חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחה קידום אתרים: מי ראוי להגדרה הזו? ואיך תדעו לבחור נכון?

תוכן עניינים

אם נצמדים להגדרה הלשונית בסיסית, "מומחה" הוא אדם המחזיק בידע, בניסיון ובהכשרה בתחום מסוים, או לחלופין כזה המצטיין בתחומו. ניתן למצוא אנשי מקצוע העונים על ההגדרות האלו בכל תחום, חלקם מורכבים יותר לזיהוי מאשר אחרים. אם בוחנים את המונח השגור מאוד מומחה קידום אתרים, עולה שאלה אחת: מתי יודעים שהאם הניצב מולנו באמת ראוי להגדרה הזו? ואיך זה משפיע על התוצאות?

קווים לדמותו – מומחה קידום אתרים

תחום קידום אתרים הוא רחב ומשתנה חדשות לבקרים. כשאתם מחפשים מומחים לקידום אתרים, לכן, אתם חייבים למצוא מישהו ש"חי" ונושם את התחום, אוכל מילות מפתח לארוחת בוקר ומבצע אופטימיזציות לכל תחום בחיים שלו. קידום אתרים הוא לא משהו שעושים "על הדרך", וגם לא תחביב. זה Full Time Job, פעמים רבות אפילו יותר מכך.

אין תחליף לבעל ניסיון

מה זה אומר בעצם? שבמהלך החיפוש שלכם אחר מקדם אתרים, כדאי שתראו מהן שנות הניסיון שלו בתחום, כמה פרויקטים הוא ליווה ומלווה ואיזה הישגים הוא רשם: מומחה יוכל בוודאי להציג שורה ארוכה של הצלחות, בין אם עלייה בדירוג מילות מפתח, עלייה במספר הכניסות לאתר וכן הלאה. יש לציין שלא כל חלק בעבודת המומחה הוא מדיד, וגם לא בהכרח יהיה ברור לאדם מן היישוב, אבל אין ספק שמומחה אמיתי יוכל להציג עבורכם חלק מההצלחות שלו. רוצים לקבל חוות דעת ישירה? אתם בהחלט יכולים לבקש מהמקדם להפנות אתכם ללקוחות קודמים או קיימים שלו, כך שתוכלו לשאול אותם על המקצועיות, ההתנהלות, השירות וכמובן שגם התוצאות.

ואפרופו לקוחות – מומלץ לעבור על רשימת לקוחות המקדם (לפעמים מדובר בפעולה פשוטה, מכיוון שחלק מהם יציגו לקוחות מרכזיים במיקום בולט באתר שלהם) ולנסות להסיק מכך משהו על המוניטין ואפילו המקצועיות שלו. אם הרשימה כוללת בתוכה שמות בולטים בישראל בתחומים מסוימים ואתרי ענק, למשל, יכול מאוד להיות שזו עדות שהמקדם שניצב מולכם יודע את העבודה. ייתכן שתבינו במהלך הבדיקה שיש למקדם מומחיות נקודתית, אותה תרצו בוודאי להתאים לצרכים הנקודתיים שלכם: יש מקדמים שמחשבים למומחים בקידום אתרי וורדפרס, למשל, או בחנויות מקוונות. אחרים מתמקדים בנישה מסוימת, למשל אתרים של בעלי מקצועות חופשיים, אתרי תיירות וכדומה.

מומחה קידום אתרים

מומחה לקידום אתרים? בלי שירות זה לא שווה הרבה

אחת הבעיות העיקריות עם חברת קידום אתרים גדולה, היא שהתהליך בה הוא לא תמיד אישי. מה זה אומר בעצם? שייתכן שכמה מקדמים ואנשי מקצוע אחרים יטפלו באתר ברגע נתון, לפעמים בלי שיתוף פעולה או תוכנית על. סביר להניח שאתם מבינים מהן ההשלכות השליליות האפשריות לכך, למשל משימות שנופלות אל בין הכיסאות, מקדם שלא ממש יודע מה מצב האתר שלכם ברגע נתון – והרשימה עוד ארוכה.

בין אם אתם בוחרים בחברה ובין אם מעדיפים מומחה לקידום בגוגל, חשוב מאוד שתנסו להבין מהו היחס שתקבלו. אין תחליף למומחה שגם מלווה אתכם סביב השעון (ומסע הקידום האורגני עשוי להיות ממושך מאוד) והולך איתכם יד ביד. כשאתם פונים לבעל מקצוע בתחום, בדקו מראש מי יבצע משימות בפועל: כמובן שהמומחה לא חייב לעשות הכול בעצמו, אבל בהחלט תרצו שיהיה איש המקצוע שינצח על המקהלה, יוציא משימות לאנשי הצוות והפרילנסרים שעובדים איתו (כותבים, בוני אתר, מנהלי אתרים וכדומה) ויוכל לספק לכם תמונת מצב לגבי ההתקדמות שלכם בכל עת.

