדם איתו. מה גם שהסכומים שתידרשו לשלם, ברוב המקרים, רחוקים מאוד להיות אסטרונומיים: למעשה, זוהי אחת ההשקעות הטובות ביותר עבור כל אתר, עסק או בעל מקצוע.

עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם:
קידום בגוגל
קידום במנוע חיפוש
סקוטי
קידום בגוגל

אנחנו מתכתבים עם גוגל בווצאפ 🙂 למרות שהתרגלנו לקשר את המילה "אורגני" עם פירות וירקות שגדלים בטבעיות, קידום אורגני מתאר למעשה מגוון פעולות המתבצעות מתוך

להמשך קריאה >>