עם מומחה לקידום אתרים לא מתחתנים, אבל פועלים בחלק גדול מהמקרים באופן משותף לתקופה הכוללת מספר חודשים ומעלה (זאת להבדיל מהנושא של קידום ממומן, למשל, בו אפשר לקחת בעל מקצוע לפרויקט נקודתי). השאיפה היא למצוא מומחה שיהיה זמין עבורכם לכל שאלה או התייעצות, וגם יספק לכם תמונת מצב על התקדמות הקידום: למשל, סיכום מפורט שהוא שולח אליכם בכל חודש.

עולם ידע רחב, מומחיות.. וכישורים

אנחנו נתקלים בהרבה אנשים שחושבים שעבודת קידום האתרים היא "אפורה" ו"טכנית". למרות שהיא דורשת ידע תיאורטי וטכני רב, כמו גם היכרות עם שורת כלים ארוכה, תוכנות ומערכות, מומחה מהשורה הראשונה בתחום יביא תמיד ערך מוסף. זה יכולה להיות אסטרטגיה מבריקה מחוץ לקופסה, יצירתיות שעשויה לגורם למתחרים להישאר מאחור (למשל באופן בו "תוקפים" מילות מפתח כאלה ואחרות), התנהלות בכמה חזיתות או כל דבר אחר. אחד האתגרים הגדולים בעבודת המקדם המומחה היא "לתרגם" מספרים, גרפים ושורות הקוד לכדי החלטות מעשיות שמקבלים בשטח, ולא כל בעל מקצוע מסוגל לעשות זאת באותה רמת מומחיות.

מומחה קידום אתרים אורגני, שראוי להגדרה הזו, יהיה בקיא דיו בחלק גדול מהמקרים גם בתחומים משיקים שדרושים לעיתים להצלחה. אם המקדם מכיר את עולם בניית האתרים וניהולם, הוא יוכל לתכנן מראש איך יראה האתר באופן שיהיה "ידידותי" למנועי החיפוש. בין הפרמטרים האלו ניתן למנות בניית אתרים רספונסיביים המתאימים עצמם למכשיר ממנו גולשים, שיפור מהירות האתר, אבטחת מידע, הנגשת אתרים וכן הלאה. מומחה קידום אתרים שבקיא בעולם השיווק הדיגיטלי, דוגמה נוספת, עשוי לדעת איך להתבלט וליצור את הבידול הנדרש מהמתחרים שלו – כולל בהחלטות SEO מובהקות.

ברוב המקרים כן כדאי להעדיף מישהו שקידום אתרים הוא "הלחם והחמאה" שלו, או לכל הפחות מומחה שעובד עם אנשי מקצוע נוספים, אבל ידע רחב בתחומים משיקים עשוי להיות יופי של יתרון.

האם מומחה קידום אתרים יהיה יקר יותר?

רבים מעוניינים לדעת מה עשוי להיות מחיר קידום אתרים לפני שהם יוצאים לדרך. כפי שציינו במאמר אחר באתר, יש שורה ארוכה של משתנים שעשויים להגדיר את הסכום הדרוש, דוגמת היקף עבודת הקידום הנדרש, סוג העבודה, התחום בתוכו פועלים, השירותים הנלווים וכן הלאה. אלא שהמומחיות המקדם יכולה להיכנס גם היא לתוך המשוואה ולשנות אותה. סביר להניח שאתם יודעים מהו כלל האצבע: מומחה קידום אתרים בגוגל יכול בהחלט לדרוש סכומים גבוהים יותר עבור השירות שלו מאשר מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם האורגני, וזה לגמרי הגיוני.

חשוב חשוב שלא ליפול למלכודת המחיר. הדרך הנכונה לראות את הקידום האורגני היא כהשקעה לטווח ארוך, שעשוי לתרום לאתר יותר מאשר בשיפור הדירוג שלו: כל זה עשוי להביא להגדלה משמעותית של הכניסות לאתר, יותר לידים או מכירות ואפילו שיפור תדמיתי (כי אתר שנמצא במקומות הראשונים בגוגל, נתפס על ידי הגולש הממוצע כמוביל בתחומו). אנחנו לא אומרים שאתם צריכים לבחור בהצעה היקרה ביותר שיש באופן אוטומטי, אבל אם התרשמתם שמקדם הוא מהשורה הראשונה בישראל – מומלץ בהחלט להתקדם איתו. מה גם שהסכומים שתידרשו לשלם, ברוב המקרים, רחוקים מאוד להיות אסטרונומיים: למעשה, זוהי אחת ההשקעות הטובות ביותר עבור כל אתר, עסק ובעל מקצוע.

דירוג התוכן
5/5
עקוב אחרינו
פוסטים אחרונים
אתם מספרים
יעניין אותך גם: